Toon posts:

Router gooit internet er soms even uit?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo.
Ik heb een Linksys Etherfast Cable/DSL Router with 4 port switch, echter werkt deze niet naar behoren.
Zo nu en dan valt mijn internet verbinding even weg.
Mirc disconnect dan (ping time-out), download stopt etc..
Na 1 minuut werkt alles weer normaal.

Ik snap echt niet waar dit nou aan ligt.
Zo ver ik weet staan alle instellingen op mijn router goed.

Ik heb ADSL van Planet Internet en een speedtouch 510 modem.

Iemand die nog suggesties heeft wat ik kan proberen?

Alvast erg bedankt!

Mvg

Verwijderd

Wat is er binnen die minuut aan de hand?
Voor zover jij weet misschien wel, wat zijn je instellingen precies?
Hoe staat je pc ingesteld?
Is dit altijd al het geval geweest of is het pas vorgekomen?

Beetje meer info zou wenselijk zijn :)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Welke type linksys praten we over , er zijn er diverse :) Daarnaast heb je die Speedtouch in bridge mode staan, en is die Linksys alleen een switch? Welke is de firewall / router :?

Kortom meer informatie nodig :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
Oke

De router is ook de firewall.. Alle poorten zijn dicht behalve die van mn shoutcast en nog paar programma's.
Verder is de router DHCP ingesteld en heb ik het MAC Adress van mn netwerkkaart ingevult.
Eigenlijk valt er niet zo veel in te stellen?

We hebben het over deze router

EtherFast® Cable/DSL Router with 4-Port Switch
BEFSR41
Afbeeldingslocatie: http://www1.linksys.com/products/image180/befsr41_v3.jpg

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:42

The_Scarabial

MTB for life!

ik denk dat je DHCP elke minuut opnieuw ververst, dit probleem had ik ook, ik heb dit opgelost door alles statisch in te stellen

• Edho
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-04 08:54

Edho

Heeft Canon A570IS

Ik heb de zelfde opstelling, zelfde apparaten. Werd ook gek van die flipperende linksys. Alles geprobeerd tot 3 keer software update aan toe. Je krijgt het er niet uit, die routers zijn gewoon gaar.
Mijn oplossing:
Laat die speedtouch routeren en dhcpen, sla die wanpoort van de linksys over en prik in poortje 1 van de switch.
Nooit geen probleem meer gehad. 8)

Edho

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

ow haha, ik weet hoe het komt ik heb de luxere versie van deze router, namelijk de BEFSX41, echt super router, nix geen problemen, en goeie vuurmuur erin :D

• densoN
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-04 02:10
The_Scarabial schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 18:34:
ow haha, ik weet hoe het komt ik heb de luxere versie van deze router, namelijk de BEFSX41, echt super router, nix geen problemen, en goeie vuurmuur erin :D
ben ik de enige die dit niet begrijpt?

• Tropos
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:23:
download stopt etc..

...........

Iemand die nog suggesties heeft wat ik kan proberen?
Limiteer het aantal connecties van je P2P verkeer eens. Het lijkt mij een nogal typisch geval van een volgelopen NAT-table.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:14:
Alle poorten zijn dicht behalve die van mn shoutcast en nog paar programma's.
Inkomend of uitgaande poorten? Als je gaat portmappen naar een DHCP device is dat sowieso niet echt slim :+

Maargoed, wat valt er uit? Je LAN of je WAN verbinding? Zodra het je LAN verbinding is kijk of je DHCP lease dan niet op z'n gat ligt (stel heb bv even statisch in).

Open 2 dos-boxen, en start in ieder venster het volgende commando (1 per dosbox):
code:
1
2
ping 192.168.1.1 -t -l 1024 -n 500
ping ext.ern.adr.ess -t -l 128

Test dit bovenstaande met een VAST, en daarna met een DHCP adres. ext.ern.adr.ess kan bv het ip van tweakers.net zijn

Hierdoor kan je exact zien welke verbinding nou wegvalt.

Je kan ook nog proberen de WAN poort op je router statisch in te stellen ipv via dhcp (behalve als je proveder verplicht een DHCP te gebruiken).

Ik zie nl nergens terugkomen WAT er nou weg valt, je WAN of je LAN. En gezien mijn glazen bol vorige week kapot gevallen is kan ik het ook niet zien :+

• The_Scarabial

The_Scarabial

MTB for life!

densoN schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 23:31:
[...]

ben ik de enige die dit niet begrijpt?
verder naar boven had ik uitgelegd hoe je het moest instellen, maar aangezien jullie een cheap versie hebben kan dat heel waarschijnlijk niet 8)

Verwijderd

Topicstarter
Lan verbinding blijft werken, enkel internet valt uit!

Ik ga vanmiddag even het 1 en ander proberen wat hier beschreven staat.

Mvg

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2005 14:22 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 14:22:
Lan verbinding blijft werken, enkel internet valt uit!

Ik ga vanmiddag even het 1 en ander proberen wat hier beschreven staat.

Mvg
Mja ik heb ook zeer veel moeite moeten doen om mijn WAN kant stabiel te krijgen.

KPN heeft in de wijkkast een aantal dingen moeten vervangen, daarna ik hier een nieuwe ISRA, die van mij was nog van lood (ja ik woon in een oud huis (1921), een van de eerst huizen in Den Bosch met telefoon, sinds 1950 oid al telefoon). Na wat dingen vervangen te hebben werkt alles redelijk stabiel.

Maargoed een WAN kant die uitvalt dat kan veel betekenen. Brak modem, brakke telefoonkabel (binnen huis, of de grondkabel), DSLAM IF bij je provider. Fout ingepached bij je provider. Dus iig veel succes met dat op te lossen (mits het niet aan jou netwerk kant zit, maar bij provider. ze doen soms wat "moeilijk", voordat ze zoiets door hebben).
Pagina: 1