AZERTY & QWERTY typen vanaf 1 toetsenbord (XP)

Pagina: 1
Acties:
  • 192 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:58
ik heb een (hele) oude Apple 2e waar ik d.m.v. een schakelaar kan kiezen tussen AZERTY & QWERTY. Op de toetsen staan zowel de 'Q' als de 'A'.

Ik ben op zoek naar een dergelijk toetsenbord dat dit kan voor windows (of Linux). Het signaal wat uit de USB poort komt moet altijd QWERTY (US) zijn, zodat de software van de PC niet moet worden aangepast (te ingewikkeld voor de gebruiker).

Als alternatief zou een interface ook goed zijn (AZERTY erin, QWERTY eruit).

Speurtocht langs de grote fabrikanten heeft niets opgeleverd, weet iemand misschine een fabrikant die dit wel heeft of een fabrikant van een dergelijk boxje?

PS het OLED toetsenboard is waarschijnlijk ook geen oplossing, aangezien dit weer aanpassingen op de PC zal vereisen

Dank,

Rob

[ Voor 11% gewijzigd door RGHW op 01-12-2005 13:24 ]

robje w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waarom zo ingewikkeld?
Stel 2 talen in op je systeem en druk op Left shift + alt om om te wisselen. (default onder winXP).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
dank voor je tip, maar dit is helaas niet mogelijk voor de gebruikers van de PC, bovendien moet je dat per applicatie instellen (of netjes aan het begin).

robje w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 21:51

Khaine

Python liefhebber

Als het heel veel mag kosten moet je eens kijken naar dat (russische ? ) LED-toetsenbord.
Ik ben alleen bang dat er geen andere hardwarematige oplossing is!

Edit :
OOOOOOPS .. moet beter leren lezen ... mijn exuus

[ Voor 18% gewijzigd door Khaine op 01-12-2005 16:38 ]

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Heeft het toetsenbord uberhaupt wel wat te maken met de layout? Dat wordt toch 100% software matig geregeld?

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RGHW schreef op donderdag 01 december 2005 @ 16:10:
dank voor je tip, maar dit is helaas niet mogelijk voor de gebruikers van de PC, bovendien moet je dat per applicatie instellen (of netjes aan het begin).
Waarom is dat niet mogelijk?
Je hoeft maar 2 knoppen in te drukken of je klikt gewoon op de taalbalk op je startmenu.

Als je beide wilt op 1 pc zul je toch moeten schakelen, dus waarom dan niet via de GUI dat voor de gebruikers het duidelijkst zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RGHW
@Terw_Dan

je hebt geen idee wat voor een soort (verwende) gebruikers wij hebben. hoe raar het ook klinkt, zelf instellen is voor hun niet echt een oplossing (wisselend Amerikanen & Fransen, op reis, gewend dat alles voor ze geregeld wordt)>

Helaas

robje w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

RGHW schreef op donderdag 01 december 2005 @ 19:28:
@Terw_Dan

je hebt geen idee wat voor een soort (verwende) gebruikers wij hebben. hoe raar het ook klinkt, zelf instellen is voor hun niet echt een oplossing (wisselend Amerikanen & Fransen, op reis, gewend dat alles voor ze geregeld wordt)>

Helaas
Dus als ik het goed begrijp wil je een toetsenbord dat zelf kan ruiken of hij als Qwerty of Azerty moet gaan werken? Dat kan toch niet. De gebruiker zal altijd iets moeten doen, dus wat maakt het uit of ze nu 2 toetsen in moeten drukken (want je kunt standaard gewoon de talen instellen die ze nodig hebben) of ergens op een keyboard een knopje omzetten.

als je users dat niet kunnen dan vraag ik me af wat ze uberhaupt in de buurt van een pc doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ILUsion
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-01 08:12
Het is ook maar een ideetje hoor, maar is het misschien niet mogelijk om twee accounts (français en American) te maken en in de ene azerty en de andere qwerty te zetten? Je laat de accounts gewoon afmelden als er vijf minuten niet op gewerkt wordt en dan kan de gebruiker kiezen wat hij wilt.

Verder moet je er ook rekening mee houden dan AZERTY/QWERTY nogal wat verschil is qua toetsen hoor: de symbolen onder (azerty = onder, qwerty = boven; btw) op de toetsen 1 tot en met 0 (en die 3 toetsen ernaars) staan, verschillen van elke landsversie. Met een Belgische azerty zul je op een Luxemburgs of een Frans azerty weinig aan kunnen vangen omdat daar je apenstaartje al elders staat en ik gok dat het op een Amerikaans en een Nederlandse Qwerty een gelijkaardig probleem durft te geven. Ook is de positie van de M anders.

En volgens mij zou het OLED-toetsenbord wel verlichting kunnen bieden omdat daar wel iets van chipje inzit dat zoiets kan omrekenen. Maar tja, je moet er wel rekening mee houden dat dat toetsenbord nog niet uit is (en dus is het slechts een speculatie natuurlijk, net zoals jouw idee daarover).

Voor de juiste opschriften is het misschien dus wel handiger om twee toetsenborden te hebben: als je gebruikers niet eens een toetsencombinatie kunnen gebruiken, zullen ze waarschijnlijk ook wel het opschrift nodig hebben om iets te kunnen typen, lijkt me. En uit ervaring kan ik zeggen dat het eventjes wennen is om over te schakelen tussen qwerty en azerty, maar na vijf of tien minuten lukt het al vrij aardig en is het enige probleem dat je soms komma's en punten moet plaatsen in een tekst. Wat dat betreft zou ik me er niet aan storen dat er enkel qwerty ligt (ikzelf, Belg zijnde, gebruik een Belgisch azerty).
Pagina: 1