Toon posts:

HD-DVD / Blu Ray

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was van plan om me zelf een mooie dvd dl brander aan te schaffen, ter vervanging van mijn trouwe 4x pioneer dvd-rw. Maar nu lees ik een test in de computertotaal waarin in een van de eerste zinnen staat.
Dit is de laatste vergelijking, want blu-ray en hd dvd staan klaar om verscheept te worden en worden de nieuwe standaard.

Nu had ik al een topic gevonden op GoT, maar die was al vrij oud.

Wat kan ik het beste doen, mijn schrijvertje halen omdat de opvolgers nog lang duren of wachten op de opvolgers. (Dit moet natuurlijk ook gebasseerd zijn op het tempo dat er hd dvd en blu ray films en software worden uitgebracht.)
Want ik neem toch aan dat je een nieuwe home cinema dvd speler moet aanschaffen.

Of zou het dvd tijdperk nog wel even aan houden voordat de blu ray en dvd schrijvers enigszzins betaalbaar en ook daadwerkelijk "standaard" worden.
Heeft iemand al een schatting van de prijzen misschien?

Misschien wat veel vragen, maar ik hoop toch dat er voor mij een aantal doorslaggevende antwoorden op komen :)

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ik zag iemand uit een ander topic posten dat een dual-layer DVD fikken iets van 45 euro koste.

Even met de behaalde resultaten in het verleden:
Toen ik mijn eerst 2x speed CD brander kocht, was ik 1150 Gulden kwijt. schrijfbaar schijfie:25 Gulden
Toen ik mijn eerst 2x speed DVD-RW brander kocht, was die 380 euro.

Koop lekker een DL-DVD±RW fikker, als ie nog 2 jaar mee gaat, geen slechte investering.

Als je gaat kijken naar standaarden op gebied van schrijfbare DVD's. Ik heb nogsteeds niet vernomen dat er nu een standaard is wat plus en min betreft. Ikzelf zweer bij min, terwijl anderen alleenmaar plus willen.

Ga ermaar vanuit dat je zeker bij instroductie voor de consument de jackpot moet gaan lappen bij HD-DVD & Blu-Ray.

[ Voor 33% gewijzigd door RaZ op 01-12-2005 22:02 ]

Ey!! Macarena \o/

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 08:32
Idd, als ik jou was zou ik ook gewoon wachten totdat de hype weg is en het gewoon betaalbaar wordt, het duurt toch pas 1 a 2 jaar voordat het een standaart is, en in de tussentijd kun je gewoon nog dvd's krijgen. Vroeger kwamen er ook spellen uit in 2 varianten Dvd en cd..... ik ga iig voor de dvd dl

• Sjaak_Afhaak
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:10

Sjaak_Afhaak

Bleh!

persoonlijk zou ik sowieso wachten met het aanschaffen van HD / Blu ray. In het begin zullen de spelers en recorders in verhouding nog stervensduur zijn. Later als zo'n beetje ieder merk met modellen begint te komen, zullen de prijzen waarschijnlijk wel redelijk snel dalen.

of je een nieuw brandertje aan moet schaffen vind ik persoonlijk afhangen van hoeveel DVD's je brandt. Ik brand er zo'n 10 per maand, en daar ga ik dus echt geen nieuwe 16X brander voor aanschaffen. Mijn 4X doet er dan misschien wel een kwartiertje over, ik heb toch tijd genoeg :)

Hier staat tekst

Verwijderd

Topicstarter
RaZ schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:58:
Ik zag iemand uit een ander topic posten dat een dual-layer DVD fikken iets van 45 euro koste.

Even met de behaalde resultaten in het verleden:
Toen ik mijn eerst 2x speed CD brander kocht, was ik 1150 Gulden kwijt. schrijfbaar schijfie:25 Gulden
Toen ik mijn eerst 2x speed DVD-RW brander kocht, was die 380 euro.

Koop lekker een DL-DVD±RW fikker, voordat 1 van deze 2 formaten gaat hypen, zullen ze al stukken goedkoper zijn.
Dat dacht ik ook al. Maar wilde et ff bevestigd hebben, en met deze club van computertechnici hiero op GoT komen we er wel uit.
DVD fikkers kosten ook geen fluit meer en de schijfjes nog minder.
En ik denk ook wel dat het nog ene mooi poosje duurt voordat die dingen betaalbaar zijn en de schijfjes ook. Ook de home cinema spelers laten qua betaalbaarheid nog wel ff op zich wachten Als je kijkt dat je nu nog steeds een vermogen kwijt bent voor een dl schijfje :O

• Highlandd
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 29-01 08:32
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:00:
of je een nieuw brandertje aan moet schaffen vind ik persoonlijk afhangen van hoeveel DVD's je brandt. Ik brand er zo'n 10 per maand, en daar ga ik dus echt geen nieuwe 16X brander voor aanschaffen. Mijn 4X doet er dan misschien wel een kwartiertje over, ik heb toch tijd genoeg :)
De prijs van een goede Dual layer brander is eigenlijk zo laag dat het er binnen 25 dvd's branden eruit gehaald is

NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart) € 43.50

prima ding 16x speed.....

edit:
Sorry dubbelpost had niet gelezen nog

[ Voor 6% gewijzigd door Highlandd op 01-12-2005 22:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sjaak_Afhaak schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:00:
persoonlijk zou ik sowieso wachten met het aanschaffen van HD / Blu ray. In het begin zullen de spelers en recorders in verhouding nog stervensduur zijn. Later als zo'n beetje ieder merk met modellen begint te komen, zullen de prijzen waarschijnlijk wel redelijk snel dalen.

Met 10 per maand red ik het niet. Maar ik houd persoonlijk wel van snelheid, zolang het betaalbaar blijft. (iedere maand een nieuwe mobo met proc kopen zit er dus niet in :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Dondorp schreef op donderdag 01 december 2005 @ 22:03:
[...]

De prijs van een goede Dual layer brander is eigenlijk zo laag dat het er binnen 25 dvd's branden eruit gehaald is

NEC ND-4550 16x (Dual-layer, Zwart) € 43.50

prima ding 16x speed.....

edit:
Sorry dubbelpost had niet gelezen nog
Daar heb je idd wel gelijk in. Denk zelf nog wel sneller dan 25 schijfjes eik.

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Noob modus: Dit zie ik even niet. Gister een NEC4550A gekocht, en die ga ik dus terug verdienen? Lol. :7

Verwijderd

Topicstarter
Bollebout schreef op donderdag 08 december 2005 @ 21:29:
Noob modus: Dit zie ik even niet. Gister een NEC4550A gekocht, en die ga ik dus terug verdienen? Lol. :7
Als je kijkt hoeveel je op zon schijfje kwijt kunt en wat de prijs van zon fikkertje is. ;)
Pagina: 1