CPU fan wilt niet aanslaan, geen POST

Pagina: 1
Acties:

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:20
Mede tweakers :)

Ik heb een systeem gebouwd met de volgende specs:

Intel 650 (3.4)
GA-8I945G Pro (Intel 945G) mobo
Tagan 380W voeding
2GB DDR2 (4x 512MB DDR)

nu heb ik het volgende, merkwaardige probleem... de ventilator van de CPU slaat niet 100% aan.
Hij krijgt elke keer een 'swing', draait dan even, en hangt weer stil om na een kwart seconde weer een 'swing' te krijgen.
De CPU fan is in orde, hem aansluiten op de casefan aansluiting levert een op volle toeren draaiende fan op.
De PC startte voor de rest ook niet door, geen piepje, niets...

Ik heb toen het geheel weer uitelkaar gehaald en in elkaar gezet en waarempel hij deed het weer goed ik kreeg een piepje en kon windows installeren..
Tot ik vannochtend de PC weer aan wilde zetten nadat hij een nachtje uit heeft gestaan.
En jahoor..daar begon hij weer...
Iedere keer krijgt ie een swing, hangt ie weer stil, krijgt ie weer een swing etc. etc., en de PC start verder niet op.. :(

Ik hoorde tot mijn verbazing ook de DVDbrander raar doen, die hoorde ik ook tikken alsof hij niet aan wilde slaan.
Dus ik dacht: dat moet de voeding zijn die niet in orde is.. Andere voeding er in gehangen --> zelfde probleem.

Iemand bekend met dit probleem of heeft een idee wat de oplossing zou kunnen zijn??

edit:

PS. de 2e voeding was een 300Watt AOpen voeding.
Ik heb de PC zo kaal mogelijk gestart:
VGA (onboard)
1 reepje 512 MB
CPU

[ Voor 7% gewijzigd door Gehaktbal op 01-12-2005 10:15 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Wat als je het systeem zo kaal mogelijk maakt ?
Neem ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door :)
Neem bij die troubleshooter alle punten even door. Er staat ook een stukje in met 'Problemen bij 'koude start' :)
Vermeld ook even welke 2e voeding je gebruikt hebt ;)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Gehaktbal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-05 10:20
misschien ook interessant om te melden.. het wilde wel eens dat tijdens het swing-feest van de CPU (lees, dat hij dus elke keer een 'swing' krijgt en niet doorstart) dat hij inééns het licht zag en doorstartte en toen was hij weer te gebruiken. (for a while)

Hij kán het wel, hij doet het alleen 99 van de 100 keer niet...