Mijn cd-rom is zooo traaaaag!!!

Pagina: 1
Acties:

• Biosphere
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 15:26
Dit is echt poepuh...
bij installaties staat het balkje altijd vol op slow. het trouwens ook erg lawaaierig. Ik heb een creative 52mx (vorig jaar gekocht)
zijn deze zo langzaam?

ik zal nog maar een extta ata100 kabeltje kopen dan kan ik 'm op master zeten, maar of het veel zal schelen..
iemand nog een tip

mijn systeem

duron 700
soltek 75kav (kt133a)
maxtor 7200 rpm ata 100
128 sdram pc133
asus V7100 geforce 2mx

Verwijderd

Nou doe het laatje is open en als dat minimaal 4 tinten donkerder is als toen je hem kocht, doe dan voor de lol er is een clean cd in. Dit had ik ook, dacht eerst nou me plex naar de maan, maar hij was gewoon baggervies van 2 jaar intensief gebruik. En nou doet ie het weer perfect, zeker die 52speed dingen worden lkkr snel vies enzo. Je hebt zeker ook bij het laden van programmas en spellen dat ie onwijs aan het upspinnen en zoeken is...erg kut is dat.

• Biosphere
Nou 'k denk niet dat-ie vies is. Hij heeft een jaar in de verpakking gezeten, nooit gebruikt.

Verwijderd

Heb zelf ook een Creative 52mx....
Is net een stofzuiger as je hem hoort.... :(
Kut dingen zijn het, rete traaaaaaaag....zal er eerst es mee terug, dingen sporen gewoon nie ;)

Verwijderd

hangt ie aan master slave? prim .sec?

• Biosphere
kan er niet meer mee terug, 't is een jaar later

En hij hangt nu aan primary slave dus.

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 10:45 schreef Biosphere het volgende:
Nou 'k denk niet dat-ie vies is. Hij heeft een jaar in de verpakking gezeten, nooit gebruikt.
Dat d8 ik stond namelijk bij dat je hem vorig jaar gekocht hebt, maar jah 52 speed zeg nix over wat die echt aan kan, in andere pc heb ik een 40speed aopen zitten die sneller ript dan een 52 speed asus en een 48speed aopen, erg vaag met die dingen. Maar ik hou het lkkr bij me plex scsi, ript,leest,poept het snelst.

Verwijderd

Probeer UDMA eens aan te zetten (rechtsklik op deze computer > eigenschappen > apparaatbeheer > harde schijven (ofzo) > je harddisk (waarschijnlijk type 47) > eigenschappen > instellingen > DMA aanvinken

Ging bij mij (harddisk = WD205AA) van 6 MB/sec naar 17 MB/sec...

edit:
Je had het natuurlijk over CDROM... |:( De DMA instelling staat ook bij CDROM...

• Biosphere
jammer dat ik nu op m'n werk zit

• Biosphere
maaruh... als ik een nieuwe cdrom-speler zou willen aanschaffen :'( wat raden jullie aan?

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 11:10 schreef Biosphere het volgende:
maaruh... als ik een nieuwe cdrom-speler zou willen aanschaffen :'( wat raden jullie aan?
Euhm best moeilijke vraag, misschien gelijk overstap naar DVD. Anders een drive die niet onwijs snel in het rond harkt, 40speed is meestal voldoende. Die A-Open/Asus 40x is goed, anders Sony of Toshiba. En als je geld over hebt een Kenwood erg snel, soms wel wat moeite met lezen van CD-R(W)'s, maar rete snel.

Verwijderd

Enneh, zet die CD-rom dan op de andere kabel als Secundary Master, zal'ie veel sneller laden met installeren (Systeem kan dan HD en CD tegelijk bedienen, zoals het nu zit moeten ze op elkaar wachten)
:Y)

Verwijderd

ASUS 40x zijn inderdaad snel en betrouwbaar. Heb nu zo'n AOpen 52x maar da's echt bagger :r

Verwijderd

Mhh bij mij andersom...

Ooit heb ik een ASUS50x geprobeerd, maar ik ben heeeeel snel naar een Aopen 40x overgestapt, bevalt prima.

Misschien is :
Aopen 40x = OK
ASUS 52x = OK

Aopen 48x = NieGoed
ASUS 50x = NieGoed

t'blijft zoeken naar goede spullen :)

• Biosphere
meteen een dvd is ook een idee. maar ik wil ook niet zoveel geld er voor uitgeven.
en nog iets, volgens mij ondersteund mijn videokaart het niet

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 11:55 schreef Hooi het volgende:
Aopen 48x = NieGoed
Onzin!! Ik heb er eentje en in vergelijking met mijn baggerslechte-niet-cdr-lezende-32-speed-no-name-spelertje is het een superapparaat, zeer snel.

Het enige nadeel is dat ie er lang over doet voordat het laatje open gaat.:(

Verwijderd

Jah dat is idd waar dat heb ik met die 40x ook, dat laatje gaat eerst na staan denken, of tie nou wel of niet op moet gaan :)

Redelijk DVD speler van A-Open of Pioneer is 250 tot 300 piek een 10x of 12x dvd, wat snel zat is. 16x is toch alleen nuttig bij dataDVD's en daar heb ik er geen 1 van :) kan je beter kijken hoe snel die op cd is en ze zijn meestal wl 40x en dan soms nog wel sneller dan 48 speed drives.

• SAiKO
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-05 12:34

SAiKO

Grote Smurf

kheb die kenwood 72x..Leg F300,- neer en je hebt er ook een! Ziet er ook nog eens mooi uit!

• Orbit
  • Laatst online: 30-07 10:26
Idd, die kenwood 72X is fantastisch. Ik had hem een paar weken geleden zien staan in een grootwarenhuis. Ze waren daar hun stock aan't dumpen. K'heb hem meegekregen voor 4000BEF (en dan moet je weten dat HW vaak duurder is in België dan in Nederland, o.a. door een BTW tarief van 21%).

Maar nu kan ik er echt niet meer zonder, je hoort hem helemaal NIET en hij is walgelijk snel. Een Cd'tje op de HD kieperen duurt nauwelijks 100 seconden.

Top ding, echt waar. En idd, de accestimes liggen hoger dan bij andere drives, maar in het real-life gebruik is ie zodanig veel sneller door z'n monsterlijke transfersnelheid. check storagereview.com maar.
Pagina: 1