Toon posts:

Zinvol om nieuwe video-kaart te kopen met deze pc????

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik de volgende configuratie:
P2 233
Chaintech 6lTM
64 mb sdram
voodoo2 8mb
s3 virge 4 mb.

nu wil ik (omdat ik net multiplayer heb uitgevonden :) )deze pc upgraden zodat het spelen van de huidige games nog een beetje kunnen draaien op deze pc. Ik dacht zelf aan een TNT-2 32 mb kaartje te kopen a 280,=.

Is dit zinvol en/of hebben jullie misschien andere ideeen????

Graag een paar reacties :)

Pieter

Verwijderd

Ik wou vanuit zelfde redenen (multiplayer :) ) hetzelfde doen met een P166mmx, misschien doe ik er ook nog 32MB Sd-Ram erbij (dan wordt dat 64) en een 10GB HDD. Ik dacht aan Voodoo Banshee

Verwijderd

Weten jullie anders nog een betaalbare PCI kaart uit prijsklasse 300 gulden of ietsje meer? GeForce PCI vind ik zo overdreven voor mijn P166MMX

Verwijderd

voor allebei denk een voodoo3 3000 agp/pci naar eigen keuze

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-08 10:53
Overkill overkill overkill

Voodoo banshee is goed genoeg.

Verwijderd

zet er gewoon nog een v2 bij, dan kun je ook nog in 1024x768 spelen, je CPU wordt toch vrij snel de bottleneck...

Verwijderd

Is er veel verschil tussen framerate op Voodoo3-PCI en Voodoo Banshee op een P166mmx? Ik wil gewoon Unreal Tournament in netwerk spelen als dat lukt

Verwijderd

ik denk dat dat wel mogelijk is om unreal tournamment te spelen met een tnt-2.

Verwijderd

Ik zou nu geen nieuwe TNT-2 meer aanschaffen, er zijn vast nog wel mensen die vanwege een upgrade naar GF of GF2 een 2ehandsje over hebben ( Vraag & Aanbod? ).

En ik denk toch echt dat je CPU wel een beetje de bottleneck wordt...

Probeer ook eens via Vraag & Aanbod of iemand nog een P2 voor je in de aanbieding heeft...

Ik heb hier nog wel een Socket/Slot1 converter liggen trouwens (mag je voor nop hebben als je hem kunt gebruiken), dus als je een socket-Celeron op de kop tikt kan dat ook nog wel wat leuks worden dacht ik.

• Koop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22-11-2025

Koop

Go ahead!.. Rake my Hay!

Mijn huisgenoot heeft nog een p233, en die heeft er een tijd geleden een savage 4 speedstar a90 oid in gepropt. kaarte kost helemaal niets, +/- 200,-- en het loop best aardig, als je niet veel hoger wil dan 800x600 in UT. Beeld kwaliteit is ook heel goed, voor zo'n goedkope kaart (s3TC)

Veel oude moederborden (ook mijn huisgenoot's AOPEN, hebben nog wel eens problemen met de TNT2, qua voltage geloof ik)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:17

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als ik jou was zou ik idd een 2de hands kaartje kopen. Dat heeft nog best wel zin hoor... Gewoon via v&a ofzo.... Ennuh UT is zelfs te spelen op een p1 233 met v2 8 mb ;) (yeah echt waar ;))

Verwijderd

Je zou natuurlijk wel een wat betere videokaart kunnen kopen (die wat langer mee kan gaan) zodat je bij je volgende CPU upgrade geen nieuwe videokaart hoeft omdat deze nog net kan.

Dan heb je nu sprake van overkill en dan waarschijnlijk van een underkilletje maar qua geld is het goedkoper.

Verwijderd

mmm... maar eens kijken naar V3-2000 PCI. Als ik geld heb dan wil ik er misschien wel P2-333 op zetten, kan dat gewoon met converter vanaf Socket voor P166mmx naar Slot1-PII? Zijn die er? Of kun je er ook een Celeron op zetten, en welke dan precies?
Pagina: 1