X850XT artifacts in boot en windows?

Pagina: 1
Acties:

• DrumandBass
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-03 19:52

DrumandBass

Less is more!

Topicstarter
Hoi, ik heb sinds vandaag een Sapphire x850xt in mijn bezit. Helaas werkt deze kaart niet goed.
Het gaat om het volgende, als ik de pc opstart krijg ik al in de bios artifacts en deze blijven ook tot en met windows.(ze veranderen wel) Als ik een 3D programma opstart is het hele beeld artifacts.
Nadat ik mijn systeem compleet opnieuw heb geinstalleerd en de nieuwste drivers heb geinstalleerd blijft het probleem nog steeds.
Iemand een idee wat dit kan zijn? In google en de search kon ik geen gerelateerde problemen vinden.
Hier volgen wat specs.

Asus p4rd1-mx
P4 2,8 prescott
Maxtor 120GB
Lite-on dvd
1gig twinmos ram
Tagan 480watt

Het eerste waar ik aan dacht was, dat de kaart te warm werd. Maar deze is slechts 31 graden en de kaart zelf voelt ook lauw aan.
Ik hoop dat iemand een idee heeft, anders gaat de kaart direct terug. :'(

Formd-T1 Custom Loop 5600X 6800XTMNB

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-07 20:15
je kaart is gewoon naar de Y%$#&$, probeer hem eens onder te clocken kijken of je dan nog problemen hebt.

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Topicstarter
Ja, dat had ik ook al gedaan maar dit had geen effect. ;(

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

woei...

dat had ik met de aankoop van mijn 6800Ultra (na 1x doom 3 spelen)
(voor het eerst een nvidia gekocht...nooit..nooit meer }:O )

valt onder de garantie, gewoon RMA...

MSI GX660R for the win!

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

doe eerst eens in safemode (veilige modus, F8 drukken tijdens reboot) eerst alle vorige drivers deinstalleren (zeker NVIDIA meuk) maar ook oude ati drivers, dan niet rebooten als hij dat vraagt, maar ook nog even met een progsel als drivercleaner pro, alles verwijderen van danwel nvidia/ati...

dan rebooten in gewone windows, hardware detectie in beeld laten staan, en voor de zekerheid eerst even de bijgeleverde drivers installeren, kijken hoe het dan reageert, ga ervan uit dat je powerconnecter gecontroleerd hebt, dat hij goed vast zit ( of zelfs niet :X ) en gewenst aan een aparte voltlijn, ipv bv gekoppeld met een HDD, ook dien je zondermeer je mobodrivers geinstalleerd hebben staan, en ook directX9c hebben moeten draaien.

Zit zelf met een Asus x850xt pe die ook vreemd deed in t begin, maar gaat uiteindelijk als een raket, en OC't bovendien nog eens behoorlijk O-)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• Tweak-Freak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-07 09:45

Tweak-Freak

ra ra wie is dat in mijn icon?

sain onez schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:38:
doe eerst eens in safemode (veilige modus, F8 drukken tijdens reboot) eerst alle vorige drivers deinstalleren (zeker NVIDIA meuk) maar ook oude ati drivers, dan niet rebooten als hij dat vraagt, maar ook nog even met een progsel als drivercleaner pro, alles verwijderen van danwel nvidia/ati...

dan rebooten in gewone windows, hardware detectie in beeld laten staan, en voor de zekerheid eerst even de bijgeleverde drivers installeren, kijken hoe het dan reageert, ga ervan uit dat je powerconnecter gecontroleerd hebt, dat hij goed vast zit ( of zelfs niet :X ) en gewenst aan een aparte voltlijn, ipv bv gekoppeld met een HDD, ook dien je zondermeer je mobodrivers geinstalleerd hebben staan, en ook directX9c hebben moeten draaien.

Zit zelf met een Asus x850xt pe die ook vreemd deed in t begin, maar gaat uiteindelijk als een raket, en OC't bovendien nog eens behoorlijk O-)
Hoe kan het nou een driver probleem zijn als het ook al tijdens het booten en in het BIOS te zien is. Het klinkt gewoon als een kaart met een kapotte core of geheugen. wat je ook vaak krijgt bij tehoog overclocken enz.
Lijkt me gewoon een rma geval verder niets meer aan doen gewoon garantie claimen.

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:11

BCC

Egg schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:30:
woei...
dat had ik met de aankoop van mijn 6800Ultra (na 1x doom 3 spelen)
(voor het eerst een nvidia gekocht...nooit..nooit meer }:O )
valt onder de garantie, gewoon RMA...
Nee, want ATI's gaan nooit kapot?!

Maar lijkt mij een gevalletje garantie. Artifacts tijdens het booten duiden meestal op brak geheugen. Drivers opnieuw installeren heeft IMHO geen zin, want tijdens het booten (BIOS en POST) worden die drivers niet gebruikt.

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:00
sain onez schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:38:

Lees eens een posting helemaal door voordat je gaat lopen blaten, wat heeft de POST in een BIOS nou met Windows te maken ????

Met andere woorden, kaart is gewoon kadoek, of er is met het moederbord iets heel goed mis, maar ik houdt het op het 1e.

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Topicstarter
Ja, ik ga ook uit van graka dood. Het is net alsof de kaart super ver is overgeclockt, in atitool is de 3dview compleet artifact. Terwijl alles gewoon normaal stock is. Dat het in de bios ook is vind ik maar eng :?

• SAiN ONeZ
  • Laatst online: 03-08 10:45

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

oke , oke, zag je hoelaat ik postte, het was maar behulpzaam bedoelt... 8)7

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-07 21:57
Heb je de kaart nieuw of 2dehands gekocht? Want als het een 2dehands kaart is dan zou het kunnen zijn dat er namelijk een hoger BIOS in geflashed is, bijvoorbeeld dat het een gewone X850 is met een X850XT (PE) BIOS erin als dat als mogelijk is, net zoals sommigen een X850PRO hebben @ XT PE. En dan zou je zulke artifacts kunnen krijgen zeker omdat de timings van het geheugen dan te strak staan. Mocht de kaart toch nieuw zijn dan is het een kwestie van omruilen.

π MW finishers

• DrumandBass

DrumandBass

Less is more!

Topicstarter
Helaas hij is fonkel nieuw. :'(
Ik stuur hem vanmiddag terug.
Mensen bedankt voor de nodige hulp!!, (dit topic kan gesloten worden)

Pagina: 1