Ik heb het volgende probleem. Als mensen een weblog aanmaken op mijn site, wordt de datum geregistreerd. Zeg eens $toegevoegd.
Nu wil ik dat er in het rechtermenu de datum (Maand Jaar) wordt getoond. Vanaf de datum dat de wbelog is aangemaakt tot op heden.
Zelf had ik het volgende:
Dit werkt wel, maar is niet echt ideaal, met name de laatste if lus. Het zou mooier zijn als deze weg kan. Heeft iemand misschien een beter idee om dit op te lossen?
En hoe zit het als ik in plaats van de maanden de weken wil maken.
Dus bijv:
Week 3 2005
Week 2 2005
etc..
Nu wil ik dat er in het rechtermenu de datum (Maand Jaar) wordt getoond. Vanaf de datum dat de wbelog is aangemaakt tot op heden.
Zelf had ik het volgende:
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| setlocale (LC_ALL,"nl_NL"); $months = ""; $datenow = date("Y-m-d"); $start = $toegevoegd; while (strtotime($start) <= strtotime($datenow)) { $months = "<li><a href=\"/archief/".strftime("%Y-%m", strtotime("$start"))."/\">".ucfirst(strftime("%B %Y", strtotime("$start")))."</a></li>".$months; $start = date("Y-m-d", strtotime("$start + 1 months")); } if (substr($start,0,7) == substr($datenow,0,7)) { $months = "<li><a href=\"/archief/".strftime("%Y-%m", strtotime("$start"))."/\">".ucfirst(strftime("%B %Y", strtotime("$start")))."</a></li>".$months; } |
Dit werkt wel, maar is niet echt ideaal, met name de laatste if lus. Het zou mooier zijn als deze weg kan. Heeft iemand misschien een beter idee om dit op te lossen?
En hoe zit het als ik in plaats van de maanden de weken wil maken.
Dus bijv:
Week 3 2005
Week 2 2005
etc..