[7.1/Webcam] Surround kanalen weg met webcam

Pagina: 1
Acties:

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 21:32
Ik heb een 7.1 speakerset aangesloten op een SB Audigy 2 ZS. Werkt allemaal prima.

Vandaag heb ik een webcam geïnstalleerd (Logitech Quickcam Pro 5000). Nu realiseer ik dat zodra ik de webcam aansluit, de surround-kanalen (side en rear) uit de respectievelijke front-kanalen worden gepompt. Zodra ik de webcam "hot-unplug" zit het weer goed met het geluid. Hoe is het mogelijk?!

Verder merk ik dat aansluiten van de webcam ook de "Hardware acceleration" onder Advanced Audio Properties van Full naar Basic gaat...

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Misschien is het een probleem met gedeelde interrupts. Kan je zien in je apparaatbeheer of de twee apparaten misschien een interrup delen?

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• pes
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-02 21:32
Ik zie in System Information dat "Creative SB Audigy 2 ZS (WDM)" IRQ 19 deelt met "Intel(R) 82801EB USB Universal Host Controller - 24D4". Echter staat volgens Device Manager m'n webcam onder "... USB2 Enhanced Host Controller - 24DD". Is dat genoeg onderscheid?

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online
Gigantische kick, maar ik heb dus precies hetzelfde probleem. Heb je dit ooit nog op kunnen lossen?

• mr_wizard
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-04-2025
-=[OPLOSSING VOOR WINDOWS VISTA]=-

Ik had hetzelfde probleem en heb na een dag stoeien een oplossing voor Windows Vista gevonden.

Ga bij 'Control Panel' naar 'Sound' selecteer 'Speakers' en klik op het tabblad 'Enhancements'. Selecteer in dit tabblad de enhancement 'Speaker Fill' en opeens werkt alles weer (bij wel iig :))

R&D professional