Toon posts:

[XP] Windows boot telkens opnieuw

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows opstart komt hij tot aan het eerste windows scherm (met de balk onderin) waarna hij opnieuw boot. Zo herhaalt het zich telkens weer, ook tijdens veilige modus.
Maar ik kan ook niet booten van een floppy of cd-rom. Hij geeft dan aan: Reboot and select proper boot device or insert boot media in selected boot device and press key.

Wie kan mij helpen?

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Met wat probeer je dan te booten? XP installatie CD om te recoveren?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-03 15:50
En sinds wanneer gebeurt het? Recentelijk wat geïnstalleerd? Je kan niet teruggaan naar 'Laatst bekende werkende configuratie' ofzo?

[ Voor 38% gewijzigd door The__Virus op 01-12-2005 21:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanalles proberen te booten, windows cd, windows xp opstart floppy en een simpele win98 opstart diskette. Bij allen de zelfde melding.
Er is al een hele tijd geen software geinstalleerd dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben nog eens wat aan het testen geweest.
Maar ik kan met geen mogelijkheid booten van een floppy of cdrom.
ook al geef ik aan in het bootmenu (F8) om te booten van floppy, hij kijkt even bij de diskdrive en gaat daarna door naar de cdrom-drive (waar de bootable windows cdrom in zit) en dan gelijk door naar de hdd. Waar de corrupte winXP op staat.

En als ik de hdd er af haal wil hij ook niet van floppy of cdrom booten.
dan krijg ik weer de eerder genoemde melding dat ik een juist device moet selecteren of een juiste boot media er in moet doen.

Kan dit een bootsectorvirus zijn of is er hardwarematig iets kapot?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 23:04 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-03 15:50
Staat er niet iets van Boot Other Devices aan? En heb je wel al die drives goed aangesloten en ingeschakeld in de BIOS (dus controleer/vervang ook eens de kabels)?

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Het probleem van steeds rebooten kom ik ook steeds vaker tegen bij mensen. Ik denk dan meer aan een virus of een fout in de systeembestanden van windows.

Vaak helpt het om een oude situatie terug te zetten. Maar dan moet je die wel aan laten maken.

Dat je niet kunt opstarten van een andere medium ligt denk ik meer aan de cd of diskette die je gebruikt.

Verwijderd

voodoo202 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 11:11:
Het probleem van steeds rebooten kom ik ook steeds vaker tegen bij mensen. Ik denk dan meer aan een virus of een fout in de systeembestanden van windows.

Vaak helpt het om een oude situatie terug te zetten. Maar dan moet je die wel aan laten maken.

Dat je niet kunt opstarten van een andere medium ligt denk ik meer aan de cd of diskette die je gebruikt.
In dit geval is een virus meer waarschijnlijk. Als opstarten niet lukt vanaf 3 verschillende media (twee bootdisks en een (originele, mag ik hopen ?) XP CD) lijkt me het al wat minder waarschijnlijk dat het aan die media ligt.

Een fout van de systeembestanden is niet erg waarschijnlijk, aangezien bij het booten van een CD of diskette de systeembestanden nog helemaal niet aangesproken worden. Echter, ik ga er hierbij wel vanuit dat je booten van andere devices hard aangegeven hebt in de BIOS en je originele (of in ieder geval werkbare) media gebruikt. Als die laatste twee criteria het geval zijn, vermoed ik dat je jezelf de gelukkig eigenaar van een bootsectorvirus mag noemen.

Trouwens, ik zie dat je het hebt over het bootmenu waarin je naar de floppy verwijst.. voldoe je wel aan het bovengenoemd criteria dat je in de bootvolgorde in je BIOS CD en FDD voor de HDD aangeeft ? Het klinkt hier eigenlijk wel alsof je je BIOS eens goed moet nalopen.

- Check je BIOS
- Geef FDD en CD aan als bootdevices voor de HDD
- Controleer of zowel FDD als CD wel goed weergegeven worden in je BIOS
- Zet alle andere overbodige rotzooi (USB, etc) uit
- Probeer te booten vanaf FDD en/of CD

Laat eens weten wat er dan gebeurt.

• voodoo202
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
Je kunt natuurlijk helemaal niet meer in windows komen, om het vinkje bij automatisch herstarten uit te zetten.

http://www.d-a-l.com/xpreboots.php

Windows opnieuw installeren zonder data verlies

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alles afgekoppeld, en uit het systeem gehaald.
Heb nu alleen een mobo, geheugen, proc, videokaart en floppy.
Zelfs dan wil hij niet een dos diskette booten.

Kan een bootsector virus er voor zorgen dat je helemaal niet meer kan booten?
Anders zal het moederbord of de processor kapot wezen.
Pagina: 1