DVD-recorder aansluiten op TFT monitor en TV kijken?

Pagina: 1
Acties:
  • 167 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Ik vraag mij het volgende af:

Wanneer ik een 19-inch TFT aan zou schaffen voor een PC en daar een DVD-recorder op aansluit, welke een ingebouwde TV-tuner heeft, is het dan mogelijk om TV te kijken op mijn monitor via de tuner van de DVD-recorder dmv het verbinden via S-video?
Zou het dan ook zonder tussenkomst van een PC kunnen, waardoor je als het ware een goedkope LCD-tv hebt?

Zelf kwam ik er niet helemaal uit, daarom vraag ik of er misschien iemand anders is die t wel weet...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
De meeste monitoren hebben alleen een DSub analoge aansluiting of een digitale DVI aansluiting.
Als je DVD recorder ook zo'n aansluiting heeft dan kan je hem direct aansluiten.

Als hij die niet heeft moet je een monitor met een SVideo aansluiting hebben (dat zijn er maar heel weinig) of een SVideo->VGA convertor er tussen zetten.
Maar die laatste zijn niet echt fantastisch qua beeld kwaliteit.

Verder zijn LCD TV's van hetzelfde formaat als een monitor ook bijna altijd net zo duur dus daar hoef je het echt niet voor te doen.:)

Senile! Senile Oekaki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136496

Van Dell heb je de 2001FP, de 2005FPW en de 2400FPW die allemaal een S-Video ingang hebben, en de laatste nog meer (ook gewone tulpstekkers geloof ik). De 2001 en 2005 zijn (mits in de aanbieding) rond de € 600, die 2405 is zo rond de € 950 dacht ik. Er is momenteel een lopende inkoop actie met deze flatpanels :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejaylethal
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10-2024
Een gewone LCD-tv zou dus goedkoper zijn volgens jullie antwoorden. Voor iets van 450-500 euro kan ik namelijk wel ergens een Breedbeeld LCD TV (44CM) krijgen met 1280x768 resolutie. Zou dit wel scherp genoeg zijn, en weet iemand of dit nu wel of niet onder HD-TV valt? (volgens mij niet)