[Xls] hoe bepaald bereik verbergen voor printafdruk

Pagina: 1
Acties:

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 12:52
Heb een Xls rapportage voor onze buitendienst. die het mogenlijk maakt om per dealer een presentatie overzicht te krijgen. aleen nu is het zo dat een gedeelte van deze rapportage nooit en te nimmer op papier mag afgedrukt worden. nu is mijn vraag is het mogenlijk om dit bereik + grafiek wel zichtbaar op scherm maar verborgen op een afdruk?

Nu zijn de overzichten beschermd tegen aanpassen enz. maar wil dus nu ook het printen van cijfers blokeren voor een bepaald bereik

bv A55 t/m X80 bevaten cijfers en een grafiek.

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

copy het celbereik en plakken (op zelfde locatie of ergens anders als je dat wilt) als afbeelding of figuur.
vervolgens kun je bij de eigenschappen figuur aangeven of de figuur afgedrukt kan worden...
daarna de boel weer beveiligen zodat ook die properties niet meer gewijzigd kunnen worden.

Succes !

(er zijn waarschijnlijk ook nog wel andere opties, maar deze schoot me gelijk te binnen)

iets met foto's...

• jordan2k
Dat is helaas geen optie omdat het overzicht dynamish is in het 1ste blad wordt een dealer nr ingevoerd en vervolgens alles uit een gegevensblad gehaald.
zit al te klooien met de cellen verbergen optie in cel eigenschappen aleen zie ik ze dan nog op de print afdruk..

• Gulf_5
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20-10-2024

Gulf_5

Lucht-v/w-aardig

weet niet met wat voor n00bs je te maken hebt daar, maar je kunt ook t afdrukbereik gewoon instellen op cel DD24690:DZ24750 ofzo... mooie witte pagina, en als ze btje braq zijn met XL dan komen ze er niet achter ook 8)

Trouwens: ik ben bang dat als ze handig zijn met de comp dat je er sowieso niet aan ontkomt dat ze dingen kunnen blijven printen: in uiterste nood heb je altijd nog PRINTSCREEN en Paint die uitkomst brengen :(

[ Voor 35% gewijzigd door Gulf_5 op 01-12-2005 09:48 . Reden: bedacht me nog iets vervelends :p ]

iets met foto's...

• jordan2k
Zo dom zijn ze helaas niet ... :-) zitten wel noobs bij maar over het algemeen weet men wel hoe ze een afdrukbereik instellen moet.

de printscreen methode is niet echt een probleem. gaat echt om een gedeelte van de rapportage die wit moet blijven ...

[ Voor 32% gewijzigd door jordan2k op 01-12-2005 09:54 ]

• onkl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:54
in VBA heb je in het workbook het beforePrint event.
Misschien kan je daarin testen wat het printbereik is en het-als het verboten deel daar onderdeel van is-aanpassen of de print cancellen?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Private Sub Workbook_BeforePrint(Cancel As Boolean)
If Application.Intersect(Worksheets(1).Range("A1:D100"), Worksheets(1).Range(Worksheets(1).PageSetup.PrintArea)) = Nothing Then ''OK
    Cancel = False
Else
    Cancel = True
    MsgBox "Naughty, naughty."
End If
End Sub

Je zal zelf nog een check moeten knutselen of uberhaubt het relevante blad wordt geprint.
Pagina: 1