Met behulp van CSS wil ik de achtergrond van een tablerow van kleur veranderen als je er met je muis overheen gaat. In die betreffende row zitten een stuk of 10 cellen en in 1 cel staat de link. Eigenlijk wil ik ervoor zorgen dat de gehele row als link wordt gezien.
Met behulp van een dergelijk CSS truukje kan ik gemakkelijk afzonderlijke cellen van eigenschappen laten veranderen zodra ik er met mijn muis overheen ga. Dat doe ik met behulp van de volgende code:
Als ik <td> verander in <tr> werkt deze code helaas niet. Uiteraard kan ik met behulp van een javascript (onmouseover: this.style.background-color='white' oid) dit wel bereiken, maar ik vind dat A: ranzige code en B: IE met SP2 vindt dat niet leuk (krijg steeds een waarschuwing).
Iemand die hier een goede oplossing voor weet die louter met behulp van HTML en CSS te doen is?
Met behulp van een dergelijk CSS truukje kan ik gemakkelijk afzonderlijke cellen van eigenschappen laten veranderen zodra ik er met mijn muis overheen ga. Dat doe ik met behulp van de volgende code:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| #bla td a { display: block; width: 100%; color: black; background-color: transparent; text-decoration: none; } #bla tr a:hover { background-color: black; display: block; color:white; height: 100%; } |
Als ik <td> verander in <tr> werkt deze code helaas niet. Uiteraard kan ik met behulp van een javascript (onmouseover: this.style.background-color='white' oid) dit wel bereiken, maar ik vind dat A: ranzige code en B: IE met SP2 vindt dat niet leuk (krijg steeds een waarschuwing).
Iemand die hier een goede oplossing voor weet die louter met behulp van HTML en CSS te doen is?
[ Voor 3% gewijzigd door Rexomnium op 30-11-2005 22:51 ]
We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.