[MySQL][MyODBC] Raar connectie probleem

Pagina: 1
Acties:

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-04 15:38

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ik heb een raar probleem met een van onze Windows 2000 servers, die doet aan webhosting en daarom staat daar MySQL en MS-SQL op. Die werken beide goed, maar nu heeft een klant op een andere server bij een ander bedrijf een MySQL database draaien en die wil hij gebruiken.

Hij heeft daarom een connectiestring gemaakt die, voor zover wij kunnen zien, klopt. Hij ziet er als volgt uit:
code:
1
connection = "DRIVER={MySQL};DSN={not existing DSN};""UID=naam;PWD=temp;""SERVER=subdom.domein.com;""DATABASE=iets;OPTION=3;"

Nu werkt deze connectie string, maar als de klant een connectie wil openen krijgt hij de volgende error:
code:
1
[Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified

Daarom hebben we het een keer met een DSN geprobeerd, maar als ik een DSN probeer te maken naar de externe server, dan krijg ik een erg vreemde error melding:
code:
1
[MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access denied for user 'naam'@'server.mijnwerk.nl'
Dit terwijl ik toch echt de remote host als server opgeef. Dit alles binnen de ODBC driver van MySQL zelf. Hoe kan het zijn dat, wat ik ook opgeef, altijd localhost terugkomt? Op deze manier gaat het natuurlijk nooit werken :X

Op google wordt ik al niet veel wijzer, alleen iets over my.conf en een regel die verwijst naar 127.0.0.1 en dat ik die weg moet halen, maar in my.conf komt die verwijzing niet voor.

Kan iemand mij helpen?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:48

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

is die Mysql d-base op die andere server ook ingesteld dat hij connecties buiten "localhost" mag ontvangen? dit staat dacht ik standaard uit.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Sinergy schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:16:
is die Mysql d-base op die andere server ook ingesteld dat hij connecties buiten "localhost" mag ontvangen? dit staat dacht ik standaard uit.
Als ik telnet naar de poort die MySQL standaard gebruikt krijg ik een header terug van de SQL Server, maar ook al zou dat niet toegestaan zijn, waarom komt de servernaam van onze server dan terug in de error, ook al verwijs ik naar een compleet andere server?

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22-04 19:43
Als jij vanaf jou werk naar die andere MySQL db wil connecten, dan meld je je in principe aan als user@jouwwerk.nl (je username + domainnaam waar request vandaan komt). Als ik MySQL niet expliciet toegang is gegeven aan die user, krijg je dus een Acces denied error.

[ Voor 12% gewijzigd door sig69 op 01-12-2005 16:46 ]

Roomba E5 te koop

• Beaves

Beaves

Usque ad Finem

Topicstarter
Ok, dank je voor de info, ik ga even kijken of dit gaat werken :)

[edit]
Bedankt, dit was inderdaad het probleem _/-\o_

[ Voor 103% gewijzigd door Beaves op 01-12-2005 17:18 ]