NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
rcapache2 restart
of
/etc/init.d/apache2 restart
als algemene tip, bestandsnamen of commandonamen kun je over het algemeen aan laten vullen met een tab. Stel jij wil naar /home/Roman dan kun je daar vrij snel komen door /ho[TAB]/Ro[TAB] te doen. Voor bevelen geldt hetzelfde. Druk maar eens twee keer achter elkaar op tab voor een lijst van bevelen. Daarbij moet ik je waarschuwen dat je dan een aardige lijst krijgt.
En nog een laatste aanvulling, als je apache versie 2 gebruikt heet het commando apachectl2. Dus het bevel apachectl2 restart zou ook moeten werken.
[ Voor 59% gewijzigd door Renegade op 01-12-2005 12:11 ]
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
vervolgens start je hem weer vanuit je sbin ofzo..
niet zo mooi, maar wel zeer effectief.
Tnx, draadje mag dicht.
En uiteraard ben ik ingelogd als root.
Wel vreemd dat als ik voor stop kies ik nog vroolijk door kan brouwsen op mijn server...???
[ Voor 31% gewijzigd door Roman op 01-12-2005 12:12 ]
NOW INTERACTIVE! Joystick controls Fry's left ear.
dat [TAB] verhaal klopt, mits bash je shell taal is (om maar zo te zeggen).
ik weet dat dit voor csh, tsh en ksh niet geldt, en voor dash en overigen heb ik geen idee eik (iemand?)
dan klopt er toch iets niet...Roman schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:11:
/etc/init.d/apache2 restart deed het.
Tnx, draadje mag dicht.
En uiteraard ben ik ingelogd als root.
Wel vreemd dat als ik voor stop kies ik nog vroolijk door kan brouwsen op mijn server...???
als je apache2 stop hebt gedaan en je doet vervoglens ps aux | grep apache, komt er dan nog wat naar voren?
(iig de service naam van apache, bij apache 1.3 is het iig apache, 't zou ook httpd ofzo kunnen zijn)
Voor zover ik weet is bash de standaard bij suse?gupje schreef op donderdag 01 december 2005 @ 12:27:
@ Renegade.
dat [TAB] verhaal klopt, mits bash je shell taal is (om maar zo te zeggen).
ik weet dat dit voor csh, tsh en ksh niet geldt, en voor dash en overigen heb ik geen idee eik (iemand?)
HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter
ik weet niet in welke mate de TS op zijn machine is bezig geweest hm.
God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt
Dit topic is gesloten.
![]()