Toon posts:

Geluid voice bewerking .wav file

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet een .wav file bewerken zodat deze gebruikt kan worden in een videoproductie.
Het gaat om de stem van Bas Muijs. Deze heeft een aantal interviews gedaan die ik nodig heb.
We hebben een aantal opnames van de Betacam waarbij het geluid apart is opgenomen. Dit is verder goed. Alleen hebben we ook een paar miniDV opnamen waarbij het geluid rechtstreeks op de DV tape is opgenomen. Deze opnamen zijn alleen 'overstuurd'. Zijn stem piekt teveel.

Ben al aan de slag geweest met Adobe Audition 1.5 en Sony Sound Forge 7.0.
In Audition al volgende geprobeerd;

- Amplitude -> Amplify/Fade en een 6dB ct gemaakt
- Dynamics Processing -> Vocal Compresso (great!)
- Hard Limit -1dB / Boost Input by 6dB / Lookahead Time 7ms / Release Time 100 ms
- Click/Pop Eliminator

Sony Sound Forge;
Idem zulk soort effects toegepast.

Toch blijft zijn stem op een bepaalde toon/frequentie hoogte oversturen.
Ik heb een kleine sample gezet(.wav / 1,8mb) op http://home.casema.nl/sijmen/sample.wav
zodat jullie kunnen horen wat ik bedoel.

Wie kan mij helpen het geluid goed te krijgen?

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 23:00

sjaakaq

It might get loud

Ik kan op het moment geen geluid besluisteren maar ehm...een EQ aanpassing misschien? Bijvoorbeeld minder hoge tonen... tenminste dat lijkt mij de oplossing als zijn stem "op een bepaalde toon/frequentie hoogte [blijft] oversturen" :)

leoaq.fm // Jeune Loop

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-07 06:59

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Dit is niet meer te redden ben ik bang...

Die oversturing zit gewoon in de opname zo te horen, tenzij het pas is gekomen na een bepaald filter. Als het indd in de opname zit krijg je het er nooit meer uit. Sorry.

Permanent wintericon!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
clippende geluidsopnames is net als overbelichte foto's.
Je mist details die nooit meer terug gaat krijgen.

De peak levels in je sample liggen nu trouwens op -10db. Dat maakt het er niet beter op, want je gaat het detail dat je nog wel hebt ook nog eens verminderen.

Verwijderd

Topicstarter
Helaas...
Ik probeer er maar het beste van te maken. Want een nieuwe afspraak met Bas Muijs zit er uiteraard ook niet 1,2,3 meer in.

Bedankt voor de reacties.