Toon posts:

Linksys wil niet boven de 800kbit upload intrainen (ADSL2)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ben al een tijdje aan het proberen mijn linksys hoger dan 800kbit upload in te laten trainen.
Dit zou moeten werken op mijn ADSL2 verbinding via wanadoo.
Maar het gebeurd niet, na aantal mailtjes te hebben gewisseld met linksys support.
Ik heb het idee dat hun denken dat het aan mij ligt, wat niet zo is aangezien ik op dit forum,
en andere fora berichten heb gezien van mensen met precies hetzelfde probleem.
Soms met hetzelfde type linksys als ik heb, soms een ander type.

Nu wil ik graag weten wie hier op tweakers soort gelijke problemen heeft.
Zodat we misschien met zijn alles een email/brief richting linksys kunnen sturen,
en er hopelijk voor kunnen zorgen dat ze dit probleem serieus nemen en er iets aan gaan doen.

Mocht je soort gelijke problemen hebben reply dan effe in dit topic :)
Ikzelf heb een linksys wag354g-eu, met firmware 1.01.05, en wanadoo family adsl.
Hopelijk staan we samen strerk en lost linksys dit z.s.m. op :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 15:50 ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:03

jotheman

Was like that when I got here!

Wat voor spectaculair internetabonnement heb je dan wel als je 'n download van meer dan 100KB/sec kunt/wilt halen?

I see dead pixels...

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vind je posting een beetje tegenstrijdig;
Ik heb ben al een tijdje aan het proberen mijn linksys hoger dan 800kbit in te laten trainen.
Mijn download is altijd zo'n 15mbit, en mijn upload is altijd 8xx
:?
jotheman schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:35:
Wat voor spectaculair internetabonnement heb je dan wel als je 'n download van meer dan 100KB/sec kunt/wilt halen?
Das toch niet zo veel, 100KB/sec? :?

[ Voor 38% gewijzigd door Gunner op 01-12-2005 15:40 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ik heb ook een tijdje last gehad van te lage snelheden, disconnects e.d.
Dit lag toen aan de bekabeling rondom de splitter, na dit netjes gemaakt te hebben ging ie weer perfect :)
Maar zoals je waarschijnlijk weet zijn er heel veel problemen met onze router (WAG54g) dus het kan natuurlijk ook aan dat ding liggen :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:39:
Ik vind je posting een beetje tegenstrijdig;
Oh echt ?
Er is een verschil tussen upload en download.
Het enige waar ik over "klaag" is dat linksys niet boven de 8xxkbit upload speed wil trainen.
Mijn download is prima, 15mbit/1.5MB/s downloaden.
Ik snap dus niet wat er tegenstrijdig is in mijn posting.
Zal mijn post wel effe editen zodat er duidelijk staat dat het om upload gaat.

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 15:49 ]

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Als je het woordje upload in de eerste zin van de topicstart had gezet dan had ik het begrepen

Ontopic: 800kb lijkt me wel redelijk, vergeet niet een stukje overhead van TCP/IP en het feit dat providers zeker geen snelheids garantie geven op de behaalde snelheid

[ Voor 59% gewijzigd door Gunner op 01-12-2005 15:51 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

Topicstarter
Gunner schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:49:
Als je het woordje upload in de eerste zin van de topicstart had gezet dan had ik het begrepen
Als je het onderwerp had gelezen wist je dat ook natuurlijk.
Linksys wil niet boven de 800kbit upload intrainen (ADSL2)
Anyways, ik post dit niet om een discussie te gaan voeren over of ik wel of niet onduidelijk ben.
Wou gewoon dit probleem aankaarten zodat er misschien een oplossing komt.

800kbit is inderdaad nog steeds goed.
Maar niet als je met een andere adsl2 modems *altijd* 1024 haalt.
Dus op de max van je lijn intrained.
Geloof me dat het niet aan mijn setup ligt, ik heb kabels van nog geen 30cm tussen modem en ISRA punt.

Ik heb verschillende types en merken adsl2 modems getest,
allemaal trainen ze in op 10-15mbit down en 1024 up, allemaal behalfe dus de linksys.
Das het voordeel van contacten bij de lokale pc boer, kan goed testen hiero :)

Het is probleem zit 'm dus in de linksys.
Het is of een bug in het firmware of een foutje ergens in de hardware.
Het enige wat ik probeer is mensen met hezelfde probleem vinden.
Zodat we samen linksys duidelijk kunnen maken dat niet aan de setup van een groep tweakers ligt.

Het is jammer dat openwrt nog geen ethoa support heeft.
anders had ik dat firmware in de linksys kunnen zetten en testen of die wel op 1024 wil trainen.
Das de enige manier om uit te sluiten dat het een firmware fout is of een hardware fout.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 16:01 ]

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:13

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

heb je ook de daadwerkelijke (upload)snelheden getest met diverse modems? Het intrainen is nog geen hard bewijs dat je ook die snelheid haalt (1024kbit upload is imho ook onmogelijk).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Verwijderd

Topicstarter
Sinergy schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:04:
heb je ook de daadwerkelijke (upload)snelheden getest met diverse modems? Het intrainen is nog geen hard bewijs dat je ook die snelheid haalt (1024kbit upload is imho ook onmogelijk).
Ja, ik haal prima 100kB/s upload en meer (gemiddeld bij uploaden van films) met de livebox,
en ook met een 3com adsl2 modem en ook met een el-cheapo e-tech die ik het getest heb.
Ze halen allemaal makkelijk 100kB/s upload gemiddeld, behalde dus de linksys.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 16:32 ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Volgensmij loopt deze vraag op 2 plaatsen :?

Zie hier mijn antwoord: [rml]bjck in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml]

Het is ook nog enorm belangrijk welke modem + dslam combinatie het is. Kan zomaar een paar Mbps schelen door andere chipset combinaties waar firmware niet op ingespeeld is dat een combinatie beter of minder werkt.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• tim_heijt
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02-02 21:49
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:15:
[...]

Ja, ik haal prima 100kB/s upload en meer (gemiddeld bij uploaden van films) met de livebox,
en ook met een 3com adsl2 modem en ook met een el-cheapo e-tech die ik het getest heb.
Ze halen allemaal makkelijk 100kB/s upload gemiddeld, behalde dus de linksys.
Heeft 3com inmiddels al een ADSL2/ADSL2+ modem? Graag informatie hierover, want ik kan deze niet vinden op internet.

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Ik heb zelf de WAG354G van Linksys en heb veel vrienden dat ding aangesmeerd en zijn allemaal tevreden daarover :) Kost ongeveer 100 euro.
Ik heb ADSL2+ van SpeedXS via BBNed en modem traint netjes in op de snelheden die staan in mijn contract. Dus ook 1024Kbit upstream.
Let wel: Ik zit 1,5km van de centrale en zit met brakke bekabeling hier in huis wat ik nog moet vervangen!

[ Voor 4% gewijzigd door Uberprutser op 31-12-2005 11:51 ]

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Pagina: 1