Goede middag,
Het is misschien een niet geheel duidelijke titel van mn topic, maar kon het even niet goed bewoorden in de ruimte
Maargoed, ik heb een dropdownmenu gemaakt met de suckerfish methode en het werkt allemaal.
Wat ik er nu nog bij zou willen is dat bij een onmouseover over mn menukopjes (dat zijn gifjes) het gifje veranderd (dat werkt allemaal) ennnnnn dat deze gehele SwapImage() net zolang blijft totdat ik ook met mn muis uit het uitgeklapte menu (de <li> )ben gegaan... Nu switch hij alweer (dmv onMouseOut='MM_swapImgRestore() ) terug naar het 'oorspronkelijke' gifje wanneer ik met mn muis uit het plaatje ga. Ik heb de onMouseOut al op verschillende plekken geprobeerd te zetten... in de verschillende <ul>'s en <li>'s, maar het had allemaal niet het gewenste resultaat. In het gifje zit een variabele (namelijk de taal), dus ik weet niet of het echt makkelijk is om die ook in css te zetten.
Ik hoop dat het allemaal duidelijk is... en hierbij nog even de code::
Het is misschien een niet geheel duidelijke titel van mn topic, maar kon het even niet goed bewoorden in de ruimte
Maargoed, ik heb een dropdownmenu gemaakt met de suckerfish methode en het werkt allemaal.
Wat ik er nu nog bij zou willen is dat bij een onmouseover over mn menukopjes (dat zijn gifjes) het gifje veranderd (dat werkt allemaal) ennnnnn dat deze gehele SwapImage() net zolang blijft totdat ik ook met mn muis uit het uitgeklapte menu (de <li> )ben gegaan... Nu switch hij alweer (dmv onMouseOut='MM_swapImgRestore() ) terug naar het 'oorspronkelijke' gifje wanneer ik met mn muis uit het plaatje ga. Ik heb de onMouseOut al op verschillende plekken geprobeerd te zetten... in de verschillende <ul>'s en <li>'s, maar het had allemaal niet het gewenste resultaat. In het gifje zit een variabele (namelijk de taal), dus ik weet niet of het echt makkelijk is om die ook in css te zetten.
Ik hoop dat het allemaal duidelijk is... en hierbij nog even de code::
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
| <ul id="nav">
<script>
startList = function() {
if (document.all&&document.getElementById) {
navRoot = document.getElementById("nav");
for (i=0; i<navRoot.childNodes.length; i++) {
node = navRoot.childNodes[i];
if (node.nodeName=="LI") {
node.onmouseover=function() {
this.className+=" over";
}
node.onmouseout=function() {
this.className=this.className.replace(" over", "");
}
}
}
}
}
window.onload=startList;
</script>
<li style="width:97px;" class="li">
[img]"img/<?[/img]/menu_hetbureau_w.gif" width="97" name="bureau" onMouseOut='MM_swapImgRestore()' onMouseOver="MM_swapImage('bureau','','img/<? echo $lang; ?>/menu_hetbureau_k.gif',1)">
<ul id="dropmenudiv1">
<?
$sql= "SELECT DISTINCT SUBSTRING(submenu_id,1,1) AS submenu_id, sub_naam FROM content WHERE menu_id = '1' AND lang = '$lang' ORDER BY submenu_id ";
$query = mysql_query($sql) or die(mysql_error());
while ($obj = mysql_fetch_object($query))
{
$s = $obj->submenu_id;
$sub_naam = $obj->sub_naam;
echo "<li><a href='index.php?m=1&s=".$s."&lang=".$lang."'>".$sub_naam."</a></li>";
}
?>
</ul>
</li>
<!-- enz.... hier dus nog verder ook de andere koppen op dezelfde methode maar dat met een ander menu_id --> |
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| ul { padding: 0; margin: 0; list-style: none; } li { float: left; position: relative; width: 10em; } #nav .li{ border-right: 1px solid #929496; } li ul { display: none; position: absolute; top: 2.5em; left: 0; } li > ul { top: auto; left: auto; top: 2.5em; } li:hover ul, li.over ul{ display: block; } |
Proud member of the Cosmic Cows