intel 1000GT blokkeert promise RAID controller A8V deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Flo
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22-05 22:27
Omdat ik nu een gigabit switch heb hangen wou ik natuurlijk ook mn pc op gigabit snelheid laten werken. Het onboard marveel Nic geval van de (asus) a8v deluxe wil dit echter niet.

Ik was hierdoor niet verbaast aangezien die het ook niet op een 100mbit netwerkje deed. ene keer wel andere keer neit, cable unplugged, no ip of wat dan ook maar alles zat goed en na 5x in en uit pluggen van kabeltje deed de marveel yukon NIC het, maar dat was natuurlijk zwaar irritand dus simpel 100mbit kaartje erin.

Maar nu dus een intel 1000GT aangeschaft met de goede hoop een goede Gbit NIC te hebben. Ding erin gezet. 100mbit netwerk :'( forcen op gbit werkte niet (cable unplugged) maar dat is een ondergeschikt probleem aangezien:

de intel NIC blokkeert op de een of andere manier (of zo lijkt het) de onboard promise controller van de a8v deluxe.
De raid 0 opstelling aan de via controller werk nog gewoon. de enkele schijf aan de promise controller is niet meer te zien in windows. ook tijdens het booten verschijnt het promise schermpje, met informatie over de schijven en press ctrl + F for setup, is verdwenen. Wel verschijnt het intel NIc boot schermpje even.

windows werkt gewoon netwerk is beschikbaar (100mbit) maar geen HDD meer van de promise controller. in het bios staat de promise controller nog gewoon op enabled maar kan ik niet meer de hdd opstartvolgorde kiezen omdat de hdd aan de promise controller er ook niet is.

ohwjah heb ook nog gebrobeerd of het wel werkt in ander PCi slot. maar het helpt neit.

Weet iemand een oplossing waardoor ik mn HDD en intel NIC kan gebruiken? een realtek 100mbit kaartje werkt wel gewoon.
in de pci sloten zit verder alleen een audigy 2.

Maar is er een oplossing of heeft iemand dit meegemaakt of heb ik een verkeerde combinatie in A8V en intel NIC???

ohwjah via google: http://blueslugs.com/word...05/unexpected-new-server/
dus de combinatie a8v en 1000gt zou t niet mogen zijn. of ze gebruiken natuurlijk de promise controller niet en het is hun niet opgevallen :P

Net even de UTP kabel opnieuw geknepen, heb nu een 1 gbit verbinding. Dus dat is geen probleem meer. Maar nu nog de NIC en promise controller laten samenwerken. :'(

[ Voor 5% gewijzigd door Flo op 01-12-2005 00:25 ]

• Flo
heeft iemand een idee?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Probeer zoveel mogelijk dingen onboard uit te zetten en deel handmatig IRQ's uit. Staan de schijven nog in schijfbeheer (configuratiescherm -> Systeembeheer -> Computerbeheer -> Opslag in het onderste rijtje)?

• Flo
In schijfbeheer staat de schijf niet meer.
in apparaatbeheer staat de promise controller nog wel met een uitroeptekentje. waarschijnlijk omdat de driver wel geladen is maar de controller er eigenlijk neit is.
zou nog kunnen proberen handmatig alles in te stellen.

onboard dingen als geluid en netwerk zijn al uit. de ander hdd controller kan niet uit omdat windows erop draait.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Wat staat er dan als je de eigenschappen van je Promise-controller kijkt? En wat zegt uitvoeren -> eventvwr? Probeer anders eens je BIOS te resetten of eventueel te flashen (voorkeur).

• Flo
Hmm. ik heb bij de mediamarkt een sweex gigabit kaartje gekocht om te proberen. Deze erin gezet en niks geen problemen. Promise controller doet zn werk.
heb ook gemailt naar asus support. misschien hebben die nog wat zinnig;'s te zeggen.
Mochten zij nog een mooie oplossing hebben dan zal ik het wel posten (als het werkt dan heh)
maar nu zit ik fijn op gigalan met een sweex kaartje (realtekkie ofzo)\

In ieder geval bedankt voor je hulp "The__Virus" :-)

Mijn excuses. check net mn mail, reply van asus support:
sir ,because bios can not shadow so much bootable rom ,

you lose the Promise detection on start .But ,although without Promise screen ,

you should can use the disk on Promise controller, right ?

i suggest you ,if your new lan card has bootrom chip ,

you can remove it from the card ,i think maybe you will se the Promise detection screen .
dus zonder met de NIc te gaan kloten is het blijkbaar niet mogelijk omdat het moederbord het niet aan kan ofzo.. weten we dat ook weer :)

Maar nu doe ik mn intel NIC wel aan een huisgenoot kijken of ie t daar wel doet :P

[ Voor 43% gewijzigd door Flo op 04-12-2005 01:30 ]

Pagina: 1