Toon posts:

[XP] PC hangt tijdens installatie op knipperende cursor*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet mijn computer herinstalleren omdat mijn harde schijf overleden is.
Nu heb ik het volgende vaag probleem voor:

- Heb een nieuwe hd geplaatst
- Installatie CD van windows xp in cd-rom drive gedaan en geboot
- CD start automatisch op omdat de schijf nog geen partities heeft
- Ik krijg het blauwe installatie scherm waar op komt dat de hardware gecontroleerd wordt

Tot hier gaat alles goed, maar dan:

Als alles goed blijft wordt het scherm even zwart en krijg je na enkele seconden het scherm met de licentie overeenkomst waar je F8 moet drukken om verder te gaan.

In mijn geval wordt het scherm zwart en knippert er in de linkerbovenhoek een "-" tekentje en daar blijft het bij.

Wat ik al geprobeerd heb:

- andere installatie cd-rom
- schijf met partition magic al gepartitioneerd
- ander hd geprobeerd

Niets verhelpt het probleem.

Heeft er nog iemand enig idee of kan er iets mis zijn met het moederbord??

Verwijderd

Bij het bedrijf waar ik stage loop had ik dit zelfde probleem!! Ik heb toen inderdaad een ander moederbord geprobeerd (wat thuis lastig zal gaan, ik neem aan dat je niet meerdere moederborden hebt liggen), en toen boote ie de cd wel normaal... :)

Wat er met het moederbord aan de hand was weet ik niet, maar dat vind ik sowieso altijd lastig te achterhalen bij een moederbord.., daarvoor heb ik er waarschijnlijk te weinig hardware kennis voor. |:(.

Niet dat ik nu een oplossing voor je probleem gegeven heb, maar bij mij lag het waarschijnlijk wel aan het moederbord O-)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 14:14 ]

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 13:05:
In mijn geval wordt het scherm zwart en knippert er in de linkerbovenhoek een "-" tekentje en daar blijft het bij.
Da's geen mintekentje, da's een underscore :).
Niets verhelpt het probleem.
Heeft er nog iemand enig idee of kan er iets mis zijn met het moederbord??
Wat zijn de specs van 't ding (en is het een zelfgebouwde of een compleet systeem?) Probeer alle apparatuur die niet nodig is (losse netwerkkaarten, geluidskaart, wat-dan-ook) er even uit te halen. Controleer de voeding (sowieso).

Ik heb even gegoogle'd op "windows xp flashing underscore" (geen aanhalingstekens). Misschien vind je daar wat mee.

[ Voor 9% gewijzigd door Yoozer op 01-12-2005 14:11 ]

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

kijk trouwens een op [rml][ XP] PC boot niet, blijft hangen met cursor rechts bovenin*[/rml] die heeft het zelfde probleem :)

Daar hebben ze wel een oplossing gevonden op pagina 2... :*)

[ Voor 60% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 14:41 . Reden: toevoeging van commentaar ]

Verwijderd

Topicstarter
Wat daar als oplossing werd gegeven werkte niet bij mij.
Als ik de cd van w2k erin stak ging hij wel verder, maar niet
verder dan het formatteren. Nadien gaf w2k een foutmelding
dat het de schijf niet kon formatteren.

Heb het moederbord ondertussen vervangen en alles werkt terug.
Wel raar dat hiervoor geen oplossing is, of ten minste een duidelijke
rede waarom de pc niet verder wil installeren.

Toch bedankt voor de reacties.

PS: Mocht iemand er toch ooit achterkome wat de reden zou zijn mag die het altijd posten :P