Toon posts:

Moeilijke keuze voor game pc..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een game pc aanschaffen, maar nog steeds is het er niet van gekomen.. Ik twijfel telkens maar weer wat ik nou wel en wat ik niet moet doen. Ik wil de nieuwste games goed kunnen draaien (op 1280x1024 waarschijnlijk), en wil er nog een tijdje mee vooruit. Overclocken en knoeien doe ik liever pas wanneer de garantie weg is. Over een half jaar wil ik wel weer een aantal onderdelen upgraden. Ik weet een aantal dingen zeker: De processor, het moederbord, de koeler, de videokaart, de harde schijf, de dvdbrander, en de GPU koeler.

Dit is 'm:

Processor: AMD Athlon 64 3500+ Venice (Tray)
193 euro

Moederbord: Asus A8N-SLI Nforce4 Ultra Skt 939
98 euro

Koeler: Zalman CNPS7700-Cu CPU Cooler
34 euro

Geheugen: Corsair TWINX2048-3200C2 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2x1GB
264 euro

Videokaart: Asus EN7800GT/2DHTV 256 MB
366 euro

Harde schijf: Hitachi 250Gb 8Mb SATA II
105 euro

DVD Brander: Nec 3540 DVD Dual Layer 16x Zwart
43 euro

Behuizing: Cooler Master Stacker Zwart+Zilver, Geen Voeding, 2 X 120 Mm, 1 X 80 Mm
128 euro

Monitor: Iiyama CRT Vision Master 1451 19 Inch, Wit (of een andere)
160 euro

Toetsenbord: Logitech Media Keyboard Elite
20 euro

Headset: Sennheiser Headset PC 150 Stereo, Zwart / Zilver
56 euro

GPU Koeler: Zalman VF700-AlCu Aluminium En Koper
19 euro

Voeding: OCZ Modstream 450 Watt , Zilver, Blue Leds, 24-pins
95 euro

Mobo koeler (als het gaat rammelen): Zalman ZM-NB47J Passive Northbridge Cooler Aluminium Blue
4 euro

Koelpasta: Arctic Silver 5 koelpaste
5 euro

+ muismat, ik moet nog even kijken welke ik wil, zat te denken aan een Razer mat.

+ 20 euro verzendkosten
Totaal: 1620 euro

Limiet: +/- 1700 euro

Maar nu twijfel ik over het volgende:
1. Het geheugen van Corsair staat op de lijst van aanbevolen geheugen voor de A8N-sli. Maar is dit ook echt goed geheugen, of kan ik toch beter wat anders nemen?
2. De behuizing is GROOT, maar is ie ook stil? En Is de voeding die ik in de lijst heb staan een goee keuze? en zou ik niet gewoon genoeg hebben aan een Antec Sonata 2? Daar zit al een voeding in. Ik weet alleen niet of die voeding lang mee gaat, dus of ie wel goed genoeg is voor de toekomst. Ik wil namelijk met de kast zo lang mogelijk doen. Dus wat extra kosten heb ik er voor over. In de toekomst zal ik er waarschijnlijk wat extra hardware bij pleuren, en ik wil een goede airflow, en genoeg ruimte.
3. Ik had eerst het idee een TFT te kopen, maar heb me toch maar bedacht, vanwege de risico's. Nu wil ik een 19" crt. Maar welke? Deze mag tussen de 150 en de 200 euro kosten. (Of meer, wanneer ik niet voor de Cooler Master kies).

Bedankt, Tyran_zer0

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

1, wat bedoel je met goed geheugen? Als het op de QVL staat van de A8n dan weet je dat het in ieder geval werkt met jouw bord, waarom zou het dan niet goed zijn?

2, kasten maken geen geluid, tenzij je ze uit je jatten laat donderen. Het zijn de onderdelen die je erin duwt die geluid maken, dus daar moet je opletten.

Verwijderd

Terw_Dan schreef op woensdag 30 november 2005 @ 22:44:
1, wat bedoel je met goed geheugen? Als het op de QVL staat van de A8n dan weet je dat het in ieder geval werkt met jouw bord, waarom zou het dan niet goed zijn?

2, kasten maken geen geluid, tenzij je ze uit je jatten laat donderen. Het zijn de onderdelen die je erin duwt die geluid maken, dus daar moet je opletten.
De kast is zeker wel belangerijk als je een super stil systeem wilt bouwen, Daar is de stacker niet echt voor geschikt, vooral door het open rooster onderin 8)7 Je kan beter kijken naar aan Antec Sonata en de Stacker is meer voor de powerusers ;) Die dus veel willen inbouwen (hdd's, wctje)

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
2. de kast zelf maakt natuurlijk geen geluid, maar de mate van de kwaliteit van de kast, of isolatiemateriaal, maakt een kast wel stiller/luidruchtiger..
ik heb n tijdje n Sweex kast gehad.. en dat was pas troep.. je kon de zijkanten gewoon indeuken door een beetje te duwen.. en alles trilde lekker mee.. dus casefans/cpu fan maakten veel meer herrie, ofja de koelers zelf niet natuurlijk, maar door het resoneren van de kast... heb nu een A-merk kast (Enlight) en alles is n stuk stiller...

die Antec Sonata staat wel bekend om stilte...
Die Stacker kan ik nix over zeggen... (groot is ie cker :P)

[ Voor 13% gewijzigd door BiG-GuY op 30-11-2005 22:51 ]

Home Assistant Configuratie V&A

• Supersheep40
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dat geheugen heb ik ook in combinatie met een A8N SLi Premium en dat werkt prima. Wel is het zo dat de CAS latency van dit geheugen op een AMDsysteem over het algemeen niet lager dan 2,5 te zetten is in plaats van op 2. Staat ook op de Corsair website trouwens.

Verwijderd

ik heb dat geheugen op een a8n-sli premium op cas 2 en (ook) geen enkel probleem.. (geen OC)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-11-2005 22:57 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. De vraag over het geheugen is wel beantwoord nu. Ik wil voorkomen dat als ik een kast koop, ik over een jaar weer een nieuwe moet omdat bepaalde dingen er niet meer in passen.
Ik wil nog een keer een tv-kaart, een extra harde schijf, en misschien een extra 7800gt (Sli dus) erin. Maar dit kan dus ook gewoon in de Sonata 2? Ik wil echt een goede airflow, en genoeg ruimte, zodat ik niet hoef te proppen. Een echte poweruser ben ik waarschijnlijk niet.

Ik hoop alleen dat de voeding van de Sonata 2 fatsoenlijk is (veel info kan ik daar niet over vinden). Een voeding waarbij onnodige kabels losgehaald kunnen worden (zoals de voeding in m'n lijstje) lijkt me fijn.

En dan nog het beeldscherm.. daarbij zou ik niet weten wat ik moet kiezen.
Die dus veel willen inbouwen (hdd's, wctje)
Damn dat mensen een WC in hun kast willen, dat ding moet enorm zijn :P

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Ik ben reuze benieuwd of je het systeem zo besteld hebt, of dat je nog iets gewijzigd hebt!
Aangezien ik zo goed als hetzelfde wil bestellen, vond ik het interesant om deze topic te volgen!

Laat even weten als je alles hebt samengebouwd en hoe het werkt! B)

• rusman
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-02 21:52
ik heb een tijdje geleden een haast zelfde systeem gekocht:

Processor AMD Athlon 64 3800+
Moederbord Asus A8N-SLI Deluxe
Intern Geheugen 512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
Videokaart XFX GeForce 7800 GT 256MB
Harde schijven 2x Western Digital Caviar SE 160GB
CD-ROM & DVD-ROM drives Lite-On 16x48x
CD & DVD branders Lite-On SOHW-832S 8x
Monitor (LCD) Samsung SyncMaster 710T
Behuizing Antec Performance Plus 1080AMG
Voeding Cooler Master RS-450-ACLY Real Power
Overclocking & Cooling Zalman CNPS7700-Cu
Cooler Master Aerogate 2

Behuizing, dvdrom/brander en de monitor had ik al. de rest is nieuw. Ik heb voor een xfx gekozen omdat deze net iets hoger geklockt zijn dan de andere kaarten. Verder is een antec kast een goede kast hoor alleen zijn somimmige types wel groot :*)
Pagina: 1