Toon posts:

XML bestand in html table, let op als ,htm bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Uit een database wil ik een xml bestand generen. Uiteindelijk wil ik de gegevens hiervan gebruiken om te kunnen mail mergen vanuit MS Word. Daarvoor moet ik de betreffende gegevens in een tabel presenteren voor MS Word. Nu ben ik erachter dat een XML bestand kan vetalen door middel van een XSL bestand. Zodat het als html kan worden weergegeven in de browser. Klopt dit of zie ik iets verkeerd?

Nu kan ik met word HTML inlezen maar geen XSL. Nu wil ik dus eigenlijk de gegeneerde XSL opslaan als .html zodat ik deze kan inlezen als tabel. Is dit mogelijk? Vooral het laatste het hebben van het .htm bestand, daarkon ik geen info over vinden op dit forum en google.

Ik heb al een halve middag gezocht maar heb nog niet echt gevonden wat ik wil dus.
- een xml bestand in een html tabel tonen wat is opgeslagen als .html

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 09:54

André

Analytics dude

Maak een simpel JS script die je XML parsed naar HTML ;)

http://www.w3schools.com/xml
http://www.w3schools.com/xml/xml_data_island.asp
http://www.w3schools.com/xml/xml_parser.asp

[ Voor 39% gewijzigd door André op 30-11-2005 22:44 ]

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-01 15:55
Of je gebruikt een serverside taal, zoals PHP, JSP of ASP eventueel in combinatie met XSL :) .

If I can't fix it, it ain't broken.

Verwijderd

Topicstarter
Okeej er dient dus met parsers gewerkt te worden?

Ik wil morgen aan iemand laten zien dat het wel mogelijk is om de data in een xml bestand te zetten in een tabel. Die vervolgens opgeslagen als .html. Zodat ik die handmatig kan inlezen.

Wat kan ik het beste doen om dit te laten zien? Let op! Voor morgen mag dit best handmatig dus zonder dat er iets geautomatiseerd gaat dus ik bedoel ik wil zelf wel even de handelingen verrichten om te komen tot het uiteindelijke bestand daarna kan hij ermee verder.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat doe/demonstreer?

• André

André

Analytics dude

Je hebt de teksten uit mijn links al gelezen? Het simpelste is om het data-island stukje te lezen, dan ben zo je klaar ;)

edit:
Je hebt dan niet de code te pakken, maar de tabel kun je zo knippen en plakken naar Word.

[ Voor 30% gewijzigd door André op 30-11-2005 23:05 ]

Verwijderd

Topicstarter
André schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:01:

edit:
Je hebt dan niet de code te pakken, maar de tabel kun je zo knippen en plakken naar Word.
Wat bedoel je hiermee?

Ik heb het even geprobeerd. Ik kan inderdaad een html bestandje maken die de xml aanroept. Echter Word kijkt in het xml bestand en treft daar geen data aan en kan niet mergen. Is er een mogelijkheid om de html pagina die de xml aanroept op te slaan als html bestand met daarin de data?

• André

André

Analytics dude

Kun je niet gewoon de tabel selecteren en dan knippen en plakken naar Word?

Verwijderd

Topicstarter
Nee dat kan niet, ik wil uiteindelijk de xml records mergen in word template.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom maak je eigenlijk überhaupt die XML-tussenstap als het je toch alleen maar om die HTML-uitvoer gaat? Laat het dan meteen als HTML uitvoeren? :)

Verder krijg ik niet echt het idee dat je dit zelf wil programmeren. Heb je die links van André nu eens doorgekeken? Of bijvoorbeeld de XML-functies die andere talen bieden?

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
-NMe- schreef op woensdag 30 november 2005 @ 23:48:
Waarom maak je eigenlijk überhaupt die XML-tussenstap als het je toch alleen maar om die HTML-uitvoer gaat? Laat het dan meteen als HTML uitvoeren? :)

Verder krijg ik niet echt het idee dat je dit zelf wil programmeren. Heb je die links van André nu eens doorgekeken? Of bijvoorbeeld de XML-functies die andere talen bieden?
Sorry hoor, maar ik heb die links wel delgelijk bekeken. Waarom moet zo een vraag altijd gesteld worden door jullie moderators?

En nee ik ga dit zelf niet programmeren, maar dat hoeft toch ook niet om hier te mogen posten? Ik wil uitzoeken wat de mogelijkheden zijn op dit gebied zodat ik met die andere persoon er zinvol over kan praten doordat ik dan misschien weet wat ik weten. Op google en in bestaande topics kwam ik niet verder vandaar dit topic.

Ontopic:
Misschien dwaal ik idd teveel af van wat ik eigenlijk wil en kom ik nu weer te dichtbij wat ik niet wil.. Namelijk mergen met tekst. Dit gaat namelijk niet altijd zo goed wanneer je datum velden gaat mail mergen naar word i.v.m. local settings.

Mijn gedachte was om xml te gebruiken hiervoor waarmee ik wel kan aangeven om wat voor datum formaat het gaat in het record bijvoorbeeld De tags representeren de fields voor de mail merge. Probleem is dat xml files niet kunnen worden ingelezen. Daarom bedacht ik me om het als html in te lezen dmv een tabel met data. Maar dat lukt niet omdat de werkelijke html geen data bevat.

Wat ik wil is dus een merge uitvoeren op basis van een table in een html bestand met xml data.

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-01 11:17

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:08:
[...]
Sorry hoor, maar ik heb die links wel delgelijk bekeken. Waarom moet zo een vraag altijd gesteld worden door jullie moderators?
Ik denk omdat die stomme moderators willen reageren omdat ze dat kunnen net als andere gebruikers :P

Verder zou ik ook het voorstel willen geven zoals die mod om het juist niet client side aan te bieden omdat je zelf al zegt het liever client side te kunnen misbruiken voor je merge zoals je dat wilt. Dan kan je het of moeilijk doen door het client side te parsen of makkelijk server site. Waarom zou je dan zo moeilijk willen doen om het client side te gaan proberen :?

Over het algemeen begrijp ik ook niet dat mensen xml als tussenweg willen gebruiken. Als je het anders gepresenteerd wilt hebben. Waarom zou je dan een extra tussenstap bouwen?

[ Voor 12% gewijzigd door disjfa op 01-12-2005 00:17 ]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Verwijderd

Topicstarter
Omdat ik op zoek ben naar een goed alternatief voor mail merge middels excel sheets.

Misschien heeft er niet mee te maken maar bestaat er zoiets als een ODBC user dat source voor xml files net zoals dat ook voor .csv en .xls bestaat?

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2005 00:33 ]

Pagina: 1