Toon posts:

Maxtor ext. blijft draaien als pc uit is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het normaal is dat m'n Maxtor 80gb externe HD blijft draaien wanneer de PC uit is. Aan het geluid te horen op een wat lager toerental, maar het blijft zwaar irritant als je wil slapen. En elke keer de stekker eruit trekken is ook zo wat.

Kan je dit ergens instellen ofzo?

Verwijderd

er staat nog altijd spanning op je usb-poorten, ook als je je pc afsluit. ik laad zo mijn mp3speler op. heb je geen off-switch op je externe schijf?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:12:
er staat nog altijd spanning op je usb-poorten, ook als je je pc afsluit. ik laad zo mijn mp3speler op. heb je geen off-switch op je externe schijf?
Nope, helaas

maar is het ook niet slecht voor een (normale) HD om 24 uur per dag 365 dagen in het jaar te draaien? Lijkt me de levenduur aanzienlijk verkorten

• Countess
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 21:00
volgensmij staat er alleen nog stroom op als je iets van boot from keyboard event en boot from mouse event aan hebt staan in de bios.

mijn spelling is niet best, maar wel beter als je haar. ga jij je ook verbeelden dat mensen rare dingen over je spelling gaan zeggen als hun haar er niet uit ziet? andrelon helpt!

Verwijderd

Topicstarter
Countess schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:15:
volgensmij staat er alleen nog stroom op als je iets van boot from keyboard event en boot from mouse event aan hebt staan in de bios.
Zal daar eens naar kijken

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

En dat ding hangt neem ik aan toch ook gewoon aan een AC adapter? Niet zo raar dan dat ie nog stroom krijgt.

Default blanke hetero

Verwijderd

Topicstarter
Ebayzo schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:37:
[...]
En dat ding hangt neem ik aan toch ook gewoon aan een AC adapter? Niet zo raar dan dat ie nog stroom krijgt.
Oh ja,......dat ook nog 8)7 :o

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:49
maak je een schakelaar op de muur :P

Verwijderd

Of je trekt de stekker van je ext-hdd er gewoon uit :P

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-02 11:41
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:14:
[...]

Nope, helaas

maar is het ook niet slecht voor een (normale) HD om 24 uur per dag 365 dagen in het jaar te draaien? Lijkt me de levenduur aanzienlijk verkorten
dat klopt, je kan hem het beste alleen aanzetten wanneer je hem nodig hebt

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:39
USB Legacy Support uit, alle Wake On Events uit en eventuele overige USB-ondersteuningen uit (zijn aantal extra opties die niet nodig zijn).
Pagina: 1