Toon posts:

Avi beeld stottert

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

ik heb m'n dvd geript naar avi, voor op m'n laptop af te spelen in de auto enzo.
maar, als ik het avi bestand probeer af te spelen, welke speler ik ook gebruik, krijg ik een zwaar irritant stotterend beeld.
Ik gebruik windows xp, windows media player

Ligt m'n probleem in de codecS?

bedankt,

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Misschien wel ja. Of door je laptop, misschien is deze te traag of heb je te veel applicaties draaien. Geef eens wat meer info. Wat heb je zoal zelf geprobeerd?

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
En natuurlijk, wat zijn de resolutie's en wat voor laptop is het?

Verwijderd

Topicstarter
Diamon 2500 laptopje, al is die er in 100verschillende soorten en maten.

M'n laptop staat op 1280x800
Tis un radeon 9700 256 mb video kaart volgens mij. Ik kan iig de nieuwste games goeed draaien.
Hij hapert ten alle tijden, ook als ik m net opgestart heb.
Euh, meer info, na de windows update doet hij ut nog steeds niet.
Heb virusscan on-acces scan.

• Noork
  • Niet online
en spyware? welke codecs heb je geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nix extra's aan codecs geinstalleerd.
Gspot geeft aan dat het volgende geinstalled is:
Xvid MPEG-4 codec
Xvid MPEG-4 Video decoder
En dat hij het avi bestand succesvol kan renderen. Geluid doet het overigens wel goed.

En wat bedoel je met spyware? Ik heb volgens mij niets aan antispyware geinstalleerd, ik zal ad-aware eens draaien.
Ad-Aware gedraaid, wicked veel critical objects and stuff, maar hij stotterd nog steeds:S

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 19:49 ]

• Noork
  • Niet online
Kijk eens naar de processorbelasting tijdens het afspelen. Wanneer deze richting de 100% gaat is er iets niet goed. En staat je DMA wel aan?

Verwijderd

Topicstarter
Processor belasting is vrij normaal, hetzelfde als met gewoon een filmpje afspelen.
Wat is DMA? En waar kan ik dat aan of uit zetteN?

Overigens voor de duidelijkheid, ik probeer het avi bestand direct vanaf mijn harde schijf af te spelen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 00:40 ]

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Chipset drivers geinstalleerd? Nieuwe videokaartdrivers?

Welke resolutie is je avi bestand? Hoe groot is het bestand? Wat is de bitrate? Heb je dit bij alle avi's? Is je laptop aangesloten op netstroom?

Het kan liggen aan je avi bestand of aan het rip programma. Daar zou ik het eerst gaan zoeken mits je andere avi's wel normaal kan afspelen.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• brooks123
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-12-2025
als gspot meldt dat xvid codec geinstalleerd is betekent dit niet altijd dat deze ook gebruikt wordt tijdens het afspelen. start eens gewoon de windows mediaplayer en bekijk tijdens het afspelen eens naar de properties hiervan, bovenaan staat welke codec in gebruik is.
zelf had ik dit ook, bij een package was de 3ivx codec meegekomen die alles wilde afspelen, en dit niet vloeiend deed. Deinstalleren (of 3ivx.exe renamen o.i.d) en de xvid wordt weer gebruikt

signature

Verwijderd

Topicstarter
Laptop op stroomnet jah.
Heb ut bij alle avi's.
Beeldverhouding 4:3
Codecs van gspot worden gebruikt
Videogrootte: 512x384
Bitrate....euh? hoe te bepalen?:)

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

En als je de codec packs zoals ffdshow of xvid zelf (koepi) gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
Euh..hoe?

• Fidai
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-02 20:21
Is je rip wel goed? Als je die DVD niet goed omgezet hebt naar avi en de fout zit dus in het avi bestand en zal je m nergens goed af kunnen spelen....

Verwijderd

Topicstarter
Mmm. op andere computer kon ik m wel afspelen, dus das beetje vaag. Laptop van un kennis. Zelfde specs zo'n beetje.

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Uninstall je huidige codec pack eens en probeer deze eens: http://sourceforge.net/projects/ffdshow/

Pagina: 1