Ik moet een .wav file bewerken zodat deze gebruikt kan worden in een videoproductie.
Het gaat om de stem van Bas Muijs. Deze heeft een aantal interviews gedaan die ik nodig heb.
We hebben een aantal opnames van de Betacam waarbij het geluid apart is opgenomen. Dit is verder goed. Alleen hebben we ook een paar miniDV opnamen waarbij het geluid rechtstreeks op de DV tape is opgenomen. Deze opnamen zijn alleen 'overstuurd'. Zijn stem piekt teveel.
Ben al aan de slag geweest met Adobe Audition 1.5 en Sony Sound Forge 7.0.
In Audition al volgende geprobeerd;
- Amplitude -> Amplify/Fade en een 6dB ct gemaakt
- Dynamics Processing -> Vocal Compresso (great!)
- Hard Limit -1dB / Boost Input by 6dB / Lookahead Time 7ms / Release Time 100 ms
- Click/Pop Eliminator
Sony Sound Forge;
Idem zulk soort effects toegepast.
Toch blijft zijn stem op een bepaalde toon/frequentie hoogte oversturen.
Ik heb een kleine sample gezet(.wav / 1,8mb) op http://home.casema.nl/sijmen/sample.wav
zodat jullie kunnen horen wat ik bedoel.
Wie kan mij helpen het geluid goed te krijgen?
Thanks
Het gaat om de stem van Bas Muijs. Deze heeft een aantal interviews gedaan die ik nodig heb.
We hebben een aantal opnames van de Betacam waarbij het geluid apart is opgenomen. Dit is verder goed. Alleen hebben we ook een paar miniDV opnamen waarbij het geluid rechtstreeks op de DV tape is opgenomen. Deze opnamen zijn alleen 'overstuurd'. Zijn stem piekt teveel.
Ben al aan de slag geweest met Adobe Audition 1.5 en Sony Sound Forge 7.0.
In Audition al volgende geprobeerd;
- Amplitude -> Amplify/Fade en een 6dB ct gemaakt
- Dynamics Processing -> Vocal Compresso (great!)
- Hard Limit -1dB / Boost Input by 6dB / Lookahead Time 7ms / Release Time 100 ms
- Click/Pop Eliminator
Sony Sound Forge;
Idem zulk soort effects toegepast.
Toch blijft zijn stem op een bepaalde toon/frequentie hoogte oversturen.
Ik heb een kleine sample gezet(.wav / 1,8mb) op http://home.casema.nl/sijmen/sample.wav
zodat jullie kunnen horen wat ik bedoel.
Wie kan mij helpen het geluid goed te krijgen?
Thanks