[Word] 1 plaatje niet afdrukken

Pagina: 1
Acties:

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik ben bezig in word een huisstijl te maken waarop ik in word zelf wel een logo wil zien ( gewoon afbeelding invoegen gaat goed ) maar als ik hem uitprint wil ik geen logo zien ( staat namelijk al op het papier ).

Nu zal je in 1e instantie denken, gooi dan bij de print-opties de plaatjes uit. Maar dan kunnen de mensen zelf geen plaatjes meer invoegen die geprint moeten worden.

En ik meen me te herinneren dat ik ooit in een ver verleden wel eens iets ben tegengekomen bij de afbeeldingsopties dat je dat plaatje niet wilt afdrukken. Maar ik kan er in word niets meer over vinden en op google ook niet. Maar ik kan hier ook slecht op zoeken omdat alles wat ik verzin antwoordn geeft over printproblemen waarbij er geen plaatjes worden worden afgedrukt, maar ik wil gewoon 1 plaatje wel tonen, niet afdrukken.

Kan dit of zit ik gewoon verkeerd met mijn geheugen???

• BreadFan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Heb een aantal dingetjes gevonden:

http://groups.google.nl/g...=8&hl=nl#b8b5b3be7650093f

http://groups.google.nl/g...=7&hl=nl#daaf99d43f6678cf

Alleen dan zie je het plaatje ook niet volgens mij :?

HTH

• Gomez12
Alletwee geprobeerd, maar krijg ze niet goed werkend. Maja dan maar weer wat gaan zitten kloten in vba, kijken of ik dan mijn plaatjes niet weg kan krijgen als er op het printknopje gedrukt wordt en na het printen weer terug kan zetten, niet optimaal, waarschijnlijk traag. Maar als het werkt kan ik alsnog kijken naar optimaltisaties.

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Traag valt reuze mee. Afdrukroutine vervangen door een subje dat plaatjes afmetingen op nul zet, doc afdrukt en afmetingen weer terug. Bijvoorbeeld:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
Sub BestandAfdrukken()
    with  ActiveDocument.Shapes(1)
        .ScaleWidth 0, True
        .ScaleHeight 0, True
         msgbox "En weg is Piet"
         ActiveDocument.PrintOut
        'of showdialog als je printdialoog wilt zien, natuurlijk
        .ScaleHeight 1, True
        .ScaleWidth 1, True
        msgbox "en terug is Piet"
   End With
End Sub

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

• Gomez12
Traag is ook relatief, er hangt nu al veel aan de print-out functie ( Zit bestand in huisstijl, is bestand identiek aan laatste opslag ( anders opnieuw backup ), log dat iemand een print maakt, heeft de gebruiker een printer met logo-papier dicht bij zich staan, selecteer de lade met logo-papier, print het uit, meld op welke printer het eruit is gekomen ) En dan zou ik er het liefst zo weinig mogelijk aan toe willen voegen.

Het gaat tenslotte alleen maar om een printje. En jouw methode moet ook nog een stuk uitgebreid worden, want ik heb bijv. al gemerkt dat als iemand het logo verwijdert en daarna een nieuw plaatje invoegt dat dan shape(1) iets totaal anders kan zijn.

Maarja de optie die ik me herinnerde zit wel in excell 2003, maar niet in word 2003. Lekker krom weer.