Ik loop stage en daar werd mij het volgende gevraagt.
Ze willen graag dat ik een batch file maak dat er voor zorgt dat als ik de diskette in een pc (XP) stop er een menu komt met de volgende dingen:
- Software instaleren
- Image maken (Ghost 75)
- Afsluiten
- Opnieuw Opstarten
Ik als leek die nog nooit met Batch files heb gewerkt ben begonnen met heel google en got door te pluizen naar info.
Na veel zoeken ben ik tot het volgende resultaat gekomen.
Ik heb het nog gevraagt aan een kennis en die vond het er goed uit zien.
Afijn nu nog verder
Ik heb nu 2 BAT files
1 genaamd 'menu' en 1 'reboot'
Ik heb een lege flop gepakt, geformateerd en een opstart diskette van gemaakt.
Jullie zal het vast wel wat zeggen, op je flop staan dan bestanden als EGA3.CPI, KEYBOARD, KEYBRD4, DISPLAY en nog een paar.
Goed, ik heb de batch alleen waar ik niet achter ben gekomen is hoe ik er voor zorg dat de file 'menu' en 'reboot' hun werk gaan doen.
Kan iemand mij op weg helpen
Ze willen graag dat ik een batch file maak dat er voor zorgt dat als ik de diskette in een pc (XP) stop er een menu komt met de volgende dingen:
- Software instaleren
- Image maken (Ghost 75)
- Afsluiten
- Opnieuw Opstarten
Ik als leek die nog nooit met Batch files heb gewerkt ben begonnen met heel google en got door te pluizen naar info.
Na veel zoeken ben ik tot het volgende resultaat gekomen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
| @echo off :start cls echo. echo ÉÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ» echo º Menu º echo ÌÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍ͹ echo º1. Instaleer software º echo º2. Ghost 75 Image º echo º3. Afsluiten º echo º4. Opnieuw opstarten º echo ÈÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍÍͼ echo. CHOICE /N /C:1234 Maak uw keuze: IF ERRORLEVEL == 4 GOTO REBOOT IF ERRORLEVEL == 3 GOTO END IF ERRORLEVEL == 2 GOTO IMAGE IF ERRORLEVEL == 1 GOTO INSTALL ECHO. :install ECHO. ECHO Dit zal het software pakket instaleren. ECHO. a:\ghost\GHOST75\Ghost.exe -clone,mode=pload,src=d:\dump.gho:1,dst=1:1 -fx ECHO. ECHO De software is geinstalleerd, de pc word opnieuw opgestart. ECHO. goto reboot :image ECHO. ECHO Deze functie zal een image maken van de hardeschijf. ECHO. a:\ghost\Ghost75\Ghost.exe -clone,mode=pdump,src=1:1,dst=d:\dump.gho -z2 -fx a:\ghost\Ghost75\Ghost.exe -chkimg,d:\dump.gho -fx ECHO. ECHO De image is gemaakt. De pc word opnieuw opgestart. ECHO. goto reboot :reboot ECHO. ECHO De pc word nu opnieuw opgestart, een ogenblik geduld aub . . . A:\ghost\REBOOT.bat :end ECHO. pause |
Ik heb het nog gevraagt aan een kennis en die vond het er goed uit zien.
Afijn nu nog verder

Ik heb nu 2 BAT files
1 genaamd 'menu' en 1 'reboot'
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| GOTO BEGIN E 40:72 34 12 RCS FFFF RIP 0000 G :BEGIN DEBUG < REBOOT.BAT |
Ik heb een lege flop gepakt, geformateerd en een opstart diskette van gemaakt.
Jullie zal het vast wel wat zeggen, op je flop staan dan bestanden als EGA3.CPI, KEYBOARD, KEYBRD4, DISPLAY en nog een paar.
Goed, ik heb de batch alleen waar ik niet achter ben gekomen is hoe ik er voor zorg dat de file 'menu' en 'reboot' hun werk gaan doen.
Kan iemand mij op weg helpen