Mijn opa belde mij vanmiddag of ik hem kon helpen, hij had namelijk een virus in zijn computer. wat bleek toen ik daar aankwam, computer vol met virussen en spyware. Hij heeft een gelicenseerde volledige versie van Norton en Ad Aware proffesional, en na een paar keer scannen bleek zijn computer weer helemaal schoon te zijn. Maar....Na het opstarten van IE ging de browser gelijk naar een pagina waar dezelfde virussen weer geinstalleerd bleken te zijn. Dus weer scannen en alles weer schoon krijgen. Hij update zijn windows niet maar dit is een IE leak denk ik, morgen ga ik weer naar em toe met Firefox, danb kan ik weer op internet. Nu is mijn vraag hoe kan ik dit he beste oplossen, als hij scanned vind hij allemaal trojans, registry keys en files, zijn processen lijken me in orde maar er staan een paar verdachte bij genaamd z5.exe, z11.exe en z15.exe. Kan iemand me alsjeblieft helpen...? Zo'n hardnekkige aanval heb ik nog nooit meegemaakt. btw hij update zijn nortonb en ad aware elke week. iig alvast bedankt, Marcel
EDIT:
Is er misschien een manier om de IE eplorer settings te reseten van buitenaf, dus zonder IE op te starten.
EDIT:
Is er misschien een manier om de IE eplorer settings te reseten van buitenaf, dus zonder IE op te starten.
[ Voor 6% gewijzigd door Mcell op 01-12-2005 21:09 ]