Ik ben bezig om een script te maken waarmee ik regels uit een text bestand lees.
Nu kan ik wel alle regels uitlezen uit het bestand. Dit kan op meerdere manier via een while loop (!eof)
Ik doe het zo
Nu leest hij alle regels per regel uit. Ik echo de regel en vul hem opnieuw. Nu kan ik daar wel een array van maken. Dus van alle regels. Maar wat ik mij afvraag is. Kan ik niet aangeven dat ik bijvoorbeeld dat ik alleen regel 5 of regel 100 wil hebben uit het text bestand? Ik kan op php.net niks erover vinden.
Door alles eerst in een array te zetten en dan "data[5]" op te vragen heb ik ook regel 5 (als array bij 1 begind
)
Maar als ik een record heb met 10.000 regels is dat niet practisch lijkt mij.
Nu kan ik wel alle regels uitlezen uit het bestand. Dit kan op meerdere manier via een while loop (!eof)
Ik doe het zo
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $file=$_POST['Bestand']; $bestand = fopen($file,"r"); while ($data = fgets($bestand, 4096)) { echo $data."<p>"; } |
Nu leest hij alle regels per regel uit. Ik echo de regel en vul hem opnieuw. Nu kan ik daar wel een array van maken. Dus van alle regels. Maar wat ik mij afvraag is. Kan ik niet aangeven dat ik bijvoorbeeld dat ik alleen regel 5 of regel 100 wil hebben uit het text bestand? Ik kan op php.net niks erover vinden.
Door alles eerst in een array te zetten en dan "data[5]" op te vragen heb ik ook regel 5 (als array bij 1 begind
PHP:
1
2
3
4
5
6
| $teller=1; $bestand = fopen($file,"r"); while ($data[$teller] = fgets($bestand, 4096)) { echo $data[$teller]."<p>"; $teller++; } |
Maar als ik een record heb met 10.000 regels is dat niet practisch lijkt mij.

[ Voor 14% gewijzigd door Jochemmol op 01-12-2005 11:09 ]
Jochemmol