Lekker geluid in je huiskamer??

Pagina: 1
Acties:
  • 175 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik wil een lekker geluidssyteempje voor in de huiskamer voor mijn dvd.....
Hebben jullie enige goede suggesties?? (vast wel) ;) ;)

Verwijderd

Ja, een Voodoo5-6000, dat is een geluidssysteem op zich... wel eentonig.. "brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr............."

Verwijderd

Harman Kardon !!!

Beste geluid allertijden. www.harmankardon.com

Heb ik zelf ook. Met een setje Quadral speakers.
Niet goedkoop, maar ook zeker geen duurkoop

Verwijderd

Yamaha 595 of 795 Dobly Digital en DTS versterker met tuner. Ben je in 1x klaar, goeie speakers erbij en knallen maar.

Klinkt waanzinnig goed met filmpies

• Zeepoog
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-07 13:55
Ammodistributor heeft geld teveel :)

quad en HK. :)

ok leuke combi maar 't kost wel echt 'n hoop centen.
HK is toch buizenversterkers?!

Nostalgie is ook al niet meer wat het geweest is.

Verwijderd

sony heeft nu een leuk setje is een dvd speler plus ac3 speakersetje erbij alles voor 2000 piek (gelezen in de playboy)

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:28

winnie

de poes...

Geluid in de huiskamer? Geef eerst eens aan waar het voor moet dienen (dvd, klassiek, disco) en wat je wilt uitgeven. Volgens mij heb je tot 1500 gulden soswieso geen keuze in geluid, alles klinkt dan hetzelfde en je hoeft je alleen maar te concentreren op de hoeveelheid knopjes, die je wilt hebben.
Daarboven tot zeg 4000 gulden kan je iets kiezen van de merken sony (degelijk), pioneer (degelijk), onkyo (gadgets), yamaha (gadgets) denon (gadgets en degelijk) of ander oosters merk, of je neemt iets europees (rotel (alhoewel gemaakt in azie), nad).
En daarboven kan je beter eerst een serie tests lezen voor de ruwe schifting en dan gaan luisteren, luisteren, luisteren.
Miijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar quad (en niet quadral, dat is een duits boom-boom luidspreker merk), linn, meridian, maar ook denon, en thorens. En uit nostalgische overwegingen ben ik fan van nakamichi. Maar dan heb je het wel over de 10000+ markt.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 19:37

Jag

Eerst zou ik willen beginnen met te zeggen dat je eerst heel hard moet gaan nadenken of je wel echt dolby digital wilt. Veel mensen kopen het namelijk omdat ze denken dat het HET beste is wat je aan audio kan krijgen. Dat is dus helemaal niet zo. Dolby digital is een bioscoop formaat, en is dus ook alleen bedoeld voor films, en NIET voor muziek (enkele uitzonderingen daargelaten). Dus ik zou eerst nagaan hoeveel films je bekijkt die ook echt dolby surround gecodeerd zijn, en of je ook films in DVD formaat DD gecodeerd bekijkt. Want -zoals je ongetwijfeld weet- is DD een digitaal audio formaat en dus kunnen films op tv op VHS nooit DVD gecodeerd zijn.
Ik heb deze afweging ook gemaakt, en ik heb gekozen voor een "simpel" stereo systeem, maar dan wel een hele goeie:
Pioneer versterker, cd-speler, tuner en minidisc recorder: 2000,-
B&W speakers (DM604): 2000,-
Yamaha powered sub (YST-SW300): 1000,-
Misschien dat ik ooit nog wel eens aan zal vullen zodat ik ook DD kan luisteren, maar niet als ik er zo weinig aan hebt zoals nu.
Daarboven tot zeg 4000 gulden kan je iets kiezen van de merken sony (degelijk), pioneer (degelijk), onkyo (gadgets), yamaha (gadgets) denon (gadgets en degelijk) of ander oosters merk, of je neemt iets europees (rotel (alhoewel gemaakt in azie), nad).
Uhhh, Pioneer en Sony degelijk?! En Onkyo en Yamaha gadgets?! Bedoel je het niet andersom?

Jag

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ammodistributer,

Dat Harman/Kardon moet je heel erg ver links laten liggen.

De kwaliteit van HK is hard achteruit gegaan de laatste jaren, het is la zo'n 5 jaar op zŽn retour.

Ik heb zelf nog een van de oudere H/K versterkers (hk6600) en die is perfect, maar de meuk die ze nu maken moet je gewoon negeren, het is nog wel beter dan je standaard pioneer of sansui setje maar meer ook niet.

Ik zou gaan kijken naar een mooie Rotel versterker, die zijn strak.

F.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Flagg je hebt helemaal gelijk. En ik spreek uit ervaring. Er is natuurlijk nog veel mooier spul te krijgen dan Rotel, maar in die prijsklasse (vanaf 600 tot 2000) staat Rotel erg sterk.

• Macaco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-03-2022
Hallo,

Kijk voor de grap ook eens op de Denon site www.denon.com en http://elec.denon.co.jp/europe /

Ik heb zelf al tien jaar een geluids installatie van Denon + Magnasphere speakers en ben daar zeer over te spreken het ziet er nu nog gloedje nieuw uit en het speelt nog als een tierelier.

Het is niet echt goedkoop maar wel goed.

Verwijderd

Goede versterker kopen en dan je boxen zelf bouwen, scheelt je klauwen met geld en het geluid is beter ook. >:)
Kheb zelf ook m'n eigen boxen gebouwd, 2x 200 watt, buurman is er niet blij mee......Ik wel! :)

Verwijderd

Voor leuke koopjes moet je op de onderstaande pagina's kijken: http://www.marktplaats.nl/audio.htm http://audiovideo.2dehands.nl /
Wil je veel geld uitgeven dan kun je ook iets nieuws kopen. www.audioreview.com heeft wel goede testen van apparatuur.

• winnie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 06:28

winnie

de poes...

`boxen bouwen is één van de moeilijker dingen die je kan doen. Of je doet alles zelf (ontwerpen/bouwen) en de kans op een slechtklinkende box is groot (tenzij je een drs-titel in de physica hebt) of je koopt een klant en klaar ontwerp en je bent toch weer veel geld kwijt. Al met al vond ik het nooit de moeite waard.
En die sony/pioneer degelijkheid gold voor de duurdere apparatuur (ze hebben de neiging te investeren in kwaliteit bij hogere prijsklasse (geldt ook voor technics)), bij yamaha en onkyo krijg je dan vaak alleen maar meer gadgets.

Verwijderd

EEeeeer, ik kan die schema's en ontwerpen van die boxen altijd gewoon gratis krijgen bij de winkel (radio piet in arnhem) waar ik ook de onderdelen koop. En de prijs- kwaliteit verhouding van zelf gebouwde boxen is zeer zeker een stuk beter dan van die prefab dingen.

• Daylights
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-06 23:05

Daylights

Look @ the big brain on Brett!

Ik ben het met phish eens; ik heb zelf een van de eerste Dolby surround versterkers van Sony en dan zelf de speakers gemaakt. Subliem geluid, maar ik adviseer wel zelf speakers te bouwen als een hobby en niet om even snel een paar planken in elkaar te rammen en dan te denken goedkoop uit te zijn. Vaak (in mijn geval wel iets) ben je nog wel iets duurder uit dan ze kant en klaar te kopen, maar dan heb je ook wel wat (als je het goed gedaan hebt)!!! ;)
Pagina: 1