Toon posts:

Nieuw systeem is traag

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op de HCC dagen nieuwe hardware gekocht en die in me pc gebouwt. Ik heb Windows XP Proffesional opnieuw geinstalleerd en daarna was de pc nog trager dan mijn oude.
Soms heb ik last van schokken in windows en tijdens het kijken van de meeste .avi bestanden. Soms dan loopt mijn muis ook langzamer voor een paar seconden. Ik dacht dat updaten naar de laatste drivers wel hielp, maar het probleem ging niet weg. In games valt het opzich wel mee, ik kan o.a. F.E.A.R en Quake 4 draaien met bijna alle settings op max, maar vooral bij F.E.A.R. zijn er bepaalde momenten waarbij ik om de stap last heb van extreme schokken.
Het probleem in games is dan niet echt waar ik mee zit, het gaat me meer over de lag in windows zelf. Ik vraag me dus af wat ik er aan zou kunnen doen. Ik heb zelf al gezocht en niks gevonden over dit probleem.

Specs:
AMD Athlon 64 3500+ *nieuw*
Asus A8N5X *nieuw*
MSI 6800GS 256mb *nieuw*
1 gig ddr.
WD 120GB 8mb cache
WD 250GB 8mb cache
SB Audigy 2 ZS
400 watt voeding

Drivers:
81.95 Forceware
nForce 4 AMD 6.70
Mouseware 9.80

• M3rcury
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

M3rcury

Quick

Heb je geen andere aplicaties op de achtergrond draaien?

No signature required.

• Milenko
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-01-2024
probeer eens je bios te flashen iig die dus updaten.

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Welk merk voeding gebruik je?

Hier kon uw advertentie staan

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27

St@m

@ Your Service

DMA aanstaan?

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zoveel mogelijk nutteloze applicaties uitstaan. Het CPU gebruik balanceert iig tussen de 0 en 5%. De voeding is een HEC 400TR-PTF 400W ATX2. En DMA staat aan in windows en in mijn bios.

Ik wil wel mijn bios updaten maar ik heb nergens een werkende floppydrive. Is het mogelijk om een bios te flashen zonder gebruik te maken van een floppydrive?

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 21:01
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:50:
Ik heb zoveel mogelijk nutteloze applicaties uitstaan. Het CPU gebruik balanceert iig tussen de 0 en 5%. De voeding is een HEC 400TR-PTF 400W ATX2. En DMA staat aan in windows en in mijn bios.

Ik wil wel mijn bios updaten maar ik heb nergens een werkende floppydrive. Is het mogelijk om een bios te flashen zonder gebruik te maken van een floppydrive?
tooltje van je mobofabrikant downen die alles voor je flasht onder windhoos, zodat je alleen hoeft te rebooten :)

(ff kijken of Asus zo'n tool heeft, zal dalik mn post ff editen)

Zo, volgensmij moet je Asus Probe hebben, dat kun je hier downloaden

[ Voor 13% gewijzigd door Mint op 01-12-2005 17:56 ]

• Meastro1983
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
FF met een tooltje je schijven testen.. Ik heb ook een soort gelijk probleem gehad..toen was 1 van mn (raid) schijven kapot.. de SMART werkte niet goed. Misschien dat je daar wat aan hebt? Hoor je je schijven ook tikken als je een "freeze" of hapering hebt?

Ik geloof dat dit een handig tooltje is:
http://www.hitachigst.com/hdd/support/download.htm
(Drive Fitness Test (v4.05)

[ Voor 26% gewijzigd door Meastro1983 op 01-12-2005 18:00 ]

Verwijderd

Op een nieuwe install moet de cpu gewoon op 0% staan als die niks doet.
Ik heb dit ook wel eens mee gemaakt, oorzak was een defecte schijf (zonder raar geluid oid)
EN het cpu verbruik schommelde toen altijd boven de 5 a 10%

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de diagnostiche tool gebruikt van Western Digital en die geeft aan dat beide schijven gewoon door de SMART heen komen. Ik heb ook Asus Probe gedownload om te mijn bios te flashen maar ik zie in dat programma nergens de optie om mijn bios te flashen.

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36
Is die 1GB wel genoeg voor FEAR? Let eens op of je hardeschijf flink bezig gaat op de hapermomenten. Het zou kunnen zijn dat de PC flink aan het swappen is.

De wijzen komen uit het Oosten!

• St@m
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:27

St@m

@ Your Service

NoepZor schreef op donderdag 01 december 2005 @ 18:20:
Is die 1GB wel genoeg voor FEAR? Let eens op of je hardeschijf flink bezig gaat op de hapermomenten. Het zou kunnen zijn dat de PC flink aan het swappen is.
Swappen tijdens het kijken van een AVI?
Maar met asus probe gaat het je idd niet lukken..
probeer dit eens, Asus Update, komt van mn A8N-E CD..

Asus Update

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor die link, St@m. Ik zal morgen kijken of het spelen van games beter loopt. Maar tot nu toe heb ik geen problemen met Windows.

Verwijderd

adyta schreef op donderdag 01 december 2005 @ 17:53:
[...]

tooltje van je mobofabrikant downen die alles voor je flasht onder windhoos, zodat je alleen hoeft te rebooten :)

(ff kijken of Asus zo'n tool heeft, zal dalik mn post ff editen)

Zo, volgensmij moet je Asus Probe hebben, dat kun je hier downloaden
ehm, is asus probe niet gewoon een tooltje op je temps en voltages uit te lezen? Bij mij in ieder geval al jaren wel. Kan zijn dat dit wat anders is :?

• EyeWitness
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06-02 15:59
Probeer eerst eens je games en programma's te draaien met maar 1 Hdd erin. Weet je gelijk of het probleem bij je mobo/hdd's ligt of niet.

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
vraag anders eens aan vrienden of familie of ze nog ergens een oude afgedankte pc hebben met een diskettestation erin. Wellicht willen ze die wel aan jou af staan.. Het is altijd makkelijk om een diskettestation te hebben. Al is het alleen voor de biosupdate.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• DualDevil
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02 09:30

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

of als je dan zo op het budget zit ga langs een pc winkel en vraag daar een 2e handsje, meeste doen eht wel voor 2eu ofso als je nog wat dingen nodig heb zeker. Laatst ook nog gedaan, waarom niet. Als ie maar zwart is en werkt.

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

• Quacka
DualDevil schreef op donderdag 01 december 2005 @ 21:04:
of als je dan zo op het budget zit ga langs een pc winkel en vraag daar een 2e handsje, meeste doen eht wel voor 2eu ofso als je nog wat dingen nodig heb zeker. Laatst ook nog gedaan, waarom niet. Als ie maar zwart is en werkt.
och, ik sluit een diskettestation alleen aan als ik hem nodig heb. En dat is dus niet erg vaak...
Of die dan wit, zwart, fel-oranje, of roze is : lekker belangrijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de bios geupdate en ik merk dat F.E.A.R veel soepeler loopt. Maar als mijn computer meer dan 24 uur aanstaat zonder een reset dan draait alles veel slomer. Is het mischien nuttig als ik een geheugen management programma gebruik?

Verwijderd

Topicstarter
Het schokken van avi's ligt ook niet aan mijn hardeschijf. Ik heb het daarnet gedaan vanaf een andere hardeschijf en ze schokken nog steeds. De schokken zijn ook niet constant, maar komen b.v. om de 10 minuten voor. Het ligt ook niet aan de specifieke bestanden want het gebeurt met alle avi bestanden. Het zou waarschijnlijk ook wel bij andere bestandsformaten voorkomen maar ik heb er geen die lang genoeg duren. ;)
Om de avi's te decoderen gebruik ik ffdshow (zat bij klite codec pack). Is het mischien handigger om losse codecs te proberen?

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Die codec packs zou ik maar vermijden ja.

Zet er gewoon divx, xvid en ac3filter op dan kan je al bijna alles afspelen.

specs

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-12-2025

MrDrako

nep ict'er

de zogenaamde geheugen management software is pure troep. Het laat je zien hoeveel van je normale geheugen in gebruik is, als je daarna op clean memmory oid drukt propt die software veel programma's naar je swap :S kan zijn dat 1 programma daardoor beter bij het geheugen kan, de rest van je pc zal lekker sloom worden door het continu swappen

Verwijderd

Topicstarter
Okay, ik zal losse codecs instaleren en kijken of het daarna beter. En ik zal geheugen management programma's ontwijken. :)

• Quacka
och ik heb geen problemen met codec-packs. Waarom 10-20 losse codecs installeren, als het ook in 1 keer kan?

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-02 14:07

PcDealer

HP ftw \o/

Ik weet dat het reeds gelukt is, maar booten in DOS doe ik altijd met mijn Norton Antivirus cd en dan van de HDD flashen.

LinkedIn WoT Cash Converter

Pagina: 1