Toon posts:

Hardware kopen van duitse webshops...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraagje. Ik kwam op een duitse web(ebay) shop met aardige prijzen.
Ik vroeg me af of ik nog belasting moet betalen als ik daar wat bestel ( Moederbord,Processor,DDR).
Dus stel dat het bijelkaar 350 is, en ik maak het over, kan ik er gezanik door krijgen met, bijv. de douane? Of is dat niet het geval omdat het in de EU is?

Ps. ik wist niet precies welk subforum ik moest gebruiken, dus bvb dank voor het verplaatsen van de topic indien nodig.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Binnen de Europese Unie geldt een vrij verkeer van goederen en je hoeft dus geen BTW of invoerrechten te betalen.

Er gelden voor bepaalde goederen waarop bepaalde heffingen en belastingen van toepassing zijn wel andere regels, bijvoorbeeld voor BPM voor auto's of heffingen op lege media. Voor normale computerhardware zijn dergelijke zaken niet van toepassing.

[ Voor 59% gewijzigd door Rukapul op 30-11-2005 23:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
fijn om te horen, bedankt voor je reactie

kan op slot :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 23:46 ]

• Sander Schrier
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je moet wél BTW betalen over je aankopen als je niet een geldig BTW-nummer hebt; voordeel is wel dat het hoge BTW-tarief in Duitsland 16% is tegen 19% in Nederland.

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14:28

Piggen

Lekker bakkie

Dit is gewoon een particuliere verkoop, dus dat BTW-nummer is niet van toepassing (of ik moet iets gemist hebben).

[ Voor 17% gewijzigd door Piggen op 30-11-2005 23:56 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:46:
fijn om te horen, bedankt voor je reactie

kan op slot :)
Topics gaan op slot als ze niet matchen met de policy van GoT, niet omdat ze opgelost zijn :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:58:
[...]

Topics gaan op slot als ze niet matchen met de policy van GoT, niet omdat ze opgelost zijn :)
oh sorry :) maar goed ook :D

particulieren hebben toch geen BTW-nummer?

• Le_Freak !
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 13:22
Welke site is dat ?

Specs

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-02 14:28

we_are_borg

You will Comply

Als je wat in een Europees land koopt, dan betaal je BTW in het land zelf. Jij koopt in Duitsland dus jij betaal de BTW aan het bedrijf waar je koopt. Dit alles is trouwens terug te vinden op de website van de belasting dienst. Ook zie je gelijk daar de BTW tarieven en invoer tarieven van landen buiten de europeese unie.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Je betaald inderdaad nog wel de Duitse BTW (16% dacht ik).
Bedrijven hebben een BTW-nummer. Particulieren niet :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja de deutsche btw is inbegrepen.
de site is gigatronic.de maar de site is crappy.
hun ebay site is duidelijker ;

http://stores.ebay.nl/gIgaTronic-IT-Systems_W0QQssPageNameZstrkQ3amefsQ3amesstQQtZkm

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Weet je zeker dat het wel interessant is om daar te kopen. Ik heb wat prijzen bekeken daar en de prijzen in de Pricewatch zijn toch echt lager.

Verwijderd

Topicstarter
http://cgi.ebay.nl/AMD-64...8QQtcZphotoQQcmdZViewItem

jawel, volgens de pricewatch kom ik op ongeveer 330 euro terecht voor deze set ongeveer.
maar dat is natuurlijk excl 4x verzendkosten. stel 5euro per product (waarschijnlijk hoger) is dat 20.
komt dus ongeveer neer op 350. het lijkt me makkelijker als ik het allemaal van één bedrijf heb, dat kan namelijk wat gezeik schelen, en zo te zien is de garantie regelingen van die zaak wel in orde. ook wil ik er een kast + videokaart kopen. de videokaart scheelt wel weer een paar tientjes vergeleken met nederland, en als ik ze allemaal bijelkaar bestel scheelt dat nog meer in de verzendkosten. dacht ik.
ik heb wel 0.0% ervaring met zulke dingen, dus als iemand denkt dat dit een enorm domme actie zou zijn, zou ik het fijn vinden als ie t me liet weten :)

mvg

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
is idd gemakkelijker als het allemaal van hetzelfde bedrijf komt, maar wat gaat er gebeuren als je een probleem hebt? een doa? iets dat nog binnen de garantie valt? Kan je het iedere keer in het duits gaan uitleggen, en dat voor enkele eurootjes?

offtopic:
* offtopic: of je moet natuurlijk vloeiend duits spreken 8)

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Verwijderd

Topicstarter
Haha, mijn duits is niet zo heel goed, maar ik kan me wel verstaanbaar maken, denk ik. :D

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

In Nederland, onder andere bij Azerty, koop je dat setje ook voor €350. Met verzendkosten kom je dan ook nog goedkoper uit, plus dat het gemakkelijker is met garantie. Ik zou het wel weten :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, je hebt gelijk. Ik zal even goed moeten rond kijken...
Pagina: 1