mach 2, vapochill etc-gasvulling?

Pagina: 1
Acties:

• r.marijnissen
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-02 21:55

r.marijnissen

sapphire512mb

Topicstarter
Ik wil zon ding 2e hands gaan aanschaffen.
Nieuw is veel te duur en wil ik er nooit aan uitgeven.
Het is meer voor de fun.
Omdat ik het wel netjes/strak wil ik geen zelfbouw.
Heb er ook geen zin/tijd voor om een vrieser uit elkaar te gaan slopen.

Nu Zit ik alleen met 1 ding wat me niet duidelijk is/wordt na gezoek.
De gas vulling.

Wordt die nu alleen vervangen voor betere prestaties?
Door b.v r507 of verdampt het gas ook langzaam ofzo.
Zodat je het na een bepaalde tijd moet vervangen.

Een vriezer of koelkast draaid ook zo 8 jaar zonder bijvullen.
Nu is de belasting uiteraad wel wat anders maar hoe zit dit nu?

+ Hoe lang gaat zon gasvulling ongeveer mee?
+ Waar moet je zijn voor een goedkope vulling Want stuur je de boel op dan betaal je de volle mep
ik neem aan dat er ook alternatieven zijn, De diepvriezer exper ofzo :)
+ Waar verder op te letten bij een 2e handse

Alvast bedankt

+

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-01 09:36
+ De Vulling van een phase change apparaat gaat onbeperkt mee (voorbehouden dat je geen lekken hebt)
+Goedkope vulling, tjah je kan het bij iedere aircoboer gaan proberen, kost waarschijnlijk wel wat meer als bij de hobbyist (maar die hebben vaak geen STEK licentie waardoor ze niet met r507 etc mogen werken)
+Let erop dat de isolatie goed is, en test de unit eerst zonder load. Verder kan er eigenlijk niet veel fout mee zijn (lekjes kom je toch pas naar een tijdje achter)

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Verwijderd

als je hem koopt is die normaal gesproken al gevult ;) . zo niet dan kunnen hobbyisten hem heel goedkoop vullen met r290 aka propaan. Iets betere prestaties kan je krijgen door het te laten vullen door user/koeltechnicus Haeg die heeft er ervaring mee en zal het goed doen is alleen wat duurder omdat die koudemiddelen nou eenmaal een stuk duurder zijn. Of proberen bij een koeltechnisch bedrijf bij je in de buurt maar daarvan wisselen de prijzen enorm.

bij 2e hands opletten, idd dat de isolatie nog goed is, geen krassen op de verdamper ed. Laat hem ook ff draaien voordat je geld geeft zodat je weet dat die niet lek is. Kijk ook even of er mounting bij zit voor jouw socket want die dingen zijn tamelijk duur.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Staat een vapo LS te koop, van een mede Gotter en een betrouwbare :)