Toon posts:

6800GT MSI geeft ineens artifacts

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ongeveer twee weken geleden begon het, na het installeren van COD2. Kreeg atrifacts tijdens dit spel en dt ging over in vastlopers. Dacht "COD2" heeft Windows verziekt, dus clean install. Heb ik gedaan met laatste chipset -, video driver, laatste BIOS. Kortom alles is up to date. Heb toen BF2 geinstalleerd (dit speel ik het meest) en na een paar tellen vastlopers. Ik werd gek. Videokaart op een andere PC getest en daar geen problemen met BF2 of 3dmark05. In me eigen PC atrifact in 3dmark05 (soms met vastlopers) en BF2 liep snel vast. Koeling is goed.

Wat kan dit veroorzaken:

- Voeding is niet goed meer en verzorgt te weinig watt (Kan dat?)
- Moederboard
- Intern Geheugen (die ook erg warm werd)

Heb dus:
P4 2,8GHZ HT, ASUS P4C800Deluxe, MSI 6800GT, Q-TEC 400W, 2GB Twinmos 2,5 CL

Ben benieuwd, want ik weet het nit meer.

• RooN
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14-07 09:28
Je voeding kan idd het probleem zijn. Q-tec staat niet bekend om goede voedingen en het kan daarom ook heel goed dat wanneer je systeem/videokaart meer juice van je voeding vraagt (zoals met CoD) dat je voeding over de kop gaat :)

heb je een andere voeding (lees: kwalitatief betere) voeding in de buurt waarmee je het kunt proberen? Je kunt ook proberen zo kaal mogelijk op te starten dus zonder DVD-drives enz...dit ontlast je voeding ook iets...succes!

smile an everlasting smile

Verwijderd

Topicstarter
@Roon: Nee, die heb ik 123 niet zo liggen.

Update: Net BF2 SF geprobeerd. Gaat 30 seconden goed en het zaakje liep vast. Dit keer met een reboot, wat weer nieuw is.

• Egg
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-01 15:24

Egg

In der Schweiz jah!

wanneer er een systeem met een q-tec voeding gemeld wordt, is dat altijd het probleem valt me op ^^

Het kan aan meerdere dingen liggen:

is je airflow goed, optimale drivers, kaart goed vast in slot ( }:O ) enz...enz..

ik had vorige week uit het niets ineens artifacts in COD2..na een nieuwe driverinstall waren ze weg.
dus voor je investeerd in een duurdere voeding, probeer eerst alles wat geen geld kost B)
Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:06:
@Roon: Nee, die heb ik 123 niet zo liggen.

Update: Net BF2 SF geprobeerd. Gaat 30 seconden goed en het zaakje liep vast. Dit keer met een reboot, wat weer nieuw is.
nu ik lees over die reboot....zou het heel goed je voeding kunnen zijn 8)7
meestal uitten rotte voedingen tot onstabiliteit en reboots...

[ Voor 34% gewijzigd door Egg op 01-12-2005 00:29 ]

MSI GX660R for the win!

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Het zou zeer zeker een warmteprobleem kunnen zijn (gezien het geheugen dat warm wordt).
Check het eens door je kast open te zetten en er een grote tafelventilator op te laten blazen, en test eens of het dan scheelt. Die kaarten kunnen behoorlijk warm worden, mogen het ook, maar stoken dan wel de boel op. Misschien dat je systeem, als er niet echt een goede airflow is, daar net door nekt.
Mocht je systeem ook met een grote ventilator er op nog problemen geven/warm worden, gaat mijn vermoeden inderdaad ook uit naar de voeding. Q-Tec is, zoals al eerder werd gezegd, nou niet echt supergoed te noemen, eerder brak.
De enige redelijke Q-Tec die ik tot nu toe ben tegen gekomen is de 550Watt. Niet omdat die kwalitatief zo jofel is, maar meer omdat het vermogen dat die voeding continue kan leveren een beetje acceptabel is voor de gemiddelde gamers-PC.

Verwijderd

Topicstarter
Kast opgelaten e.d., heb verder wel een goede airflow, maar voor de zekerheid toch gedaan. Helpt allemaal verder niet. Heb ook nog een oud racespel gespeeld, Insane uit het jaar 2000, wat toch niet veerll kracht vraagt. Maar toch liep tie weer vast.

Hoe kan je een voeding testen op belstbaarheid, buiten software?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb een nieuwe voeding, Cooler Master 430, en het draait weer Geweldig.

Wel nog even een vraagje. Hoe warm mag Intern Geheugen worden? Het wordt 42 graden en dat lijkt me veel. Of ik dat wel OK?

• Maxxi
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21-11-2025
Dat is een prima temp, ik durf niet percies te zeggen hoe warm het mag worden.
Maar op lan-partys wordt mijn geheugen wel eens "bijna niet aanraakbaar", en ook dan draait alles nog prima.

Verwijderd

Topicstarter
Als de PC idle is, is de temperatuur onder de 30 graden. Zodra ik BF2 ga spelen gaat tie naar de 42 graden. Ik wist dat CPU's warm werden als ze stressed werden, maar blijkbaar geheugen ook?

Een vriend van mij met een AMD PC, blijft de temperatuur voelbaar koeler. Bij mij lijkt het wel een straalkachel. Ik heb trouwens 4 512MB (2GB totaal) in een P4 2.8 HT zitten. Dus de banken zitten vol. Misschienn kan die daarom de warmte niet kwijt?
Pagina: 1