Toon posts:

[2003] Filesharing heel traag na herbouw server*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Opstelling:
Windows 2003 SP1
AD
DNS
Fileserver
DHCP gebeurt door Router vanwege internet toegang
4 clients
10/100 mbit netwerk
C: system en een D: voor de data

Probleem:
Het server moederbord is gister kapot gegaan. Vervolgens was er voor de processor die in het moederbord zat geen andere moederbord mee leverbaar. De server is vervolgens over gegaan naar een andere cpu met moederbord.

De schijven in de server stonden in RAID 1 opstelling, een van de schijven heb ik dus even in een werkstation gedrukt om toch voor de zekerheid alles even te backuppen. Hier had ik dus geen toegang tot omdat deze schijf andere rechten heeft. Ik heb dus de rechten overgeheveld naar de gebruiker van het werkstation. Nu kon ik dus wel alle data er even afhalen.

Vervolgens heb ik gewoon de nieuwe installatie van de server op de C: gezet. D: bleef dus gewoon intact zodat ik die weer kom gebruiken. Alleen stonden de rechten nu op die van het werkstation. Windows 2003 heeft hiervoor een mooie functie om deze weer over te hevelen naar de admin.

Nu is het zo dat alles wel werkt alleen kunnen de gebruikers maar moeilijk bij hun data komen. Documenten laden traag, explorer loopt vast (je moet dan 30 sec wachten) totdat hij het weer doet.
Als je een foto aanklikt om te bekijken gaat dat goed, sluit je weer de explorer af en je wilt overstappen naar de volgende foto, weer 30 sec wachten.

Al met al is het nu dus traag geworden, waar het voorheen dus wel snel was.

1 werkstation is helemaal opnieuw lid geworden van het domein, bij de andere 3 werkstations heb ik bij windows 2003 gewoon de computernaar ingevoerd zodat deze ook weer in konden loggen.

Werkstation dat opnieuw lid is gemaakt schijnt het probleem niet te hebben???

Die "TRAAGHEID", is daar een verklaring voor?

Alvast bedankt... :(

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Als je de werkstations die het probleem nog hebben, eens in een werkgroep zet, opnieuw opstart en daarna opnieuw aan het domein toevoegd?

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt dus een nieuwe installatie gedaan? Dus een nieuw domain? Met nieuwe PC's en nieuwe workstations? En je hebt je PCs niet opnieuw gejoined in dat domain? :)

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 17:24

Jiffy

God, you're ugly!

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:23:
1 werkstation is helemaal opnieuw lid geworden van het domein, bij de andere 3 werkstations heb ik bij windows 2003 gewoon de computernaar ingevoerd zodat deze ook weer in konden loggen.

Werkstation dat opnieuw lid is gemaakt schijnt het probleem niet te hebben???
Tadaah! :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Verwijderd

Topicstarter
Oke, dan zal dat het probleem wel zijn, en ook zo opgelost moeten worden.

Zit alleen met het probleem dat als ik ze opnieuw lid maak van het domein ze weer een nieuw account krijgen op de pc. En dat is nou net niet de bedoeling.

Ze moeten gewoon met hun oude account kunnen werken, en de email moet toegankelijk blijven en ik moet niet opnieuw hoeven te importeren in de verschillende mail programma's.

is daar dan wel een oplossing voor?

thanks...

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:43
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:22:
Oke, dan zal dat het probleem wel zijn, en ook zo opgelost moeten worden.

Zit alleen met het probleem dat als ik ze opnieuw lid maak van het domein ze weer een nieuw account krijgen op de pc. En dat is nou net niet de bedoeling.

Ze moeten gewoon met hun oude account kunnen werken, en de email moet toegankelijk blijven en ik moet niet opnieuw hoeven te importeren in de verschillende mail programma's.

is daar dan wel een oplossing voor?

thanks...
profielen kopieëren / exporteren / importeren etc. etc.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-02 13:21

mutsje

Certified Prutser

Pagina: 1