word document vanuit IE met word openen

Pagina: 1
Acties:

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 10:10
Goedendag mede-tweakers.

Ik zit hier op stage en heb even een vraagje.
(Ik loop stage op het LUMC, Leids Universitair Medisch Centrum)

Allereerst hoop ik dat de titel een beetje bij de vraag past, maar ik wist het niet ander kort te formuleren.

Het probleem is als volgt:

Een klant gaat naar de intranet site toe.
Daar opent hij een formulier, die vervolgens opent met Internet Explorer.
Nu wil hij dus dat dit niet gebeurt, maar dat het document wordt geopend in word ipv IE.
Ik heb al in word en in IE gekeken maar kan echt nergens een optie vinden dat ie word documenten ook echt opent met word ipv met IE.

De gebruikte versie van IE is de nieuwste dus Version: 6.0.2900.2180
De gebruikte versie van Office is Office 2003.

Kunnen jullie mij vertellen of dit mogelijk is en zo ja hoe?

Bij voorbaat dank!

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 21:11

CmdrKeen

Krentenboltosti

Ik doe dat met ASPUpload van Persits (www.aspupload.com, www.persits.com). Er zijn allerlei client-side-oplossingen maar daar word je niet blij van, zoals bv. het registreren van een ActiveX-dinges op de client. Maar je wil het natuurlijk serverside houden.

ASPUpload werkt uiteraard alleen als je ASP(.net) gebruikt voor je intranet...

Owja: Use The Seach, Luke!

[ Voor 48% gewijzigd door CmdrKeen op 01-12-2005 15:02 ]

Bloed, zweet & koffie

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21-08 19:07

dominic

will code for food

Download my music on SoundCloud

• dartbord
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-07 10:10
bedankt voor de reacties, maar dit is niet de oplossing die ik zoek.
het is niet de bedoeling dit met java scripts of upload dingen te regelen.
het moet toch vanuit word of IE gewoon geregeld kunnen worden dat het niet meer in IE wordt geopend maar met word?

ik zat te lezen dat in word 97 en 2000 dat nog wel kan, via een reg-key, maar dat dit niet meer kan met word 2003.... dus nu hoopte ik dat er een andere mogelijkheid was dit te realiseren..

iemand nog andere ideeen?

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Dus je wilt *wel* een client-side-oplossing? Kijk dan eens naar ActiveX-progseltjes die dat doen, want die zijn er wel.

Het zou mogelijk moeten zijn met IE en Word zelf. Daar heb ik ook weleens naar gekeken maar ik kreeg het met geen mogelijkheid aan de praat. Straks nog eens opzoeken hoe het ook alweer zat...

Bloed, zweet & koffie

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:15

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Is het geen optie om Firefox hiervoor in te zetten? Die opent Word documenten namelijk niet in een browser scherm, maar gewoon met word. Is misschien een veel makkelijkere oplossing dan met allerlei activex meuk te gaan zitten klooien?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Verwijderd

Dubbelklik op deze computer.
Kies Tools -> Folder options.
Kies File Types.
Kies de extentie .DOC en kies Advanced.
Kies open en vink Browse in same window uit.

• CmdrKeen

CmdrKeen

Krentenboltosti

Superfly_kram, de oplossing die jij meldt zou moeten werken, maar doet dat bij mij niet (ook na een reboot niet). Het kan natuurlijk aan mij liggen; zijn er mensen bij wie dit wél werkt?

Oh ja: Override IE's default behaviour to open Office documents in the browser window.
Scope

To accomplish the task, we will use client-side ActiveX objects that are automatically installed when Office is installed, so there's no need to do any client-side configuration to make this method work.
However, these components are not marked as 'Safe for Scripting', the result of this depends on the client's security settings.

Intranet.
When the page is hosted on a Intranet server, the scripts will generate a security warning. When the user clicks yes, the Office application will be started and de web document loaded.
To switch off this warning, consider to add the Intranet site to the client's Trusted Sites.

Internet.
When the page is hosted on a Internet server, default security settings will prohibit to start these kind of components. The client will have no occasion to explicitly allow the start-up of Office applications.
To resolve this issue, consider to change the client's security settings for components 'not marked safe for scripting' from 'disable' to 'prompt'. Please do not change the setting to 'enable' as this blind acceptance is too dangerous on the Internet.

Personally, I'd advise against to use this kind of scripts from Internet sites.
Voorbeeldsripts op de site.

[ Voor 80% gewijzigd door CmdrKeen op 05-12-2005 08:42 ]

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Je hebt het wel ingesteld bij .DOC "Microsoft Word Document" ?
Bij mij werkt de instelling wel.
Pagina: 1