Rare verschijnselen

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

• Sefaex
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:42
Ik heb een probleem met mijn pc, hij loopt na een aantal minuuten vast dus hij freezed helemaal, als ik een beetje geluk heb houd hij ht een uurtje vol, daarna loopt hij vast, ik kan me muis niet bewegen niks, enigste mogelijkheid is telkens de resetknop drukken, wat naa een tijdje gaat irriteren, weet iemandt wat het probleem kan zijn, zelfs denk ik aan de voeding omdat hij best rare geluid maakt. Alleen ben ik niet 100 % zeker van mn zaak. Ik heb al me hele pc proberen te defragmenteren maar tijdens dat liep hij ook vast. :( :) thanks in advance

• asfaloth_arwen
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 10:31
Welk OS? Welke hardware? Reinstall,veilige modus, linux live boot cd?

Specs

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-05 00:15

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

Ten eerste: Specs zouden wel handig zijn.
Ten tweede: Freezen is in veel gevallen een temp (of software) probleem.

Andere oplossingen:
Geheugen testen met memtest, voeding wissellen (bij voorkeur met een exemplaar dat je "even" van iemand leent). En last but not least, windows (ik neem aan dat we daar over praten) opnieuw installeren.

Powered By C8H10N4O2

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je fan maakt dan waarschijnlijk een raar geluid. Dus het zou kunnen dat je voeding niet meer goed gekoelt wordt.

Maar, wat hierboven staat, je mag wel wat meer informatie geven, zo blijft het gissen.

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
defragmenteren zal niet helpen

probeer eens memtest+ te draaien (van floppy of bootable CD)
laat die eens 2 keer alle tests af gaan.
als die niks vind is het WAARSCHIJNLIJK je software.
spy/ad ware kan bv voor een hoop problemen zorgen. (probeer de MS antispyware tool eens te draaien bv)

verder idd wat meer info zou mooi zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Countess op 01-12-2005 20:00 ]

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-05 21:33
Waarschijnlijk temperatuur of voeding probleem. Daarvoor zul je zelf eerst wat meer testjes moeten doen.

• Sefaex
  • Laatst online: 12:42
Pentium 4 | 1024 MB | os: win xp | 160 gb schijf secundaire schijf is 40 gb en een hele belabberde video kaart 8) Het kan best aan de software liggen, net probeerde ik photoshop te openen, en freezde ht weer, me voeding maakte ook een stofzuiger irritant geluidje, ik gooi die memtest erover heen, als dat niet werkt installeer ik windows xp gewoon opnieuw, hopelijk helpt dat.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
mobo + voeding ?

• successor
  • Laatst online: 08-05 16:18
stofzuigen , warmte , te lage spanningen, voeding die aan het dood gaan is ?

controleer je temps eens met speedfan en je lijnen , vooral de 12 volt met een multimeter ...

kijk ook eens in je kast of er geen koelblokken en andere componenten vol met stof zitten .?

Out of the box? What box? There is no box.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:35

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Het PMG Beleid vraagt niet voor niets om volledige specs. Zeker als je zelf zegt de voeding te verdenken kan niemand iets zinnigs daarover zeggen als je niet meldt welke het is en welke voltages je er dan van meet. Bovendien is het de bedoeling om zelf op zoek te gaan voor je een topic opent. Ik lees nergens wat je zelf allemaal geprobeerd hebt om dit op te lossen. Zie ook de Hangen & Opstarten troubleshooter die in het PMG Beleid te vinden is :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.