Ik heb een raar probleem met een van onze Windows 2000 servers, die doet aan webhosting en daarom staat daar MySQL en MS-SQL op. Die werken beide goed, maar nu heeft een klant op een andere server bij een ander bedrijf een MySQL database draaien en die wil hij gebruiken.
Hij heeft daarom een connectiestring gemaakt die, voor zover wij kunnen zien, klopt. Hij ziet er als volgt uit:
Nu werkt deze connectie string, maar als de klant een connectie wil openen krijgt hij de volgende error:
Daarom hebben we het een keer met een DSN geprobeerd, maar als ik een DSN probeer te maken naar de externe server, dan krijg ik een erg vreemde error melding:
Op google wordt ik al niet veel wijzer, alleen iets over my.conf en een regel die verwijst naar 127.0.0.1 en dat ik die weg moet halen, maar in my.conf komt die verwijzing niet voor.
Kan iemand mij helpen?
Hij heeft daarom een connectiestring gemaakt die, voor zover wij kunnen zien, klopt. Hij ziet er als volgt uit:
code:
1
| connection = "DRIVER={MySQL};DSN={not existing DSN};""UID=naam;PWD=temp;""SERVER=subdom.domein.com;""DATABASE=iets;OPTION=3;" |
Nu werkt deze connectie string, maar als de klant een connectie wil openen krijgt hij de volgende error:
code:
1
| [Microsoft][ODBC Driver Manager] Data source name not found and no default driver specified |
Daarom hebben we het een keer met een DSN geprobeerd, maar als ik een DSN probeer te maken naar de externe server, dan krijg ik een erg vreemde error melding:
code:
Dit terwijl ik toch echt de remote host als server opgeef. Dit alles binnen de ODBC driver van MySQL zelf. Hoe kan het zijn dat, wat ik ook opgeef, altijd localhost terugkomt? Op deze manier gaat het natuurlijk nooit werken 1
| [MySQL][ODBC 3.51 Driver]Access denied for user 'naam'@'server.mijnwerk.nl' |
Op google wordt ik al niet veel wijzer, alleen iets over my.conf en een regel die verwijst naar 127.0.0.1 en dat ik die weg moet halen, maar in my.conf komt die verwijzing niet voor.
Kan iemand mij helpen?
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr