DOM select replacement

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34
Hallo,

Om eens wat nieuws te proberen, probeer ik hier een select te replacen.

Het idee is als volgt: een select bouwen waarin de waarden in kolommen uitgelijnd zijn. In de select worden de kolommen bepaald aan de hand van ' | '.

Gebruikers zonder javascript kunnen de <select> gebruiken, met javascript wordt de <select> replaced naar een <div> met een table erin met dezelfde functionaliteiten als een <select>. De value wordt bewaard in een hidden field met dezelfde naam als de select, zodat de waarde netjes gepost wordt bij een submit.

In Firefox werkt het basis experimentje prima, in IE krijg ik alleen de <div> te zien. Open ik de DOM inspector in IE (developers toolbar) dan zie ik alles juist terugkomen. Het is alleen niet zichtbaar :/

Iemand een idee?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

crisp

Devver

Pixelated

Maak een tbody element aan binnen de table en voeg daar je rows aan toe ;)

Intentionally left blank

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:34
Cool, thanks!
Link in start post is updated.

[ Voor 4% gewijzigd door orf op 01-12-2005 18:22 ]

Verwijderd

Je kunt ook de breedste tekst van elke kolom bepalen. En vervolgens de tekst die niet zo breed is aan te vullen met &nbsp; Je moet dan echter wel voor een font kiezen waarbij elke letter dezelfde breedte heeft.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 17:51:
Je kunt ook de breedste tekst van elke kolom bepalen. En vervolgens de tekst die niet zo breed is aan te vullen met   Je moet dan echter wel voor een font kiezen waarbij elke letter dezelfde breedte heeft.
Snap je wel waar het probleem overgaat ging :?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Verwijderd

Jazeker wat snap je niet aan mijn antwoord?

Verwijderd

Omdat het compleet ergens anders over gaat.

En dan nog is white-space: pre; een betere oplossing dan non breaking spaces

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 04 december 2005 @ 19:34:
Omdat het compleet ergens anders over gaat.

En dan nog is white-space: pre; een betere oplossing dan non breaking spaces
Het is een alternatief, daar ben ik het compleet mee eens. Ik heb soms de indruk dat mensen het zichzelf onnodig moeilijk willen maken door een dergelijke oplossing. Dit wil niet zeggen dat de TS dit ook doet, maar dit is voor de minder gevorderde DHTML-er misschien een oplossing.

Nog bedankt voor de tip: white-space: pre; Dit kende ik nog niet!
Pagina: 1