[wifi] met WindowsMobile5 op het Wireless TU-Delft Netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 4.612 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-08 10:54
Ik probeer al een tijdje mij PDA om het wireless netwerk van de TU Delft aan te sluiten.

mijn PDA:
Tmobile MDA Vario (HTC Wizard)

Netwerk info:
SSID: WLAN
beveiliging via programmatje: secureW2
www.securew2.com

op de site van de tchnische dienst van de TUD is alleen ondersteuning voor PPC2003en ik heb hun gemaild, maar nooit een antwoord gekregen

MogelijkePorblemen:
SecureW2 is niet voor Windows Mobile5 geschreven. Het lijkt wel te werken maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.

Ik heb wat verschillende instellingen geprobeert. 1) de guide volgen die de technishce dienst heeft opgestelt voor PPC2003 met de oudere versie van securew2 (en dan een beetje gokken wat ik waar in moet vullen) 2) de instellingen van mijn laptop (waar wireless wel werkt) kopieren en dan ook hier en daar wat gokken.

een 2e mogelijkheid voor wireless internet if om via VPN en een tweede draadloosnetwerk (SSID:Wnet1) te werken. Alleen als ik mijn gegevens invoer in het VPN dialoogje in WindowsMobile5 dan werkt t niet. het schijnt dat de ingebouwde VPN0client van WM5 niet zo goed is, maar ik kan geen andere vinden.

Zijn er al mensen die op hun PDA draadloos kunnen internetten (via TU delft)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THW Mark
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 12:01
Niet al te snelle reactie, maar toch wil ik even melden dat het dus kan!! Ik vermoed dat dit voor alle surfnet instellingen met securew2 werkt, lijst op http://www.surfnet.nl/innovatie/wlan/deployment.html .

Voor TU Delft, hoe te installeren:

Download op http://www.securew2.com/uk/download/ de nieuwste client. (SecureW2 3.1.2 for Pocket PC 2003 (binaries)) Deze werkt ook gewoon op je qtec/mda.

Na installen even een soft reset doen anders doet ie vaag.

Doe in je netwerkconfig een nieuw netwerk toevoegen, met naam WLAN.

Tabblad netwerksleutel: Verificatie: open. Gegevenscodering, WEP. Sleutel wordt automatisch gegeven.

Tabblad 802.1x vinkje aanzetten. Eap-type = SecureW2. Druk op eigenschappen voor verder configgen.

Maak een nieuw profile aan, met naam 'tudelft' of iets anders creatiefs. De instellingen per tabblad van w2:

Connection: Use alternate outer identity, specify: 'anonymous@tudelft'
Certificates: Alle vinkjes en velden lekker leeg laten
Authentication: PAP

User account. Username: serviceaccount@tudelft. (Bv ti12345678@tudelft voor technische informatica met studienummer 12345678)
Password: duh
Domain: tudelft

Als je op OK stampt zou het goed moeten gaan. Let wel op dat de standaard wlan configuratie van microsoft rondhoert tussen acces points. Met name wnet1 (voor mensen die via vpn willen connecten) is irritant aanwezig. Je doet er dus goed aan het automatisch configgen van wireless uit te zetten.

-- Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

Welke HTC of pda phone heb jij dan? ^^

ik zit hier op de VU Amsterdam en heb ook securew2 nodig. De ppc2003 versie weigert om op mijn orange m3000 (mda vario, htc wizzard?) te installeren. zoals TS meldt werkt de vario onder WM5. Dus als jij ook een WM5 toestel wil ik graag weten hoe jij securew2 (ppc2003 versie) hebt weten te installeren.

Het ziet ernaar uit dat het vandaag niet gaat lukken

http://www.securew2.com/u...ighlight=windows+mobile+5

[ Voor 19% gewijzigd door JaWa op 13-12-2005 11:21 ]

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
dankzij 'THW Mark' is het mij eindelijk ook gelukt.
de installatie van secureW2 was trouwens geen probleem.
installatie en ookal zie je geen icoontje ergens je kan wel secureW2 kiezen bij de opties van draadloze netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-06 19:33

JaWa

zie hier een icon

ok * JaWa stupid

de exe vanaf de pc installeren :) Morgen ben ik weer op de VU ff kijken of een WM5 device op het netwerk kan.

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -J00P-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-10 19:52
THW Mark schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:10:
(...)
Je doet er dus goed aan het automatisch configgen van wireless uit te zetten.

-- Mark
misschien een stomme vraag? maar waar doe je daT?

zelf zit ik op de campus van de UT maar heb ook problemen om op het netwerk hier te komen met mijn qtek9100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Josha872
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-07-2022
Yes bedankt voor de uitleg. Het is mij ook gelukt op m'n Vario. Alleen instelling had ik anders moet doen om op het Windesheim netwerk te komen. Grappig kan ik gewoon tegeloijk met m'n laptop + Vario online zijn op hetzelfde studentennummer.

Misschien voor anderen een tip. IPV Connection: "Use alternate outer identity, specify: 'anonymous@tudelft" Deze heb ik op "Use anonymous outer identity"

Misschien dat mensen die helpt.

Verwijderd

Josha schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 13:06:
Yes bedankt voor de uitleg. Het is mij ook gelukt op m'n Vario. Alleen instelling had ik anders moet doen om op het Windesheim netwerk te komen. Grappig kan ik gewoon tegeloijk met m'n laptop + Vario online zijn op hetzelfde studentennummer.

Misschien voor anderen een tip. IPV Connection: "Use alternate outer identity, specify: 'anonymous@tudelft" Deze heb ik op "Use anonymous outer identity"

Misschien dat mensen die helpt.
Ik kan met mijn IPAQ5550 prima op internet komen op Windesheim... alleen msn'en wil niet, ik kan me niet aanmelden... Internetten wil wel gewoon :(

Heb jij hier ook problemen mee? Via mn laptop msnen wil wel gewoon prima.

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:12

sphere

Debian abuser

Met de post van Mark is het prima gelukt, maar bij mij bleef hij vragen om in te loggen. Uiteindelijk de Secure2W settings opnieuw ingevoerd, en toen werkte het.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulmadejong
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-09 21:11
sphere schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 13:12:
Met de post van Mark is het prima gelukt, maar bij mij bleef hij vragen om in te loggen. Uiteindelijk de Secure2W settings opnieuw ingevoerd, en toen werkte het.
Ook ik heb problemen met de faculteit LR. Hij wil maar geen IP-adres krijgen en/of verbinden. Iemand nog tips?

MacBook Pro 14" 2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:12

sphere

Debian abuser

paulmadejong schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 13:41:
[...]

Ook ik heb problemen met de faculteit LR. Hij wil maar geen IP-adres krijgen en/of verbinden. Iemand nog tips?
Soms bugt het een beetje, ik weet ook niet waarom. Meestal probeer ik dan de SecureW2 uit te zetten, verbinden, en dan weer aanzetten in de properties van mijn WLAN connectie. Helaas kan ik je niet uitleggen waarom het soms wel en soms niet werkt. Gelukkig komt het niet zoveel voor.

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Verwijderd

THW Mark schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 09:10:
Als je op OK stampt zou het goed moeten gaan. Let wel op dat de standaard wlan configuratie van microsoft rondhoert tussen acces points. Met name wnet1 (voor mensen die via vpn willen connecten) is irritant aanwezig. Je doet er dus goed aan het automatisch configgen van wireless uit te zetten.

-- Mark
Het is mij nog niet helemaal gelukt, dus nog een paar vraagjes:

Hoe zet ik dat automatisch configgen van wireless uit?
Doen de instellingen onder Verbindingen=> Netwerkkaarten=> Netwerkadapters er nog toe?
Doen de instellingen onder Verbindingen=> Verbindingen er toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Je doet er dus goed aan het automatisch configgen van wireless uit te zetten."

Hoe krijg ik dit voor elkaar?? Wnet1 (TU Delft VPN) blijft maar steeds tussendoor zeuren...

Verwijderd

ik heb dus ook het probleem dat ik de ene keer wel en de andere keer niet kan verbinden.. en het lukt me dan op geen enkele manier om wél te verbinden. terwijl ie andere keren dus zo hup binnen 30 sec verbinding heeft..
en dat ligt echt aan de authenticatie, want verbinding met WLAN is er gelijk en het bereik is heel goed.. Raar!
En dit alles op mn SPV M3000/HTC Wizard..

iemand tips??

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
Verwijderd schreef op donderdag 21 september 2006 @ 20:23:
ik heb dus ook het probleem dat ik de ene keer wel en de andere keer niet kan verbinden.. en het lukt me dan op geen enkele manier om wél te verbinden. terwijl ie andere keren dus zo hup binnen 30 sec verbinding heeft..
Dat is een bekend probleem van SecureW2. Dat wordt ook door de makers onderkend. Ik denk dat je maar eens bij een ServicePunt langs moet en anders moet je maar eens met de StudentenRaad gaan praten. Tenzij je verstand hebt van programmeren, want SecureW2 is Open Source en we kunnen nog wel wat hulp gebruiken.

Verwijderd

dat er ook niet en ander programma is voor pap authenticatie... behoorlijk veel mensen hebben toch een pda tegenwoordig! afwachten dan maar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 23:08
Verwijderd schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 21:25:
dat er ook niet en ander programma is voor pap authenticatie... behoorlijk veel mensen hebben toch een pda tegenwoordig! afwachten dan maar...
Er zijn wel andere programma's hoor. Vraag maar aan een servicepunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• opagrover
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2021

opagrover

Als je nou 1mm verder denkt...

Ik heb mijn Qtek 9100 met WM5 net op het RUG (Rijksuniversiteit Groningen) Netwerk gekregen. Wij werken hier ook met surfspot en de secure w2 client, dus dan moet het op de TUD ook wel werken.

Wat ik eerst ook niet helemaal door had, was dat je de certificaten moet ophalen en authenticaten. Als je de instellingen hierboven allemaal goed hebt staan, dan krijg je de mededeling dat er certificaten opgehaald zijn. Druk op 'authenticate' ofzo, en dan ben je er.

lezen, denken, zoeken naar argumenten, schrijven, teruglezen, posten

Verwijderd

jochemd schreef op zondag 24 september 2006 @ 10:59:
[...]

Er zijn wel andere programma's hoor. Vraag maar aan een servicepunt.
vertel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@opagrover

Ik probeer met mijn Qtek S200 ook op het draadloze RUG netwerk te komen. met bovenstaande instellingen krijg ik het niet voor elkaar. zou jij je instellingen door kunnen geven waarmee jij op het netwerk komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mano3m
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 04-07 19:01
IK ben TUD student en mij lukt het dus absoluut niet met bovenstaande gegevens. Heb een HTC Universal met WM5 AKU3.2...

Hij vraagt twee keer om mijn inlog gegevens en stopt er dan mee. Als ik vervolgens weer secureW2 selecteer bij 801.2x dan weer twee keer enz. verder doet hij niks. En mijn inlog gegevens zijn toch echt goed. xx123123123@tudelft, wachtwoord, domain: tudelft

Wordt hier echt gek van... grmbl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorin
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

Thorin

Batman = Róbin's sidekick

Het schijnt zo te zijn dat de TU geen licentie meer heeft voor de secureW2 client, en dat'ie het daarom niet meer doet. In ieder geval blijft het wachten tot nieuwe software die zorgt dat WM5 wel met het TU-netwerk kan connecten. Zodra dit het geval is, hier meer nieuws, gok ik zo...

Een 0 is slechts een 1 in ontkenningsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spleasure
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-09 08:14

Spleasure

Ik hier?

Op de Universiteit Twente kun je tegenwoordig op je PDA gewoon via de ingebouwde PEAP inloggen, zie http://www.snt.utwente.nl/handleidingen/wireless-pda.php voor een Windows Mobile 5 handleiding.
Het lijkt me dat je dan op je laptop ook met PEAP kunt inloggen.

[ Voor 7% gewijzigd door Spleasure op 03-02-2007 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is een nieuwe versie van SecureW2 met verbeterde ondersteuning voor PPC's.
Kijk maar even op www.securew2.com

Ik ga het maandag maar eens proberen.

Volgens mij werkt de TUD trouwens nog steeds met securew2, ik heb met de oude versie een paar maal verbinding gemaakt namelijk (WLAN ja), jammer dat het sporadisch was en vaak van korte duur.

Verwijderd

Ik heb WM5.0 en zit op de HAN, wil ook met mijn M500 proberen om op wlan te komen...

Als ik connect vraagt hij heletijd mijn wachtwoord, dit vul ik in, gaat hij verder met connecten en wederom moet ik het wachtwoord invullen.

Weet zeker dat ik het goede wachtwoord invul.

Iemand dit eerder gehad en een oplossing ervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:58:
Ik heb WM5.0 en zit op de HAN, wil ook met mijn M500 proberen om op wlan te komen...

Als ik connect vraagt hij heletijd mijn wachtwoord, dit vul ik in, gaat hij verder met connecten en wederom moet ik het wachtwoord invullen.

Weet zeker dat ik het goede wachtwoord invul.

Iemand dit eerder gehad en een oplossing ervoor?
Ik werk op de HAN en ken het probleem ook met de oude versie van de secureW2 client. Ga het morgen eens met de nieuwe versie proberen, wellicht dat het dan wel goed werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Ik heb onderhand een WM6 device, maar nogsteeds de zelfde problemen.

Het is me onderhand gelukt om enigszins verbinding te maken, want hij gaf aan dat de certificaten gedownload moesten worden. Gedaan, maar nog steeds pakt ie mn inloggegevens niet. Ik heb zowel NetID als mijn serviceaccount (netID en serviceaccount zullen bekend zijn voor mede TUDelft-ers) gegevens gebruikt.

Ik gebruik de volgende instellingen:
SSID: eduroam
(niet WLAN)

tab-verbinding:
Gebruik alternatieve outer identiteit [aan]
Gebruik anonieme outer identiteit

tab-certificaten
verifieer server certificaat [aan]
verfifieer server naam [aan]
[.tudelft.nl]

{met deze instelleingen werd het certificaat successvol gedownload}

tab-authenticatie
PAP

tab-gebruikers account
hier gebruik ik mijn inloggegevens (netID of serviceaccount)
domain: tudelft.nl
vraag gebruiker om gegeven [aan]

en dan blijft ie dus steeds vragen om mijn inlogegevens. Heeft iemand het al werkend op de TU delft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geckoo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:00

Geckoo

Good news, everyone!

afaik (heb een maand gewerkt daar, locatie Civiele techniek) hebben ze een systeem om de certificaten te controleren. dit programma is beschikbaar voor pda's maar dit kost zo'n smak geld meer dat ze dit niet gebruiken.
hierdoor is het volgens mij dus niet mogelijk om te internetten via je wifi icm met een pda

Professor Hubert Farnsworth: Shut up friends.
My internet browser heard us saying the word Fry and it found a movie about Philip J. Fry for us. It also opened my calendar to Friday and ordered me some french fries.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand al geprobeerd om verbinding te krijgen met een iPod Touch op het TU delft netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even weer een kick over SW2 op het Windesheim netwerk.

Ik heb een ipaq 514 smartphone, met WM6. Ik heb de Sw2 client geinstalleerd, en ik kan deze ook selecteren als toegangscertificaat voor het Windesheim netwerk... alleen WAAR vul ik mn inloggegevens in godsnaam in in Sw2? Ik kan NERGENS de optie vinden waar ik mijn studentnummer e.d. kan invoeren :(

Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:28
@ KzmZ:
Ik ben vandaag ook even aan het prutsen geweest met WiFi @ Windesheim, en bij mij werkt het ook nog niet. (Ik draai trouwens XDA Mobile 6 Release 5 FINAL)
Ik heb gisteren SecureW2 3.3.3 gedownload (de 'nieuwste' versie dus)

Nu hoorde ik vanmiddag (van een klasgenoot) dat het met SecureW2 v4 wel zou moeten werken.
Na wat Google'en kwam ik op deze PDF uit.
Op pagina's 8/9/10 staat beschreven waar je alle Windesheim gegevens in moet vullen.
(Dit heb ik vanmorgen met SW2 3.3.3 ook geprobeerd, maar hierbij werkt het dus niet)

Nog even wachten op SW2 v4 dus :), en dan zou het moeten werken :*)

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo-re-mi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-09-2024

Jo-re-mi

_ _ _d(□_□)b

Hmm. Ik heb een HTC S620 WM6. SW2 3.3.3. Maar ik kan niet naar de volgende tabs bij configureren. Blijf alleen in de Tab: "Verbinding" :S..
Iemand nog meer dat probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Cow
Heeft iemand al weleens de nieuwe EAPSuite van securew2 geprobeert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

Sorry voor de kick, maar is het iemand gelukt om op een WM2003/5/6-pda internet te krijgen op het TU-netwerk? Ik krijg het noch met secureW2, noch met VPN aan de gang. De enige handleiding die circuleert kan enkel overweg met de iphone.

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 18-09 16:37

mux

99% efficient!

whooo! die ga ik proberen op m'n pda's
Pagina: 1

Let op:
Daan - Topic moved van GSM naar WBM