Toon posts:

ATI RADEON 9600 pro 256mb RAM - freeze

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bij heel veel games ( vb battlefield 2 ) krijg ik plots een 'freeze' , beeld blijft volledig hangen maar geluid blijft spelen, spel zelf hangt ook ( geen ai acties). Enkele seconden later wordt de monitor zwart.

Hoe ik hier uit raak is via alt-tab naar windows, vervolgens op dezelfde manier terug naar het gamle en we gaan (eventjes) verder.

heb al enkele drivers geprobeerd voor mijn grafische kaart, maar zonder effect.
Heb zonet ati catalyst center gedownd en geinstalleerd, maar na de reboot blijft dit programma steeds crashen.

Sommige games zoals civ4, black and white 2 starten niet eens op (probleem met dx of videoinstellingen)

OS is WindowsXP SP2
asus a7v-600x
Amd athlon xp 2600+
club 3d ati radeon 9600 pro 256 mb
512 mb ram
3* 200gb maxtor

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 21:50 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Probeer met ATITOOL ff te testen of hij geen artifacts geeft.. (geel of rood)

En probeer even wat casefans erin te hangen...

Verwijderd

Topicstarter
Heb het tooltje even opgestart en gescand naar artifacts.
Ik heb dat beeld waar constant gele stipjes opkomen (heel veel ) en tyelkens terug verdwijnen.
als ik abort begint het beeld even te draaien waarna t freezet.

Verwijderd

Topicstarter
wat er ook nog regelamtig eens gebeurt is dat na een freeze de schermresolutie verlaagd is (naar 800*600) waar deze op 1024 stond.

Verwijderd

Topicstarter
Heb nu een rollback gedaan naar de standaard xp-driver, nu doet ie het een stuk minder slecht maar hangt nog steeds in de helft van de games.

Heb al zowat alle mogelijke drivers geprobeerd, maar helpt niks.
Hardwareprobleem ????

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:52
Klinkt als een overduidelijk warmte-probleem.
Kijk een sof het fannetje op het koelblok nog draait, als die er uberhaupt opzit. Richt er in dat geval eens een fan op.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kijk dit straks eens na.

Zou me wel verbazen want er zit een casefan in de zijkant van mijn kast , ongeveer de hoogte van de kaart. Moet wel eens nakijken of de fan op de kaart zelf nog draait. ( zit er wel degelijk op )

Kan dit ook te maken hebben met een te lichte voeding, of niet ?

enig idee wat ik met die artifacts aan moet ?
Heb wat in de docs van atitool gesnuffeld maar vind niet echt meer info

Verwijderd

Heb sinds vandaag ook een ATI Radeon 9600 Pro 256mb gekocht en ik heb precies hetzelfde probleem. Ik kan geen spellen spelen omdat die steeds crashen.

Oude en nieuwe ati drivers geinstalled maar het helpt allemaal niks. In de windows omgeving is er overigens niks aan de hand.

Ik heb een Iiyama Prolite E380S 15 inch.

Zijn hier nog mensen die mij kunnen vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Alvast bedankt :)

• rickhansen
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 16:44
Mischien ligt het aan je voeding, dat jouwn videokaart tog teveel vraagt van je voeding.(al lijkt mij dat jouwn voeding het wel aankan)

[ Voor 22% gewijzigd door rickhansen op 18-02-2006 20:44 ]

Verwijderd

Hi,Heb ook een ATI Radeon 9600 pro 256 MB.Maar ik heb geen enkel probleem.Antec voeding 450 watt .Mobo Abit-NF-S.En speel Games als Battf2-CCG-Half-Life2 -Counter-Strike source zonder probleem loopt NOOIT VAST !!! Kan wel bij MOBO Board V-core spanning hoger zetten weet niet of het daar door komt dat het bij mij wel gaat !!! RAM 1024 PC 3200 400 MHz.Speel op Resolutie 1024X768.CPU AMD 3200+ Barton 512

MEXX991

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2006 15:24 ]

Verwijderd

hmm, ik had voor de kaart die ik nu had een 9600xt. Die had ook dit soort problemen, oplossing voor mij was:

-Fastwrite UIT
-Vpu-recovery UIT

En ook zag ik dat als dat niet zou werken dat ik de agp op 4x moest zetten (niet getest)

• LordofWhatever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-07 02:12

LordofWhatever

Uuhhh....?

ik denk niet dat voeding een groot probleem zal zijn met een 9600pro 256MB, ik heb 6 maanden lang een xp 3200+, 1024 ram en een madview 9600pro 256MB op een a7n8x-x draaiende gehouden op een b-merk 285watt voeding. nooit stabiliteits problemen gehad. ik denk dat het of een driver of een hardware probleem is. misschien dat je kaart te heet wordt, helaas heeft ie geen sensor :| . heb je dezelfde problemen met een andere graka?
(vpu recover en fastwrites stonden beide AAN)

Onderbuiken zijn voor bier, niet om mee te denken.

Verwijderd

ik heb het zelfde probleem, heb zelf een sapphire 9600xt 128mb.
XP Pro, Athlon 2500, 768MB ram, 350W Aopen voeding.

in mijn logboek kwam ik het volgende tegen, telkens voordat het beeld bevroor:

toepassing:
9-3-2006 21:23:20 SecurityCenter Informatie Geen 1800 n.v.t. "naam" De Windows Security Center-service is gestart.
9-3-2006 21:23:19 EAPOL Informatie Geen 2002 n.v.t. "naam" De EAPOL-service is gestopt
9-3-2006 21:23:19 EAPOL Informatie Geen 2003 n.v.t. "naam", De EAPOL-service is actief
9-3-2006 21:23:06 ATI Smart Informatie Geen 105 n.v.t. "naam" The service was started.

ACEEvent:
9-3-2006 21:23:18 ACEEventLogSource Informatie Geen 0 n.v.t. "Naam" 0000000001: 2006-03-09 21:23:18:218 Win32 Language: Current culture language is not an inexact supported language either nl-NL
Error Called by: ATI.ACE.CLI.Component.Runtime.Runtime::SetTongues processID:01308 threadID:(CLIRuntime ) domainName:(cli.exe ) assemblyName:(CLI.Component.Runtime, Version=1.2.2217.17269, Culture=neutral, PublicKeyToken=90ba9c70f846762e)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

op de plekken van "naam" stond mijn achternaam, even weggelaten dus.

weet iemand misschien raad met deze foutmeldingen?

• Hammetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:31
zoals iemand hier boven al zei, geeft AGP fast write erg vaak problemen. Meestal ondersteunen de kaarten het wel, maar de moederboarden niet. Zet deze dus uit in je Catalyst control center. Dit zou wel eens de oplossing kunnen zijn

"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)

Verwijderd

dat klopt, ik had fast write echter al uitgezet. kom er alleen niet helemaal uit wat de foutmeldingen betekenen, kan er geen info over vinden. als ik trouwens in taakbeheer kijk, zie ik 2 keer CLI.EXE staan, beiden zitten na het opstarten op zon 30MB.
edit: nieuwe agp drivers was de oplossing. 8)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2006 15:52 ]

Pagina: 1