Toon posts:

Trillend beeld iiyama A902MT Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 269 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal
Ik heb een iiyama A902MT VMP 451 aangesloten op een Asus G-Force2 MX. Draait op 1280x1024 op 100Hz. Vooral met een witte achtergrond zie je tekst irritant trillen. Op 85Hz is het iets minder. Leverancier gebeld en daar zeiden ze dat ik de moire moest bijstellen. Gedaan, maar dit bracht geen verbetering. Hierna de TD van iiyama gebeld en die vertelden dat 100Hz twee maal de frequentie is van het lichtnet en dat je daarom je monitor moet aarden. Dit heb ik gedaan maar ook dit hielp niet. Is het tijd om hem om te ruilen, of is het iets anders?
Alvast bedankt!

gr. Zeno

• a3konijn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-08 19:21
Ik zou de search eens even gebruiken, want volgens mij heb ik hier al eens vaker iets gelezen over slechte teksweergave in combinatie met (Asus) Geforce MX-chipsets.
Dus het ligt waarschijnlijk niet aan je monitor!

• JungleJim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:58
Je zou kunnen kijken of je dingen als lichtnet adapters naast je monitor of monitorsnoer hebt zitten. Die willen nog wel eens flink storen: zo had ik een trillende linker onderhoek in mijn monitor, en na flink balen en zoeken bleek dat te adapter van m'n (externe) modem, die naast m'n monitor zat, voor de storing te zorgen.

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 10:32 schreef Zeno het volgende:
Hallo allemaal
Ik heb een iiyama A902MT VMP 451 aangesloten op een Asus G-Force2 MX. Draait op 1280x1024 op 100Hz.
Waarom draai je geen 120 Hz? Dan is het beeld ook al wat rustiger.
Vooral met een witte achtergrond zie je tekst irritant trillen. Op 85Hz is het iets minder. Leverancier gebeld en daar zeiden ze dat ik de moire moest bijstellen. Gedaan, maar dit bracht geen verbetering. Hierna de TD van iiyama gebeld en die vertelden dat 100Hz twee maal de frequentie is van het lichtnet en dat je daarom je monitor moet aarden. Dit heb ik gedaan maar ook dit hielp niet. Is het tijd om hem om te ruilen, of is het iets anders?
Alvast bedankt!

gr. Zeno
Heb je je monitor en je computer (videkaart) wel op het zelfde stopcontact, anders kan je spanningsverschillen hebben vanuit het lichtnet.

En in het uitzonderlijke geval kan je monitor op een andere groep zitten en kan het daar aan liggen.

Probeer je monitor eens op hetzelfde stopcontact..

Verwijderd

Topicstarter
Tnx dudes voor al jullie replies!

Uit de search heb ik wel het een en ander gevonden over wazig beeld met een G-Force MX maar ik kon er niet echt een oplossing vinden.

Mijn adapters en mobieltje heb ik al weggehaald maar dit mocht helaas niet baten.

De A902MT trekt op 1280x1024 helaas geen beeldfrequenties boven de 100Hz. Monitor en computer zitten allebei op hetzelfde stopcontact dus dan zal ik geen last hebben van spanningsverschillen door verschillende groepen.

Nog meer suggesties?

Verwijderd

Ik heb het ook gehad met een V7100-DVI
op een TFT scherm ineens was het er ik had het probleem erbij dat het scherm halverwege windows opstart cycles zwart werd analoog kabel er weer op weer beeld maar op de achtergrond trillend en kleine streepjes werd er gek van heb ook de drivers van Nivdia geladen probeer dat eens 6.31
ik heb hem terug gebracht bij Informatique geen Probleem

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 11:26
en op 1024x768@100hz :?
is wel beetje zonde van je 19", maar imo trekt die GF2MX qua beeldkwaliteit niet veel hierboven....

I’m not like the OTTERS

Verwijderd

Ik had eerst ook last van dat geflikker van letters, maar nu niet meer, ben er volgens mij aan gewend geraakt. 'k Zie het niet meer....Heb nu wel het probleem dat de monitor zijn instelling niet goed onthoudt....

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga 'm toch maar even terugbrengen. voor fl. 1500 mag je wel een beetje scherp beeld verwachten. Tenzij iemand mij kan overtuigen dat het aan mijn videokaart ligt?

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:57

uibeltje

Idiotheque

Op vrijdag 19 januari 2001 10:40 schreef Ohjajoh het volgende:

[..]
Waarom draai je geen 120 Hz? Dan is het beeld ook al wat rustiger.
Verschil tussen 85 en 120 Hz is door het menselijk oog niet waar te nemen hoor :)

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Op vrijdag 19 januari 2001 19:05 schreef uibeltje het volgende:

[..]
Verschil tussen 85 en 120 Hz is door het menselijk oog niet waar te nemen hoor :)
Maar toch merkt je hoofd dat wel, het is rustiger.

Ik had het eerts op85 Hz draaien, maar nu op 100 :9

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• BoutWout
  • Laatst online: 06-05 10:47
Ik heb ook last van trillend beeld, echt |:( . Soms verkleuren de hoeken zelfs, en moiré aanpassen werkt ook niet.

Benieuwd naar wat de TD van Iiyama ervan vindt.

Red een boom, eet een bever

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
en dit laatste heb ik dus ook! (eindelijk niet meer de enige)
hoekies die ff verkleuren enzo en onscherpe text ook nog ( alleen af en toe...)
ik heb een radeon dus, met shimmering patch dus dat is al verholpen.
Zit er een designfout in deze lijn ofzo want het klinkt mij dat de monitor niet helemaal lekker is...

• Echnon
  • Laatst online: 29-06 20:13
Op woensdag 21 februari 2001 14:56 schreef DinoPK het volgende:
Zit er een designfout in deze lijn ofzo want het klinkt mij dat de monitor niet helemaal lekker is...
Hoeken die snel knipperend van paars naar gewoon gaan ?

Klinkt mij ook bekend ja :(
(en dat trillen ook wel... )

iemand al bij iiyama geweest met dit probleem en wat was hun commentaar ?

Verwijderd

ja hier ook al jemig monitor van 1500 piek ,
kom thuis beeld perfect ( voor zover dit kan met geforce mx ) beginnen die hoeken af en toe donkerpaar/normaal te knipperen , ik dacht is geforce die vet oced is , maar toch nieuwe monitor gevraagd en die doet dat ook !!
dus idd is er een design fout of licht het aan de geforce chipset ? of dat de monitor niet gaard is , of storing door adapters en zo :? oh ja ze knipperden dus ook met een standaard kaartje niet alleen met geforce kaarten , heb nu een nieuwe gts niet oc-ed en die doet dat dus ook oh ja ik draai 120 hz 1024x768x32

• Echnon
  • Laatst online: 29-06 20:13
nou ik heb geen geforce.

Alles is bij mij geaard, en adapters of ander electromagnetisch actief spul ligt ook niet in de buurt.

De afgelopen anderhalve week ofzo heb ik het niet meer gezien, dus ik dacht misschien is het de nieuwigheid geweest. Maar dat lijkt nou net het probleem met deze monitors: erg onvoorspelbaar... :?

teken van brakke electronica in de monitor?

Verwijderd

ik heb precies het zelfde. 902mt aan een asus 7700dlx

ook trillend beeld. demagnetiseren wil soms helpen maar meestal komt het weer te voor schijn. moire bijstellen heeft iets geholpen maar 5 minuten later zaten de letters weer te trillen :(

Verwijderd

Verkleuren van hoeken ? Knipperen ? Dat heb ik ook ! Volgens mij is het een thermisch probleem. Want alleen na enige uren of hoge temperatuur in de kamer komt het voor. Maar probeer z'n vaag niet-vaak-voorkomend probleem maar eens uit te leggen aan de TD.
:(

• Hielko
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:16
Het lijkt dat ik duidelijk niet de enige ben met dit probleem...

Ik heb zelf mijn monitor omgeruild, maar ook het 2e exemplaar kan zijn instellingen niet goed onthouden en heeft af en toe paarse hoekjes :(.

• BoutWout
Zo, dat lijkt me duidelijk. De A902MT heeft wat kinderziektes. Bij mij ligt het ook niet aan aarding, adapters, spanningsverschillen e.d. Ik heb trouwens een Matrox Millennium G400 Single Head, 16 Mb. Niet o/c'ed, dus...

Is het op alle resoluties hetzelfde?
(Ik draai op 1280x1024x32)
(85 tot 106 Hz)

|:( (blijft leuk)

• pasajo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-10-2021
sinds gisteren zijn er nieuwe iiyama drivers beschikbaar, te downloaden vanaf www.iiyama.nl
misschien dat die een beetje helpen voor ons probleem? ik ben nu niet thuis maar ik zga ze zeker vanavond proberen

Verwijderd

Bij mij op m'n VM Pro 510 deed ie het ook , maar dan wel alleen als ik mijn desktop op 32bpp had staan . Op 16 bpp was er niks aan de hand . Het probleem deed zich ook alleen voor na het spelen van een spelletje . Oplossing bij mij was om mijn desktop op 16 bpp te zetten.

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

Ik heb hem ook en heb ook die problemen (nouja problemen niet zo, maar het is wel vaag dat ze dat doen). Het is bij mij ook niet zo vaak dat ze verkleuren ff in de hoeken. Ben benieuwd naar die nieuwe drivers of dat het verhelpt, zou het wil lullig vinden om misschien een andere monitor te zoeken... Ik vind hem net zo mooi :(

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

• Paraselsius
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-08 16:36
Heb je al geprobeerd om gewoon op 75 of 85 mhz te zetten, boven deze refresh rates zie je geen verschil meer (wat knipperen betreft)
Als je hogere refreshrates gebruikt heb je kans dat het beeld minder wordt, en eventueel gaat trillen.
Overigens als je gaat photoshoppen of andere grafische toepassingen gaat gebruiken kun je veel beter een Matrox kaart in de computer zetten. Stuk minder problemen....

Verwijderd

hmmm,tis wel een IIyama probleem,want ook ik heb er last van!De instelling vergeet ie soms,en hij flikkert af en toe,en verkleurde hoekjes(vooral linksonder).Ligt absoluut niet aan de videokaart(ben pas overgestapt van GF naar Radeon)!!! Ik heb al contact gehad met IIyama en ze zouden em al op komen halen,maar dit is uitgesteld omdat ze geen leenmonitoren meer hadden....:(

Ze belden net en komen hem as dindag ophalen.....zal mij benieuwen >:)

Verwijderd

Pas nog een thread over de IIyama Pro 451 problemen geweest. er zijn dus meerdere mensen met het probleem van de flakkerende hoekjes. Vandaar dat ze geen leen monitoren meer hebben :)
Maar misschien heeft het ook wel te maken met het inwerken van de monitor, en verdwijnt dat zelf na een tijdje......hoop ik.

Verwijderd

Nou lui, ik had precies t zelfde: onvoorspelbaar "flikkeren" van t beeld, ongeacht de resolutie, refreshrate, etc. Daarnaast onscherp beeld en soms kleurverschillen.Het lastige was dat t soms wel en soms niet optrad. Alles geprobeerd, magnetische problemen door voedingen onderzocht, aardfouten, dure VGA kabels etc. Het hielp allemaal niets.

Mijn oplossing was: Bel Teleplan en biedt t ding aan met uitgebreide klachtenomschrijving.

Week later was t ding opgehaald, kreeg nog een leenschermpje van iiyama ter overbrugging. Drie dagen later werd ik gebeld dat t probleem gevonden en opgelost was. Ze hebben m teruggebracht en sindsdien is het beeld als nooit tevoren :) !

Hulde aan iiyama, prima service en probleem goed opgelost. Ze hebben overigens eea vervangen in de verticale afbuiging...

Verwijderd

Dus iedereen met problemen met de VMP451 gewoon IIyama/Teleplan bellen,en alles komt goed :9~

Verwijderd

Bekend probleem he?
het iiyama probleem. eigenlijk te gek voor de TOP monitor van pyama.
maar ook ik heb last van de paarse hoekjes. je kunt het wel met goed inregelen bijna wegkrijgen maar toch hoort het niet.

Het trillen (moire) is ook met goed inregelen zo goed als weg te krijgen.
Maar ik begin al bijna spijt te krijgen dat ik geen Sony heb gekocht, nog mooier ook dan dit rare ronde ding. :r

maareh ruilen wordt een probleem. heb mijn monitor net zilver gespoten!

houdt moi op hoogte van de Pyama taferelen!

Peeeet B-)

• Machiel187
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-07 20:06

Machiel187

64bit Powah!

Op woensdag 21 februari 2001 14:56 schreef DinoPK het volgende:
Heel vaag ik heb ook een vmp 451, ik heb alleen last van die plekken in de hoeken, maar als je gewoon geen witte achtergrond neemt heb je daar ook geen last van. Van onscherpte of knipperingen heb ik helemaal geen last.

Asus K8V Deluxe / AMD 3000+ 64bit / Kingston 2x256 pc3200 / Ati Radeon 9700 Pro / IIyama 19" A902MT Vision Master Pro 451 / Maxtor 40Gb & Western Digital 80Gb / Lite-On 16x10x32 / SBLive 1024

Verwijderd

die verkleurde hoekjes kun je wel wegkrijgen mbv kleurreinheid,maar na verloop van tijd kwamen ze toch weer terug.En aangezien ik em pas 2 maanden heb,en 3 jaar on-site garantie ga ik niet moeilijk doen.Gewoon bellen dus >:)

• BoutWout
Mijn monitor is laatst opgehaald. Ben benieuwd of ze wat vinden. Misschien zijn het inderdaad de drivers, hoewel ik volgens mij laatst nog nieuwe had gedownload.

:?

Pagina: 1