Toon posts:

2 PATA HD's worden niet herkend

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb sinds kort de Asrock Dual SATAII met een AMD X2 3800+. Hierop heb ik 1 SATA schijf van Maxtor aangesloten die 200GB groot is. Hierop is het OS WinXP geinstalleerd. Verder heb ik 2 PATA HD's met mp3's, videos, etc. aangesloten.

Nu heb ik het volgende probleem. Als ik bijvoorbeeld aan het gamen ben, of aan het internetten (onder het genot van een muziekje) dan stoppen mijn 2 PATA HD's er zo maar mee. In de explorer staan ze dan ook niet meer. Alleen mijn SATA schijf is nog zichtbaar. Ik moet dan mijn pc uitschakelen en opnieuw booten, wil het probleem over zijn. Dit is nu al enkele keren gebeurt!

Hiervoor had ik een Epox mobo met een 2600+ en toen was het probleem er niet. Ook omdat er 2 HD's uitvallen, lijkt het mij geen defecte HD. M'n voeding is een antec truepower van 480W, dus ik denk dat dat het probleem ook niet is.

Alsjeblieft, wie kan mij helpen??? Ik heb een mail naar Asrock gestuurd, maar daar wordt niet op gereageerd (slechte zaak btw!). Mijn bios is up2date, idem voor de drivers van NB en SB. Oja, en alle stekkers en snoeren zijn goed aangedrukt.

Dus als er iemand nog suggesties heeft? Plz let me know,

Mvgr, Arjan

Verwijderd

hangen beide schijven aan dezelfde kabel? indien ja, kijk dan eens je kabel na.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:42

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Heb je al eens andere IDE kabels geprobeerd? (Gewoon voor de zekerheid)

Als dat niet helpt, lijkt het erop dat het moederbord een defect heeft...

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zijn het Maxtor Diamondmax 10 schijven? Welke chip set heeft jouw moederbord? Het is namelijk een zeer veel besproken verhaal dat de Maxtor Diamond 10 schijven van in iedergeval voor februari 2005 default "bugged" zijn. Deze schijven gaven zeer veel problemen bij een heel scala aan controllers zowel onboard als PCI/PCI-e en PCI-x controllers.

In de FAQ van dit subforum kun je daar wat meer over vinden, tevens is er een firmware update te downloaden voor schijven die voor februari 2005 zijn gefabriceerd of een oudere firmware versie hebben.

Ik zou zeggen kijk de FAQ even goed door: OM FAQ / Beleid

Overigens schijnt de combinatie Nforce4 chipset <> Diamondmax 10 zo af en toe ook nog wel voor problemen te zorgen.

[ Voor 16% gewijzigd door _Dune_ op 01-12-2005 12:04 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/