Toon posts:

keuze reciever

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hallo
ik heb weinig verstand van geluid.

ik wil een receiver gaan kopen. ik heb nu een medion HD recoder en een Opentel schotel reciever, die wil ik beide gaan aansluiten op een receiver. het geluid wil ik optisch doen, dus de receiver moet twee optische ingangen hebben. ook heb ik een rockford fosgate subwoofer van 4 ohm(150 watt RMS), deze wil ook graag op de receiver aansluiten. ik moet nog 5 luidsprekers gaan kopen en een receiver. zelf dat ik te denken aan de Yamaha RX-V. (op Redcoon voor 252 euro)

- is dit een goede keus of weten jullie een receiver die veel beter is voor ongeveer dezelfde prijs?
- wat kan ik het beste als kist voor mijn subwoofer gebruiken, een gesloten of een basreflex? (ik heb nu een gesloten)

alvast bedankt

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

JT

VETAK y0

- Of het een goede keuze is hangt af van je geluidsmaak. Luisteren is het devies. Geen zin in ? Dan haal je gewoon die Yamaha. Merk je vanzelf wel of die je bevalt of juist totaal niet.
- Ik ken de woofer niet en je kan hem ook niet zomaar aansluiten op je receiver, hij moet gefilterd worden en in een receiver zit geen subversterker. Bass relfex of open is heel afhankelijk van de woofer.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt
- wat voor filter moet ik dan kopen?
- die woofer is eigenlijk een auto subwoofer.

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-10-2025
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:07:
ok, bedankt
- wat voor filter moet ik dan kopen?
Euuh, iets dat hem steil (24 dB/oct bijvoorbeeld) affilterd, vanaf bijvoorbeeld 80 Hz. Als je Bass-reflex neemt is het ook leuk het laag vanaf zeg 20 Hz eraf te filteren als zijnde bescherming van je subwoofer
- die woofer is eigenlijk een auto subwoofer.
Yes, brilliant :7

Om een berekening te maken aan de kist, heb je de Thiele/Small parameters nodig. :)

Verwijderd

Topicstarter
bedankt, weet jij ook wat zo'n een filter ongeveer gaat kosten?

• JT

JT

VETAK y0

Los ? 110 euro ongeveer. Weest verstandig en haal een subwoofer module bij de Conrad van 150 watt, heb je een versterker en filter voor 150 euro geloof ik.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt.
ik weet nog niet precies wat ik ga doen. ik heb namelijk nog een probleem met het geluid: als ik het geluid via twee tulpjes direct naar de versterker doe en het beeld via scart naar de dvd recorder doe loop het niet meer synchroon. het beeld komt iets later dan het geluid, wel heel weinig. als ik een receiver koop heb ik denk ik hetzelfde probleem omdat het geluid dan ook naar de receiver gaat en beeld via dvd recorder dus dan loopt het weer niet synchroon.

en dan heb ik nog een probleem, bij een opgenomen progamma of film heb ik nog geen goed geluid, omdat ik het geluid van de schotel gelijk naar de receiver doe en niet via de dvd recorder zoals mijn beeld. de dvd recorder neemt dan alleen het beeld op en het geluid van de scart.

weet iemand ook hoe ik dat met geluid kan oplossen en hoe ik het kan aansluiten zodat het opgenomen geluid ook goed is?

alvast bedankt

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Koop een receiver met lip sync compensatie

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Topicstarter
ok
maar ik heb nu een subwoofer van 4 ohm en wil daarbij nog een receiver en 5 luidsprekers kopen, ik zit te denken aan de yamaha RX-V457 reciever, heeft iemand hier ervaring mee?
En weet iemand een goed setje van 5 boxen (rond de 200 euro),
als ik dit heb, wat heb ik dan nog nodig? iemand had het hiervoor ook over een filter.

• JT

JT

VETAK y0

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Bel Raf even op, daar hebben ze vast wel iets.
Laats heb ik bij hun de tannoy EFX 6.1 gekocht voor 200 euro. Ben er nog steeds zeer tevreden over.

Waarom heb je trouwens een receiver nodig met lip sync compensatie ? Heb er nog nooit las gehad dat het niet gelijk liep, al ondersteunden de betere dvd spelers ook gewoon lip sync.

Verwijderd

Topicstarter
omdat het geluid niet synchroon loopt (het geluid gaat rechtstreeks naar de receiver maar het beeld gaat eerst via dvd recorder en daardoor komt het iets later aan( ik heb sateliet tv)) maar ik denk helemaal niet dat ik een met lip sync. koop.

ik wou de yamaha RX-V457 kopen maar ik weet niet wat ik dan nog allemaal meer nodig heb, iemand had het al over een filter voor de subwoofer. ik wou graag weten of ik mijn pasieve subwoofer (rockford fosgate punch) van 4 ohm er op kan aansluiten. eerst wil ik alles even optellen en kijken waar ik dan op kom voordat ik hem bestel en kijken of het wel mogelijk is met mijn subwoofer.

trouwens,weet iemand ook hoe ik de titel van het topic kan veranderen?

• JT

JT

VETAK y0

Dat kan je niet. Je hebt een subwoofer module van de conrad nodig van 150 watt. Je kan hem er niet zomaar op aansluiten.

Ecodan warmtepomp

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt. ik denk dat ik hem ga verkopen en een jbl setje ga kopen. bedankt voor alle informatie

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 05 december 2005 @ 13:49:
ok
maar ik heb nu een subwoofer van 4 ohm en wil daarbij nog een receiver en 5 luidsprekers kopen, ik zit te denken aan de yamaha RX-V457 reciever, heeft iemand hier ervaring mee?
En weet iemand een goed setje van 5 boxen (rond de 200 euro),
als ik dit heb, wat heb ik dan nog nodig? iemand had het hiervoor ook over een filter.
Ja dag, ga éérst zelf goed zoeken bij verschillende zaken en kom dán met je vragen niet andersom. Let ook op dit: Audio, Video & HiFi forum policy - Het regime

Wanneer je daadwerkelijk de faq of het regime zou lezen snap je waarom je topic nu op slot gaat.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.