Problemen bij afspelen gebrande DVD film op PS2

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-07 10:17
Hey tweakers,

Ik heb met TheFilmmachine een avi omgezet (Maakt een .ISO aan) en DVD gebrand,
maar nu ik hem in m'n PS2 doe (SCPH-50004 v.9), dan happert het geluid om de 4-5 sec (dan is er even een korte stilte van ong. 1 sec, en gaat het geluid weer 4-5 sec. door ect...).
Wanneer ik hem als DVD-film in m'n PC afspeel (geprobeerd met MediaPlayer, Real, PowerDVD),
dan is er niets aan de hand, dus aan de covertatie kan het niet liggen, toch?

Nog ff wat gegevens:

Film: "The Terminal (VS,2004).avi" (NTSC, 23.975 FPS, 640 x 480 pix.)
Omgezet naar: "TRMNL.iso" (PAL, 25.000 FPS, 720 x 576 pix. + NL Ondertitels)
Media: TraxData 8x DVD+R schijf

Brander: NEC ND-3540A
Software: Nero 7.0.1.2 Ultra Edition (NL)
Gebrand op 4x speed

PC: AthlonXP 2800+, 768MB DDR, 200GB Maxtor DiamondMax10, Windows XP Pro SP2

overigens: Het beeld happert niet en de ondertitels lopen volledig synchroon, alleen het wegvallen van het geluid is een probleem.
------

Ik weet dat DVD-R's het op sommige oudere PS2's het beter doen, en DVD+R's problemen geven, maar of het daar nou aan ligt bij deze 'nieuwere ps2'...
Ook heb je bij het schrijven naar de schijf 2 mogelijkheden; nieuwe DVD-Video aan maken in Nero en de Video_TS folder erin kopieeren, of het branden van de door TheFilmmachine gemaakte image-bestand, wat is jullie ervaring bij het werken van deze 2 opties.

Alvast bedankt :P

[ Voor 5% gewijzigd door davidov2008 op 01-12-2005 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-07 12:28
1: dit hoort niet in Spielerij - Games en Discussies, eerder in Spielerij - Problemen en Vragen (alhoewel ik me afvraag of het zowieso in Spielerij hoort).
2: Op GoT wordt niet gepraat over Warez of Illegaal spul als het branden van DVD's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razr
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
SoaDmaggot schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:30:
Op GoT wordt niet gepraat over Warez of Illegaal spul als het branden van DVD's.
Waarom is het branden van DVD's nu gelijk weer illegaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FabiandJ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
1. Als de TS die dvd orgineel heeft mag die ervan een copy maken dus er is niks illegaals aan.
2.
- Heb je het ook al geprobeert in een standalone DVD speler?
- Al een ander merk DVD+R geprobeerd.

En je zegt dat je de source zeg maar een NTSC formaat is en om hebt gezet naar PAL. Kijk eens wat die doet als je het op NTSC laat staan. En als je denkt dat geluid hier los van staat is dus mis omdat NTSC minder FPS heeft dan PAL. NTSC is 23 nog wat en PAL 25. En dus moet het geluid hier ook worden veranderd als ik het goed heb.
En als je een dvd omzet kan je het beste alle onnodige software afsluiten dit om stotters etc. te voorkomen. Dus kan ook zo maar zijn dat je pc het dus te druk had met andere dingen.

Verder zou ik het niet weten omdat ik zelf geen PS2 hier heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op GoT is het bespreken van gebrandde DVDs niet verboden, dus dan dit topic gerust naar -> Spielerij - Problemen & Vragen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beercase
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-05 08:56

Beercase

So soft!

Heeft weinig met de ps2 te maken, meer met nero. Je kan beter een speciaal proggie gebruiken om de avi om te zetten. Voor de hand ligt avi2dvd of nandub

Hang loose, KiteSurfing for life!

Pagina: 1