WinXP vreemdste BSOD's

Pagina: 1
Acties:

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-02 15:08
Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Ik overclock al jaren, sinds de pentium75. Maar kom er niet uit wat er nu aan de hand is.

Mijn configuratie is als volgt:
  • Tagan u22 480watt
  • DFI nforce-2 400 ultra B (verschillende biosssen geprobeerd)
  • xp2800-m 2425mhz (220x11) 1.825v
  • 2x 512mb pc3200 twinmos bh-5 picked (2-2-2-11-2t 220fsb 3.1v )
  • Samsung spinpoint 200GB IDE
  • Audigy2 ZS
  • Geforce 6800le @ 16p6v 390-830(safe)
  • NEC 3520 dvdwriter
Er is nog ruimte voor hogere clocks..
Alle 9 Temperaturen die uit te meten zijn, zijn uitstekend!

Dit draait al een paar maanden vrolijk, maar volgens mij sindsdat ik mijn Iliama vision master 17, heb verwisseld met een Iliama vision master pro 413, krijg ik BSODS.

Eerst dacht ik dat het door de kou kwam, want windows stopte er al mee met het booten, hardware malfunction(geen codes), maar ook in windows na minuten, of gelijk of een dik uur geeft hij hardware malfunction.

Ik ging dus de cpu testen(prime95) en memory(memtest86+), maar beiden geen fouten.
Het vage is dat soms de pc na een dergelijke bsod geen eens aangaat, led3 brandt en dikke piepen, of led3&4 branden, en ook led1,2 al gehad. Daarom dacht ik dat het bios corrupt was, maar na enkele keren flashen(etc) helpt dit niks.

Met memtest86 krijg ik geen fouten, maar memtest86 geeft zelf soms al een fout(redelijk snel) Gen_prot, stacks bla bla etc. Dus dat heeft niks met het mem zelf te maken, maar het programma crasht zelf al(hardware failure :S)

Toen ben ik ook nog enkele keren Flag:00000002 (002 dus) fout gehad, met allerlei andere errorcodes erbij, dit lijkt een memfault, maar ik weet zeker dat dat het niet is.

Voltages zijn ook goed, en bovendien kan ik zo een zwaar spel als BF2, FEAR een half uur spelen, soms 1 minuut, of laadt hij geen eens, en krijg ik weer, HARDWARE MALFUNCTION(zonder errorcode)

OOK underclocken van cpu en mem(en fsb dus) en minder voltage helpt niet. 800mhz, fsb100 standaard voltages maakt geen flikker uit.

Aangezien ik al eens heb gelezen dat een monitor de boel kan verzieken(ookal werkt hij dus ook qua beeld/kleuren/scherpte) maar omdat ik ookal in de dosomgeving fouten krijg.. kan dit door de monitor komen, of liever gezegd dit type in combinatie met mijn NVIDIA kaart????

• ToFast
Mensen met kennis van ciruits en electrische signalen én verstand van computers, die deze vastlopers(ook in niet windows omgevingen) kunnen beargumenteren?

Ik heb al zoveel getest(ook zonder HD, Audigy2ZS etc)...Nu heb ik zelf es een keer hulp nodig..

Oja vergeten te melden. Koelers harder laten draaien maakt geen bal uit, pc was zelfs op langzaamste stand(wel overgeclocked) uiterst stabiel!

[ Voor 48% gewijzigd door ToFast op 01-12-2005 18:54 ]

• ToFast
Modbreak:Flames in de trant van "ikke, ikke, de rest mag stikke" zijn erg kinderachtig en spreken zeker niet in je voordeel wat betreft de hoeveelheid (nuttige) reacties.

[ Voor 81% gewijzigd door BalusC op 01-12-2005 20:29 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik verzoek jou vriendelijk om de Algemene gedragsregels (Netiquette) in acht te nemen en niet meer doelloos topics binnen 24 uur te omhoogkicken, terwijl je ook de edit-functie kunt gebruiken en/of minimaal 24 uur hoort te wachten todat het topic zover naar beneden is afgezakt dat het niet meer in de topiclisting zichtbaar is.

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-05 10:46

silitek

Tubes Only

Uhhum..die laatste post was nou ook weer niet nodig van de TS.

Antwoord op jou probleem heb ik niet echt. Echter heb ik wel een soortgelijk probleem. Om een lang verhaal kort te maken draai ik alles weer op default.
Alle overclockssnelheden zelf m'n GPU weer standaard omdat ik telkens en/of vastlopers kreeg of BSOD.

O ja, heb een backup ghost image van een halfjaar geleden terug moeten zetten....

[ Voor 3% gewijzigd door silitek op 01-12-2005 19:05 ]

Tubes....It's what make music music!

• ToFast
Ja maar goed ik heb het zelfs voor windows, dat memtest86+ zelf crashed.

Ik ga nog eens proberen op lage fsb/cpu/mem en standaard voltages(of ietsie hoger) met memtest.

Ik krijg dus geen enkele error met prime95 of memtest zelf, en cpu l1+l2 cache uitzetten helpt ook niet.. En als het cpu of mem zou zijn, dan krijg je wel errorcodes of memorydumps te zien, of bestandscorruptie (en ntfs.sys en vxd errors, u all know:D)

[ Voor 31% gewijzigd door ToFast op 01-12-2005 19:11 ]

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 14:24
je zegt dat je dikke piepjes krijgt.. misschien staat in de handleiding van je mobo wat deze piepjes betekenen?

en als alle apps 'hardware malfunction' aangeven, misschien is je hardware wel kapot aan het gaan

• won
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

won

tis je windoos

heb et al een paar keer meegemaakt. je denkt dat je hardware kapot is en je zoekt je te pletter
vraagt je af wat et kan zijn en na een paar keer cirkeltjes te hebben gemaakt probeer je een ANDERE windows installatie bron en hopla het werkt en je kan weer naar hartelust oc'en

heeeeel soms is je ram gaar
ook een paar keer meegemaakt dan is je ram goed en je kunt ermee opstarten, spellen spelen. Maar dan wanneer 'iets' net dat 'ene deel' van je ram aanspreekt wat kaputt is gaat ie liggen met de pootjes omhoog. Ik zou dus verschillende configuraties met je 2 rammetjes proberen.

ramA in slot1
ramA in slot2
ramA in slot3

en dan

ramB in slot1
ramB in slot2
ramB in slot3

en dan

ramA in slot1, ramB in slot2
ramB in slot1, ramA in slot2

etc.

En ik weet dat dit absurd lijkt en totaal onlogisch moet zijn maar voor die hele hele vreemde problemen die zich 'opeens' voordoen zoals jij die nu hebt en ik die vroeger had heeft dit bij mij geholpen. Het zal wel iets met uitzetten van je onderdelen te maken hebben of met houtworm :)

Veel succes iig

[ Voor 31% gewijzigd door won op 01-12-2005 19:59 ]

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-05 23:17

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ik zou er voordat je op je kop gaat staan en gaat jongleren met je pc en nog allemaal slimme adviezen eerst gewoon toch voor de zekerheid even een andere psu aan hangen.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• ToFast
Tnx voor de replies, ik kan nog even een zalman 400wat apf eraan aanhangen inderdaad...

Toch ook maar eens een andere monitor eraan hangen.
Pagina: 1