Toon posts:

asus 6800 gt/td 128ddram probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was gisteren gewoon aan het spelen in cod 2 toen ik ineens van de bewegende stukken grond zag , Dacht eerst das dus de server aangezien ik online speelde maar het gebeurde dus in elke server dus even need for speed most wanted spelen en daar kijken precies hetzelfde probleem en zelfs in mijn screensaver van Watermill zag ik het . dus nieuwste driver voor me moederboard geluidkaart en videokaar geinstalleerd naar die eerst tehebben geuninstalleerd . nog steeds die fouten bah de kast is van binnen niet warmer dan anders ( 45 graden ofzo in die buurt in ieder geval ) en me voeding is ook genoeg die is 480 watt .

Weet iemand misschien wat ik kan testen om tezien of het inderdaad me videokaart is aangezien ik maar 1 pc heb kan ik dus niet even die in een andere stoppen ;(

specs zijn :
Amd 3000 + 64bits
Windows xp pro
2048 ddram 400 mhz
Nvidia asus 128 ddram 6800 gt/dt
19 inch crt standaard geval
audigy 2 zs geluidskaart
X 530 speakers set
1x sata 200 gig maxtor 7200 rpm
1x ide 160 gig maxtor 7200 rpm
1x ide 40 gig maxtor 7200 rpm

Help me A.U.B _/-\o_

Verwijderd

Je zou eens een benchmark programma op je videokaart kunnen loslaten. ( 3dmark03/05). Als je het in de benchmark ook ziet, dan zal waarschijnlijk je videokaart kapot zijn.

Gewoon ff terug brengen naar de winkel waar je hem hebt gekocht :)

3d Mark downloaden @ http://www.futuremark.com/download/?3dmark05.shtml )

Verwijderd

Topicstarter
okee het is dus wel de videokaart :'( :X :'(

kan die bench niet eens starten met me videokaart en de games doen het ook niet meer . bah

maar ik heb gelukkig nog we garantie op de kaart alleen ben em dan minimaal 6 week kwijt :r :r

in iedergeval bedankt voor de hulp _/-\o_ _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://img347.imageshack.us/img347/8365/bah2tw.th.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 15:43 ]

• Cloudy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-07 09:20
Ik heb ook een probleem met artifacts en aangezien ik geen 6800 topic kan vinden, post ik het hier ff.
Ik krijg namelijk met 3dmark03 tijdens de laatste test, mother nature ofzo, groene lijnen te zien die van de bomen af lopen. de artifacts zijn komen alleen als er bomen in beeld zijn.

ik denk dat het aan de drivers liggen. ik had het met de bijgeleverde asus drivers geprobeerd, maar deze gaf een haperend beeld en me score was 20-30% lager en is dus geen optie. ik heb de nieuwste nvidia en asus drivers geprobeerd (81.95 uit me hoofd, zit nu nog op school) en heb met beide drivers gewoon artifacts.

Ik heb ook ff gewoon een paar games geprobeerd. Quake 4, guild wars, PES 4 en deze gaven geen artifacts, wellicht omdat het bepaalde effecten niet gebruikt.

weet iemand een oplossing voor dit probleem? andere drivers of.......?

Alvast bedankt :)

Wazaa?

Verwijderd

Topicstarter
misschien kun je die test opnieuw installeren , wat ook handig zou zijn om hier te posten zijn je specs van je systeem zoals geheugen vidkaart enzo zodat men zich een beetje beter kan orienteren

• Cloudy
Ja, het was idd wel handig geweest om me specs erbij te posten :P

Specs:
Intel Pentium 4, 1600 @ 2133 MHz (16 x 133)
MSI 645 Ultra (MS-6547) (5 PCI, 1 AGP, 1 CNR, 3 DIMM, Audio)
512 MB (KINGSTON PC2100 DDR SDRAM)
ASUS NVIDIA GeForce 6800 (128 MB)
Creative SB0240 Audigy 2 Platinum Sound Card
Tagan 380 Watt

Nvidia 81.95 drivers voor windows XP/2000.

Ik heb de pipes en vertex shader niet openstaan van me videokaart, iemand enig idee? ik zal ff proberen om een SS te uploaden

*EDIT
de SS...

Afbeeldingslocatie: http://img324.imageshack.us/img324/3391/shot00005kg.th.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Cloudy op 02-12-2005 14:59 ]

Wazaa?

Verwijderd

Topicstarter
wow das vet hoe heb je die genomen als ik dat mag vragen ?

ik ben nieuw hier maar denk wel dat je beter wat meer geheugen kan nemen , want volgens mij gebruikt die benchmark aardig veel geheugen tijdens zon test (weet ik niet zeker maar denk het wel )

• Cloudy
De SS heb ik genomen door tijdens de test op F12 te drukken, 3dmark03 plaatst dan de SS in de map Shots.

Ik heb het probleem na verschillende drivers te hebben getest gefixed. Nvidia drivers 71.89 geven geen artifacts meer en qua performance maakt het helemaal niets uit.. :)

Wazaa?

Verwijderd

Toch wel vreemd dat oudere drivers het oplossen, moet normaal niet de bedoeling zijn lijkt me.
Heb je ook geen performance verlies in 3dmark05? Ik merk bij mij een kleine verbetering door van 78.01 naar 81.95 te gaan.

Had je eerst geen last van strepen en vreemde effecten, is het probleem dus later onstaan?
Zo ja dan klopt er iets niet met de kaart naar mij idee.

• Cloudy
Ik heb ff 3dmark05 getest en qua performance maakt het echt niet uit. Ik scoor 2700 punten, maar dat komt voornamelijk door me CPU. ik haal maar 1-2 FPS met de CPU tests....

Me kaart is nog nieuw, ik heb het pas afgelopen maandag gehaald en ik heb ook nog iets raars ontdekt. Soms als ik nieuwe drivers had geinstalleerd, dan gaf de 1ste keer dat ik mother nature draaide geen artifacts. Maar na de 1ste keer gaf het wel arties. Volop raar, maar nu het gewoon goed werkt, mag ik niet gaan klagen :)

Wazaa?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:50:
misschien kun je die test opnieuw installeren
Al geprobeerd? dus driveruninstall --> drivercleaer --> nieuwe drivers install --> 3dmark install
Cloudy schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:25:
Me kaart is nog nieuw, ik heb het pas afgelopen maandag gehaald en ik heb ook nog iets raars ontdekt. Soms als ik nieuwe drivers had geinstalleerd, dan gaf de 1ste keer dat ik mother nature draaide geen artifacts. Maar na de 1ste keer gaf het wel arties. Volop raar, maar nu het gewoon goed werkt, mag ik niet gaan klagen :)
Dus als ik het goed begrijp is je hardware upgrade: 1 videokaart geweest. Heb je de oude videokaart drivers goed weggehaald met drivercleaner? Een verse windowsinstall is natuurlijk het beste.
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 01:19:
ik ben nieuw hier maar denk wel dat je beter wat meer geheugen kan nemen , want volgens mij gebruikt die benchmark aardig veel geheugen tijdens zon test (weet ik niet zeker maar denk het wel )
De hoeveelheid geheugen heeft geen invloed op de groene lijnen iig :) Wel op prestatie, hoewel dat bij 3dmark03 niet zoveel zal schelen

• Cloudy
Ja, ik heb windows opnieuw geinstalleerd. eerst formatted uiteraard :P

Ik heb het zo gedaan:
uninstall drivers, reboot, drivercleaner NVidia, nieuwe drivers erop, reboot, 3dmark uninstall/install en getest.

Nvidia drivers staan erop, Iiyama drivers staan erop, agp + mobo drivers staan erop (hoewel die iets van 2-3 jaar oud, er zijn geen nieuwere drivers meer voor me mobo)

Weer een nieuw probleem, bij 3dmark05 fillrate test simple geeft het gekleurde vlekken weer, zucht,
maar ik heb geen zin meer om verder aan me pc te klooien.

Wazaa?

Verwijderd

Topicstarter
Het gebeurd dus alleen met die nature test en niet in andere games of screensavers ?

want dan lijkt het me dat er iets mis is met die benchmark test als die het verder overal goed doet .

Ik persoonlijk vind namelijk dat die geforce 6800 GT een vette kaart is met games enz. alleen had ik de pech een 128 ddram kaart tekopen in de plaats van een 256 kaart

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Misschien handig als ik hier mij vraag in stel, dan hoef ik geen nieuw topic te openen.

Ik heb ook een 6800gt 128 mb (asus) en ik krijg mijn dvi niet aan de gang. Het lijkt net of windows gewoon niet weet dat er 2 uitgangen op de videokaart zitten. Ik kan namelijk niks van een secundaire aansluiting vinden bij de eigenschappen van beeldscherm. Ik heb de drivers van nvidia volledig gedeïnstalleerd, reset en opnieuw geïnstalleer maar niks helpt. Heeft iemand anders dit probleem gehad en eventueel kunnen oplossen? Ik draai xp sp2.

3d-en is leuk

Verwijderd

Heb je wel een monitor die ook een DVI aansluiting heeft?

Ik heb zelf een oude Radeon 9600XT ook dvi/analoog maar als ik mijn monitor op DVI aansluit werkt dat ook niet :) Mischien zit daar het probleem wel in.

• alientje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-01-2008

alientje

Hallo?

Laat maar... dvi moest er in zitten vóór het opstarten :+ Toch bedankt

3d-en is leuk

Pagina: 1