Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

CM Musketeer III, kleur veranderen

Pagina: 1
Acties:

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-11 09:55
Ik heb op dit moment een CoolerMaster CM Stacker, nu ben ik altijd op zoek naar nieuwe dingen om in die kast te bouwen. En mijn oog is gevallen op een Musketeer III.

Echter zoals mijn kast nu nog de naam (Blue-H2O) eer aandoet, zal dat met de Musketeer III niet meer zo zijn, aangezien deze een geel/oranje verlichting ingebouwd heeft.
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/logo01.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hwoltering/logo02.JPG

Wat mijn vraag nu is, is of iemand de musketeer al eens uit elkaar gedraaid heeft, of kan zien hoe deze verlichting erin gebouwd is. Die buizenversterker is wel mooi sfeervol in dat oranje licht, maar het ziet er natuurlijk veel cooler uit als dit blauw was, en de achtergrond verlichting van de wijzer ook...

Als iemand hier meer info over heeft (of de verlichting bv. met leds is gedaan), dan zou ik dat graag horen :D

Alvast bedankt!

[ Voor 13% gewijzigd door TranceSetter op 01-12-2005 03:06 ]

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Misschien even handig (ik wist niet wat een Musketeer III was :P) een plaatje van het, overigens wel vette, apparaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarelabs.de/bilder/projects/cooler_master_musketeer_3_/small/CMMlogo.jpg

Permanent wintericon!

• TranceSetter
idd erg handig, bedankt, en nu dan graag het antwoord op mijn vraag :P

Verwijderd

Geven die buizen ZELF geen oranje licht af?... lijkt me lastig om er ff ander gas in te stoppen dan :+ Maargoed, waar licht is is stroom. die VU meter zou makkie moeten zijn. - en ik weet niet of het licht van die buis zelf afkomt, ofdat er nog extra lampje achterzit, maar ook daar is een mouw aan te passen, koop em, meet voltages door, en zie vanaf daar =)

• PassieWassie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-03 09:55
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 06:43:
Geven die buizen ZELF geen oranje licht af?... lijkt me lastig om er ff ander gas in te stoppen dan :+ Maargoed, waar licht is is stroom. die VU meter zou makkie moeten zijn. - en ik weet niet of het licht van die buis zelf afkomt, ofdat er nog extra lampje achterzit, maar ook daar is een mouw aan te passen, koop em, meet voltages door, en zie vanaf daar =)
Dit klopt, door het warm worden van de buis gloeit hij oranje op. Je kunt die dus niet zomaar blauw laten opschijnen ;) Ook zit de buis in een speciale afgesloten behuizing, waar je waarschijnlijk niet zo makkelijk bij kunt.
Afbeeldingslocatie: http://www.guru3d.com/admin/imageview.php?image=6137
Vu-metertje zou een makkie moeten zijn !

Op deze site staan wel wat handige pic's.

[ Voor 6% gewijzigd door PassieWassie op 01-12-2005 10:57 ]

Specs: http://specs.tweak.to/14936= Nieuwe Spekjes mensen !

Verwijderd

Je moet het overigens niet doen voor het geluid, het verschil schijnt nauwelijks te horen te zijn ;) maargoed misschien doe je het wel alleen voor de looks.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Er staat ook niet voor niets "Warning High Voltage" op... ik zou daar niet zomaar gaten in gaan boren...

Misschien kan je beter voor de musketeer (1) gaan... die is al blauw...

U vraagt, wij antwoorden.

Verwijderd

Het front glas vervangen voor blauw plexi.. (of blauwe doorzichtige folie erover plakken)
Misschien is dat de simpelste invalshoek.

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 15:03:
Het front glas vervangen voor blauw plexi.. (of blauwe doorzichtige folie erover plakken)
Misschien is dat de simpelste invalshoek.
Als je blauw onder een natrium lamp houdt, word het zwart.. mij lijk het dat het hier ook gebeurt..

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 02:14
CoolerMaster sent us a black façade Musketeer 3, which shows off the VU and tube really well. As for the tube itself, it does not glow orange like this in normal operation. There's an LED back there. Tubes do glow orange from the heaters, but the electrons give off a blue color.

het kan dus wel... maar dan is het nog steeds een gevaarlijk en lastig zaakje.

• TranceSetter
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 14:25:
Je moet het overigens niet doen voor het geluid, het verschil schijnt nauwelijks te horen te zijn ;) maargoed misschien doe je het wel alleen voor de looks.
Idd, alleen voor de looks, want als ik dit voor het geluid zou moeten doen, dan zou ik er 3 moeten hebben... voor elk kanaal 1. en dan is de optische uitgang niet eens veranderd, nee, dan zou ik het idd alleen voor de looks doen, en evt. voor als ik een koptelefoon aan wil sluiten...

Maar het is idd niet erg aan te raden om dan dat ding open te schroeven enzo... Toch maar eens uitkijken naar wat anders dan ;)

toch bedankt!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
En dan te bedenken dat ik een ouderwetse Philips buizen TV heb :D (moet nog gerepareerd worden... dat wordt pas een gevaalijk/interresant zaakje)

U vraagt, wij antwoorden.

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

blauw filter oid ?

EDIT:

werd al gezegd 8)7

[ Voor 48% gewijzigd door Nox op 02-12-2005 16:31 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• TranceSetter
noksiejus schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:29:
blauw filter oid ?

EDIT:

werd al gezegd 8)7
kleurcombinatie van blauw en oranje, dat wordt of zwart of één of andere ranzige tussenkleur... Dat werkt dan helaas niet, en zal toch maar wat anders gaan verzinnen dan ;)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Een kleurfilter zal ook niet gaan werken. Blauw en oranje staat ovirgens nog steeds érg vet, zolang je maar zorgt dat je niet nóg meer oranje krijgt.

[ Voor 49% gewijzigd door TheZeroorez op 02-12-2005 19:21 ]

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

de rest van je case van oranje ledjes voorzien ? :P

EDIT:

zie boven

[ Voor 26% gewijzigd door Nox op 02-12-2005 21:24 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• TranceSetter
noksiejus schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:24:
de rest van je case van oranje ledjes voorzien ? :P

EDIT:

zie boven
Whaha, lol, en over het logo dat ik 8 uur heb zitten dremelen even blue weghalen, en orange neerzetten zeker 8)
Pagina: 1