Toon posts:

[XP] Printer probleem timeout

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem bij het afprinten.
De clients zijn windows xp, het server systeem is novell.
De printers zijn netwerkprinters en geinstalleerd op de novell server waarna iedereen deze via NDPS kan toevoegen op zijn lokale pc.

Als een relatief grote hoeveelheid wordt afgeprint, krijgen we regelmatig het probleem dat niet alles wordt afgedrukt en het laatste blad bevat nogal dikwijls een foutboodschap in deze aard:

ERROR: timeout
OFFENDING COMMAND: timeout

STACK:

1
0.948

Iemand die weet wat de oorzaak hier zou kunnen zijn, of nog beter hoe je dit kan oplossen ??

Bedankt!

Verwijderd

Ik heb geen verstand van Novell ( windows ookniet trouwens :p ) maar kan het niet zijn dat geen ruimte genoeg is om te spoolen ?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die melding die je krijgt lijkt mij een melding van je printer en niet zo zeer van Windows toch? :)

Ik gok dat je printer het 'gewoon' niet aan kan en het maar opgeeft :)

Verwijderd

elevator schreef op donderdag 01 december 2005 @ 09:48:
Die melding die je krijgt lijkt mij een melding van je printer en niet zo zeer van Windows toch? :)

Ik gok dat je printer het 'gewoon' niet aan kan en het maar opgeeft :)
Hij zet dan toch alles in de queue ? Lijkt me sterk dat als je 1.000.000 opdrachten geeft dat die er dan mee ophoud.. Duurd gewoon wat langer voor de queue leeg is :p

En de melding is trouwens een "PostScript" error !!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 10:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Blijkbaar is dit een postscript error, maar wat heeft dit als gevolg of wat wil dit zeggen?
Komt het er op neer dat de fout in de printer zelf gecreeerd wordt en niet op server niveau ?
En hoe los ik dit eventueel op ?

Ik heb even geprobeerd om de PCL6 driver van deze printer te installeren en dan opnieuw af te printen maar dan krijg ik deze error na een 20 tal pagina's

PCL XL error

Subsystem: USERSTREAM
Error : MissingData
Operator : 0xf8
Position: 55274

Dus das ongeveer dezelfde fout als de postscript fout zeker ?
Iemand een idee hoe je dit oplost ?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 13:45 ]