Toon posts:

SB Live SPDIF en PowerDVD onder Windows 2000

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik snap er helemaal niks meer van.

Ik heb een DolbyDigital/DTS externe versterker van DENON (de AVC-10SE voor de kenners). Die ik graag aan mijn SB-Live Player 1024 zou willen knopen. Voornamelijk voor het afspelen van DVD's.

Onder Windows 98 gaat dit dus perfect. Mooi onder PowerDVD 3 de SPDIF-uitgang geselecteerd en werken. Geweldig geluid. Ik ben alleen niet kapot van windows 98 en het loopt niet echt stabiel.

Daarom zou ik dit onder windows 2000 willen draaien. PowerDVD speelt onder windows 2000 wel DD/DTS geluid van de VOB-bestanden op de harde schijf af, maar rechtstreeks vanaf de DVD, ho maar. Het gekke is wel dat MP3-tjes en audio-cd's wel via de SPDIF worden afgespeelt (via Winamp).
Het programma van creative Playcenter speelt wel het DD/DTS geluid af via de SPDIF onder windows 2000 en 98.
Dan denk je toch dat het aan PowerDVD 3 ligt, toch. PowerDVD 2.5 en 2.55 werken ook niet.

Zou het ook nog aan de drivers van de Live! kunnen liggen. Ik heb de nieuwste LiveWare3 (los+complete pakket).

Weet iemand misschien een oplossing voor dit probleem. De specs staan hieronder.

PIII800@896
ASUS P2B-LS
256mb RAM
ASUS Geforce2 MX 32mb
PlexWriter 12x10x32x SCSI
UtraPlex 40x
Western Digital 40,0 GB HDD 7200RPM
SB Live Player!
Creative DVD 12x
Hollywood+ MPEG-kaart (gebruik ik niet onder windows 2000)

Bij voorbaat dank.

• itdinges
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-07-2025
Heb je wel je DVD speler Digital naar je geluidskaart geluist.

Verwijderd

ik zie heel mooi die Hollywood+ in je lijstje staan, en vraag me dus af waarom je die player daar niet van gebruikt ipv PDVD !!

zover ik weet moet die onder w2k ook werken!

is zo'n goden mpeg kaart, en dan gebruik je em niet... vink wel een beetje zonde...

maar om ff op de topic terug te komen..
kheb zelf ook pdvd en win98/w2k, maar heb geen problemen met het geluid..

je kan wel ff testen of je andere audio modes van pdvd het wel doen..

mzzlz
;)

Verwijderd

ok, itdinges snapt ut al niet... die digitale aansluiting op je dvd komt dus NIET je geluid van je dvd door!!!! alleen voor audio cd's ...

mzzlz
;)

Verwijderd

Topicstarter
Ja inderdaad itdinges snap er helemaal niks van. Maargoed.

De overige audio modussen doen het dus wel. Maar Cyberia jij gebruikt de h+ wel/niet onder windows 2000. Als je namelijk powerdvd gebruikt dan raad cyberlink namelijk aan (op de homepage gelezen) alle mpeg-kaarten te deactiveren. Dit komt de snelheid wel ten goede. Maar powerdvd ondersteunt de h+ dus niet.

Maar gebruik jij de player van realmagic dan. Persoonlijk vind ik powerdvd beter.

Daar komt nog bij dat wanneer ik de realmagic player gebruik het geluid niet synchroon is met het beeld, en als er iets storend is dan is dat het wel.

Maar uit jou reactie opmakend, het zou dus wel moeten werken. Welke drivers heb jij (cyberia) dan geinstalleerd???

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Mhhh vaag ik draai ook w2k met power dvd en bij mij werkt alles vlekkeloos op een sb live platinum.

Ik gebruik ook alleen maar mijn spdif uitgang en dit werkt perfect!

Ik zal wel is kijken vanavond of ik iets speciaals heb gedaan...

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-02 18:33

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Mpeg-kaarten kunnen de SPDIF uitgang van een geluidskaart niet aanspreken!!( alleen Stereo)
Heel klote want ik heb een Creative DXR-3 Mpegkaart en die kan geen AC3 geluid doorgeven aan mijn SB Live 5.1...
Nu gebruik ik dus WinDVD 2.3 voor Dolby 5.1 geluid.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik het programma wat ik van internetsite van REALMAGIC gebruik dan werkt het wel. Alles echter wel via die DXR3-kaart.
Beeld loopt vloeiend, geluid is goed.

Er is eigenlijk maar een probleem. Het geluid en beeld zijn dus niet synchoon. Ze lopen niet gelijk. Heel vreemd, toch. Maar zijn er niet programma's op deze wereld die dat kunnen bijstellen. Of zit die funtie misschien verborgen in de REALMAGIC DVD Station???
Pagina: 1