Toon posts:

6600 GT doet erg raar!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensjes,

Ik heb vandaag mijn Club 3D 6600 GT 128 MB AGP opgehaald en thuis in de pc gedouwd.
Tot mijn stomme verbazing zie ik overal (bij de taakbalk van windows, deze computer, nieuw contact persoon op msn) allemaal streepjes en puntjes in het zwart staan!

Ik heb al van alles geprobeerd maar niets mag helpen!

Iemand enig iedee wat dit kan zijn???

Greetz Ruck

• WillemJanJansen
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-07 08:47
Misschien houdt 'ie niet meer van je 8)7

WAT heb je dan al geprobeerd, wat zijn je verdere systeemspecs? Welk OS draai je, welke drivers heb je geinstalleerd staan, heb je de oude video drivers al gedeinstalleerd met Driver cleaner o.i.d.?

Meer info graag...

Verwijderd

Misschien handig om te laten zien wat er aan de hand is:

Zijn PCspecs staan hier

hier zijn pic wat ie mij stuurde:

Afbeeldingslocatie: http://crazydutcharmy.com/images/6600sm.JPG

Het betreft hier een nieuwe kaart.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Systeem:

AMD Athlon XP 3000+ @ 2.16 GhZ
Corsair C2 Pro 512 Mb
Asus A7N8X-E Deluxe
Levicom Vesible Power BlackLine Bleu 450W
NviDia Drivers: 81.95_forceware_winxp2k_international_whql

Driver Cleaner ga ik nu ff laten lopen!

Kijk er maar ff naar!

Greetz

Verwijderd

lijken wel op artifacts ofzo.... heb je die ook bij spelletjes?

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-08 18:07

Haan

dotnetter

Het ziet er wel beetje uit als artifacts ja. Wel de extra voedingsstekker aangesloten? Probeer eens wat er gebeurt als je je kaart onderklokt.

Kater? Eerst water, de rest komt later

• WillemJanJansen
Haan schreef op donderdag 01 december 2005 @ 10:08:
Het ziet er wel beetje uit als artifacts ja. Wel de extra voedingsstekker aangesloten? Probeer eens wat er gebeurt als je je kaart onderklokt.
Al zit die stekker er niet in, merk je het wel, meestal gaan die kaarten dan enorm irritant piepen en bij Asus kaarten gaat het Ledje knipperen.

Volgens mij moet je het toch echt bij de drivers zoeken, ik heb een keer meegemaakt dat er nog een S3 Pro Savage driver op stond terwijl er een 9600 Pro in zat, nou dat gaf niet echt lekker beeld, helemaal vol met strepen en mooie regenboogeffecten.

[ Voor 25% gewijzigd door WillemJanJansen op 01-12-2005 12:02 ]

Verwijderd

Probeer de Nvidia omega drivers.

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen ik heb de kaart al terug gebracht naar de shop en ze zouden hem daar ff testen hadden ze het van!

Als het bij hun ook niet goed is krijg ik dus gewoon een nieuwe kaart :)
Hopen dat die het dan wel goed doet! _/-\o_

Thanx Any Way

p.s. als het nog niet goed gaat doe ik nog ff een keer een beroep op jullie!

Verwijderd

Nog ff een toevoeging op Ruck's reply:

De winkel waar hij hem gekocht heeft, zegt 35€ in rekening te brengen als zíj niks kunnen vinden.
Voor zover IK weet, mede door mijn werk bij SWITCH, mogen ze dat niet doen. Weet iemand hier er meer over ? Kaart is binnen 24u teruggebracht namelijk.

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:28:
Nog ff een toevoeging op Ruck's reply:

De winkel waar hij hem gekocht heeft, zegt 35€ in rekening te brengen als zíj niks kunnen vinden.
Voor zover IK weet, mede door mijn werk bij SWITCH, mogen ze dat niet doen. Weet iemand hier er meer over ? Kaart is binnen 24u teruggebracht namelijk.
35 euro voor een kaartje testen? Kom op zeg. Dat doe je in een half uurtje, daar zijn ze echt geen 35 euro door kwijt. Dat zou ik zeker niet accepteren.

Op die manier kunnen ze je nog naaien ook, "we hebben helaas niets gevonden, dat is dan 35 euro" terwijl ze toch een nieuw kaartje in je doos hebben gestopt.

[ Voor 14% gewijzigd door WillemJanJansen op 02-12-2005 12:32 ]

Verwijderd

Ze zeggen nu dat ze 24u lang 3d Mark 2001 SE erop laten draaien.
Voor zover ik weet is dit toch geen testen :S ??

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:48:
Ze zeggen nu dat ze 24u lang 3d Mark 2001 SE erop laten draaien.
Voor zover ik weet is dit toch geen testen :S ??
Het is wel een test... maar dan heb je het zeker weten ook mee gehad.
Het is namelijk geen goede test. Ze moeten ook de monitor in de gaten houden en het liefst ook even andere situaties bekijken dan alleen 3D mark laten runnen ja.

Verwijderd

Topicstarter
jah naja ik vind het ook nergens op slaan!
waarschijnlijk krijg ik morgen uitslag en als de kaart (volgens hun) de kaart toch goed is krijg ik de zelfde kaart weer mee!

als ik hem dan heb dan maak ik direct een cleane windhoos install kijken of dat wat mag helpen!

btw ik heb 8 pixel pipe lines op de kaart zitten en heb gehoord dat je hem kunt unlocken naar 12!
weet iemand hier iets van???

Greetz

Verwijderd

Nee je kunt bij een 6600gt niet unlocken, wel bij een 6800le of een 6800nu
Dus als je wil unlocken moet je zo'n kaartje helen.

3dmark01se..haha kan toch niet waar zijn, test hem dan op 3dmark05 zou ik zeggen, daar worden de shaders tenminste voluit gebruikt.

BTW Ruck, je had beter zelf eerst eens flink kunnen testen, en ook eerst eens een nieuwe install kunnen doen voordat je hem opstuurde.
Ik hoop iig dat het probleem opgelost is, en je hoeft niet elke keer te groeten hier hoor. :)

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 14:52:
jah naja ik vind het ook nergens op slaan!
waarschijnlijk krijg ik morgen uitslag en als de kaart (volgens hun) de kaart toch goed is krijg ik de zelfde kaart weer mee!

als ik hem dan heb dan maak ik direct een cleane windhoos install kijken of dat wat mag helpen!

btw ik heb 8 pixel pipe lines op de kaart zitten en heb gehoord dat je hem kunt unlocken naar 12!
weet iemand hier iets van???

Greetz
Je moet die 35 euro sowieso niet betalen, ook al zeggen zij van wel. Het is veel te veel voor een simpele test. Je moet sowieso eerst zeker weten dat het met je drivers goed zit, voordat je dat ding naar de winkel brengt.
Als ze gaan zeuren dat je wel moet betalen, moet je er gewoon tegenin gaan en zeggen dat de test die zij gebruikt hebben bijna 5 jaar oud is. Raar he, dat een programma die niet alles benut, geen artifacts vertoont.

[ Voor 14% gewijzigd door WillemJanJansen op 02-12-2005 15:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke ik zal mijn best gaan doen :P
Qua drivers zat ik zowiezo wel goed dat weet ik cker want ik heb 7 verschillende orriginele drivers van NviDia geprobeerd (daar tussen door driver cleaner gebruikt) en dit mocht helemaal niet helpen!

Ik ga hem zo dus ophalen en windhoos opnieuw installeren!
Ik heb zelf 3D Mark 2005 ook al ff snel laten lopen en in het begin gaat ie heel hard en qua FPS ook vrij hoog (tegen de 300 aan) B) maar dan zakt ie in eens terug! 8)7

Ik zie het wel en als de kaart na de cleane install van XP ook nog niet goed blijkt te werken gaat ik gewoon me geld weer ophalen:P

Verwijderd

Topicstarter
MENSEN GOED NIEUWS!

Ik ben net voor de 3e keer bij die winkel geweest en die lui zeiden direct van Momentje wacht even!
Toen had ik al zoiets van hey dit klinkt goed!
En jawel die beunhazen die hadden toch WEL PIXEL FOUTEN ontdekt 8)7 B) :Z

En jawel ik krijg midden volgende week een Nieuwe Club 3D 6600 GT!!!
Kijken of deze dan wel goed is!

Thanx for your support guys!

• WillemJanJansen
Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 16:40:
MENSEN GOED NIEUWS!

Ik ben net voor de 3e keer bij die winkel geweest en die lui zeiden direct van Momentje wacht even!
Toen had ik al zoiets van hey dit klinkt goed!
En jawel die beunhazen die hadden toch WEL PIXEL FOUTEN ontdekt 8)7 B) :Z

En jawel ik krijg midden volgende week een Nieuwe Club 3D 6600 GT!!!
Kijken of deze dan wel goed is!

Thanx for your support guys!
Dat is mooi :)

Toch nog wel goed gedaan door de winkel dus. 8)

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

WillemJanJansen schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 15:44:
[...]

Je moet die 35 euro sowieso niet betalen, ook al zeggen zij van wel. Het is veel te veel voor een simpele test. Je moet sowieso eerst zeker weten dat het met je drivers goed zit, voordat je dat ding naar de winkel brengt.
Als ze gaan zeuren dat je wel moet betalen, moet je er gewoon tegenin gaan en zeggen dat de test die zij gebruikt hebben bijna 5 jaar oud is. Raar he, dat een programma die niet alles benut, geen artifacts vertoont.
Neemt niet weg dat van tevoren is gemeld dat er onderzoekskosten kunnen worden berekend indien het product niet defect is.
Mijns inziens is het redelijk dat een bedrijf onderzoekskosten in rekening brengt als iets echt niet defect is, zij moeten het ook testen. 35 € is dan echter wel veel geld, rond de 10/15 euro is redelijker denk ik.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:11
Exorcist schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:02:
[...]

Neemt niet weg dat van tevoren is gemeld dat er onderzoekskosten kunnen worden berekend indien het product niet defect is.
Mijns inziens is het redelijk dat een bedrijf onderzoekskosten in rekening brengt als iets echt niet defect is, zij moeten het ook testen. 35 € is dan echter wel veel geld, rond de 10/15 euro is redelijker denk ik.
Mwah... vergeet niet dat een bedrijf van die 35 euro arbeidsloon direkt meer als de helft naar de belastingsdienst kan overmaken. (BTW, omzetbelasting enz enz enz) Blijft er dus nog 17,50 euro over waarvan ook nog eens het salaris van die beste monteur betaald moet worden, en alle bijkomende kosten om zo'n toko draaiende te houden.... Ze mogen blij zijn als ze het met die 35 euro kiet spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Goed mensen die over die financieen gaan ik ben het 50/50 met jullie eens:

1.) Tuurlijk moeten die mensen hun persooneel betalen, zaak betalen en alle kroam er rond om heen!

2.) Vergeet niet dat het een nieuwe kaart was!!! En je mag ook van een nieuwe kaart verwachten dat hij naar behoren werkt! Oke ze moeten de kaart wel testen maar goed!

• Tootoo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08-2025

Tootoo

Folding extremist

Goed, het zaakje is al opgelost, maar wat betreft financien... Voor zover ik het weet, behoort een winkel dat niet te mogen doen, daar het een nieuw aangeschaft product is en het ook bij aanschaf kapot is. Onderzoekskosten behoren dan niet tot de opties. Sowieso is dat een stukje service wat je levert naar klanten toe.
Als een product na aanschaf defect gaat, dan de koper de verkoper in bepaalde gevallen voor het defect aanspreken. Het moet wel gaan om een defect dat op het moment van aflevering aanwezig was, ook al openbaarde het defect zich pas later.
Bronnen:

hier, hier

Folding@home

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:11
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 18:47:
2.) Vergeet niet dat het een nieuwe kaart was!!! En je mag ook van een nieuwe kaart verwachten dat hij naar behoren werkt! Oke ze moeten de kaart wel testen maar goed!
Zoals al aangegeven was zouden die onderzoekskosten alleen in rekening worden gebracht als de kaart NIET defect bleek te zijn. Het zou uiteraard van de zotte zijn als jij met een 3 dagen oude defecte VGA kaart terug zou gaan en nog zou moeten betalen ook om een nieuwe te krijgen.... :P

• WillemJanJansen
Op hun manier zou je bij een defecte kaart eigenlijk als klant ook 35 euro er bij kunnen vragen, jij hebt immers je dure tijd er in gestoken terwijl zij een defect product hebben geleverd waardoor jij kostbare tijd bent verloren. In die tijd had je al 3 gamecontests kunnen winnen (A la 150.000 euro, van laatst, op TMF of zo?)

Inkomsten misgelopen, aanklagen die handel 8)

[ Voor 8% gewijzigd door WillemJanJansen op 03-12-2005 21:10 ]

Verwijderd

Topicstarter
haha mooie grapjas!

Tootoo thanx voor de links man! Als je bij comflex moeilijk gaan doen dan zou ik ze het ff laten zien!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Mensen ik heb eindelijk de nieuwe Club 3D 6600GT binnen :)

Maar nu heb ik een ander probleem:

Als ik Need For Speed Most Wanted aan het spelen ben dan kan ik hoog uit 5min. racen voordat de eerste keer het beeld vast staat. Dan na een 10 seconden kan ik nog 1min. rijden en dan gaat mijn geheugen vast staan en start de pc opnieuw op :| :?

Mijn systeem:

AMD Athlon XP 3000+ @ 2.17 GhZ
ASUS A7N8X-E Deluxe
Corsair C2 Pro 512 MB intern
Club 3D 6600 GT 128 MB
Levicom 450 Watt voeding
2x Maxtor HDD's

Ik heb ook al de oudere drivers van NviDia zelf geprobeerd de: 77.76 maar volgens mij mag dit ook niet helpen!

Moet ik misschien de kwaliteit in het spel lager zetten of kan het gewoon aan mijn 512MB geheugen liggen? Dat ik meer moet hebben???

Please Help!

Verwijderd

Dit probleem heb ik momenteel ook. Met een Sparkle 6600GT gekocht op de hcc.
Heb al geprobeerd:

Windows opnieuw installeren
Verschillende drivers
Bios update
Memtest
Voeding vervangen voor 500w Antec,

Maar het probleem blijft. Dus heb een RMA aangevraagd en ga de kaart vandaag opsturen.
Gr Rick

Verwijderd

Topicstarter
Focking vervelend best wel !

Maar zou het dan aan onze kaarten liggen? Lijkt mij dus wel het meest voor de hand liggend!
Maar jij stuurt hem op? En dan???
Welke games speel je nog meer??? Heeft ie daar ook problemen???

Ik heb net ook ff een mailtje gestuurd naar de Club 3D RMA!
Kijken wat ze er mee gaan doen!

Greetz

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 10:08 ]

Verwijderd

Ik heb het probleem bij alle games, zowel oude (soldier of fortune 2) als bij NFSMW en Quake 4.

Ook 3d mark loopt vast na het laden (Zodra de test echt begint) dan start de computer opnieuw op.
En bij mij doet de kaart precies hetzelfde in een andere pc. Dus ik denk dat het aan de kaart ligt.

Zodra ik mijn nieuwe binnen heb, laat ik je wel ff weten of dit het opgelost heeft.
Als ik jou was zou ik proberen je kaart in een andere pc te testen.

ik stuur hem op naar mijn leverancier. (dollarshop.nl) en heb daar een rma aangevraagd, niet rechtstreeks bij Sparkle. Heb ook al een mail terug gehad, dat ze hem gaan omruilen.
Gr Rick

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2005 10:50 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oke maar ik lees ook ergens anders op het forum om dit te doen:

Je gebruikt niet toevallig ForceWare 81.xx? Probeer eens 77.77 en post ons je bevindingen!

Ik heb ook een nForce 2 chipset op me mamaplank zitten zouden die drivers ook kunnen liggen te kutten met de drivers van de videokaart???

Verwijderd

Heb t getest met de 77.71 drivers maar nog t zelfde probleem. Heb de kaart net opgestuurd naar de leverancier en verwacht volgende week een nieuwe binnen te hebben.
Gr Rick

Verwijderd

Topicstarter
Hey Ricky T

Mij probleem is opgelost!!!!

Ik heb me Zalman VF-700 op me videokaart gedrukt en dat scheelt zowiezo al 10 graden!
Ik heb ook geen problemen meer meet gamen!

Misschien ook voor jou een ideetje!

Verwijderd

Ik heb mijn probleem ook opgelost,
want ik heb een nieuwe kaart gekregen die geen problemen meer oplevert.
Mijn kaart was dus gewoon kapot.
Gr rick

ps: die zalman, scheelt dit ook in de herrie, vind namelijk die standaard fan net een stofzuiger :|

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 09:51 ]

• Griffin
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-08 11:08

Griffin

Is mythical

Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 09:50:
Ik heb mijn probleem ook opgelost,
want ik heb een nieuwe kaart gekregen die geen problemen meer oplevert.
Mijn kaart was dus gewoon kapot.
Gr rick

ps: die zalman, scheelt dit ook in de herrie, vind namelijk die standaard fan net een stofzuiger :|
scheelt heel veel herrie.
Maar wat je ook even kan doen is de expertool van gainward downloaden.
Zo kan je de fan speed van je 6600GT onderhouden :D
Pagina: 1