Toon posts:

Wanadoo family met SMC-7804 WBRA router/modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Heb contact gehad met de Wanadoo helpdesk en die riepen, dat ik de router moest loskoppelen van het modem. Is dus 1 apparaat, dus dat wordt lastig. Verder vonden ze, dat ik maar een livebox moest gaan huren, maar aangezien ik toch niet via hun willen bellen, wil ik eerst kijken of ik die SMC aan de praat kan krijgen.

Twee vragen:
1. is wanadoo Family nu al ADSL-2, want dan kan ik me voorstellen, dat mijn router/modem daar niet voor geschikt is?

2. welke instellingen moet ik doen voor Wanadoo family?
Ik heb ergens gelezen, dat iemand met een ander soort modem het volgende instelde:
- VPI/VCI 8/35
- LLC.
Dat heb ik ingesteld, maar het werkt dus niet.
In diezelfde post stond iets in de trant van 'ENET ENCAP' en 'UBR', maar ik heb geen idee waar dat voor staat of waar ik dat op het modem kan instellen.

Wie o wie helpt mij uit de brand?

bvd

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Je kan gewoon ergens de handleiding voor BBned of Tiscali volgen voor je modem. Alleen VPI/VCI zijn anders.

Leuk al die modems waar niemand support voor levert en dan kom je het hier maar vragen. Een goed product komt met een handleiding en een bedrijf/leverancier die je kan helpen bij problemen.

[ Voor 48% gewijzigd door bjck op 01-12-2005 19:48 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Bedankt voor je antwoord. Maar ik denk, dat ik er niet echt verder mee kom:

De situatie is zo: ik had Wanadoo direct (dus via BBNED) en toen werkte alles goed. Nu ben ik dus ongevraagd door Wanadoo overgezet naar Wanadoo Family en vervolgens heb ik dus een probleem. De wanadoo helpdesk roept alleen maar dat deze router/modem combinatie niet ondersteund wordt.

Als er dus een product is wat niet klopt, is dat Wanadoo. NU ben ik dat wel gewend van dat soort providers, dus vandaar dat ik hier op zoek ben, naar adviezen van mensen, die hetzelfde aan de hand hebben gehad. Wat ik begrepen heb van de installatie van de livebox is dat er een soort handshaking plaats vindt bij het eerste gebruik. Ik vraag me af, hoe ik dat met mijn SMC-router/modem voor elkaar krijg.

• labtech
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-04-2019
Komt ie VPI/VCI: 8/35 , encapsulation is RFC-1483, WAN-IP moet op automatisch staan (DHCP), dus geen PPPoA. ik denk dat je daar de fout in gaat.

Deze info heb ik vanochtend nog van een helpdeskmedewerker gekregen, dus zou moeten werken.
Succes
Leuk al die modems waar niemand support voor levert en dan kom je het hier maar vragen.
mja, is dat niet de bedoeling van een forum dan ?

[ Voor 25% gewijzigd door labtech op 02-12-2005 14:00 ]